Citat:
Ursprungligen postat av
rlk73
Dette er et diskussionsforum, med en sag der optager rigtig mange på grund af, at den er så unik (også) på verdensplan.
Men at TH er sigtet i sagen, gør ham hverken til pyroman eller alverdens andre ting, som han beskyldes for i diverse forummer. Og at han samtidig får sat en masse diagnoser på sig, gør det ikke mindre usmageligt at læse nogle gange.
TH er ikke dømt, sidder ikke i varetægt - er blevet ‘frikendt’ i retten, så alt bliver spekulationer, indtil det er bevist, at det er ham, der evt. står bag.
Så alle burde holde sig for gode til at lege online psykologer osv. - og kun diskutere, hvad sagen drejer sig om.
Vel, du har selvsagt et poeng i at det blir skrevet mange ting i denne tråden som er spekulative ,og som du sier, til tider usmakelige. Men når vi først diskuterer opp og ned og i mente alle disse forskjellige teoriene om hvordan vi antar TH og/eller evt. medhjelperne har behandlet AE, synes jeg det er vanskelig å se at spekulasjoner rundt en brannstiftelse skulle peke seg ut som noe verre eller mer usmakelig enn de mulige drapsmetodene som er fremlagt her inne.
Enn så lenge mener jeg det må være greit å diskutere TH, siden det tross alt er politiet som har
kastet ut ballen og anklaget ham for å ha lagt grundige planer for å drepe sin kone, de har utmalt
et antatt motiv, og de har også insinuert at det ligger en psykiatrisk faktor i bunnen av dette (jfr.
spørsmål i avhør bl.a. om hans bruk av psykofarmaka, som var en av tingene som ledet til at han
nektet å la seg avhøre videre). Altså ting som først har vært presentert i media, før det har blitt
tema i denne tråden.
Da er dt etter mitt skjønn mer smakløst/spekulativt at man omtaler personer som på ingen måte
har vært assosiert med skyld hverken fra politiets eller medias side. Eksempler er THs kolleger, forretningsforbindelser og hans nærmeste familie.
Mine "2 cents", der altså.