2021-12-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror folk er redde for TH. Ikke nødvendigvis for han alene, men fordi han har så masse penger.
De så jo hva som skjedde med AE. Hun ble bare borte. De er også kanskje redd for hva som kan skje med sin familie. Kanskje et av barna forsvinner hvis man tipser.
Det er også vanskelig å tipse anonymt. Man kan oppgi å skal være anonym, men det er ingen garanti for at man forblir anonym. Politiet kan grave i registre for finne fram til tipsers ip-adresse, eller de kan sjekke basestasjoner for å finne fram.
Man kan bli innkalt som vitne i en rettsak, og må sitte å se på TH mens man forklarer hva han har gjort. Hvis man ikke vil oppgi noe info i rettsaken, så kan de trekke fram hva som har blitt sagt i avhør, eller blitt tipset til politiet. Mange tenker at det kanskje er lettere å forbli stille.

Nei du kan tipse med TOR, og la være å fylle inn felt med navn og personopplysninger
Citera
2021-12-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei sier du det.

Hvorfor har de ikke solgt tomten. Eller, har de beholdt tomten fordi de tenker å bygge på tomten senere.

Eller er det faktisk noe med forsikringsoppgjøret, som gjør at de ikke kan selge tomten?

Vet lite om sånt. Har heldigvis null erfaring med branner. Men vet jo at forsikringsselskaper i noen tilfeller er vanskelige i forbindelse med skadeoppgjør.

Edit

Jeg håper virkelig ikke at de sitter med tomten fordi det ble noe rot med forsikringsoppgjøret. At denne brannen ikke tynger økonomien deres. Det var noen som skrev noe om at ... det var ett eller annet de ikke hadde råd til ... i forbindelse med Australia. Husker ikke hva det var. Det var sikkert ikke sant heller.

Jeg håper at TT har rett i at TH sitter med åpen lommebok og blar opp de pengene kone, barn og barnebarn måtte ha behov for. Og at HHB1, datter til en av Norges rikeste menn, har beholdt tomten fordi hun ønsker å bygge på den en gang i fremtiden.

Det spørs om de ikke hadde forsikring, fordi at da skal huset bygges opp igjen.
Policy`n er at penger ikke skal utbetales for da kan det bidra til forsikringssvindel.
Citera
2021-12-21, 16:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nei du kan tipse med TOR, og la være å fylle inn felt med navn og personopplysninger

Det er sant nok. Men la oss si familiemedlem X tipser politiet anonymt, og familiemedlemmer
og TH selv blir innkalt til avhør, og konfrontert f.eks. med detaljer som kun få personer
kjenner til. Da er det nok kjapt å legge sammen 2+2, og det kan få alvorlige konsekvenser
for "tysteren".
Citera
2021-12-21, 16:17
Medlem
Hvis det er/var så slemt, som mange skriver, så tænker jeg ikke EJB var kommet tilbage - som en skrev om i går.

Så havde han nok holdt sig langt væk fra familien og kun opretholdt kontakten til sine børn.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-21 kl. 16:24.
Citera
2021-12-21, 16:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Hvis det er/var så slemt, som mange skriver, så tænker jeg ikke EJB var kommet tilbage - som en skrev om i går.

Så havde han nok holdt sig langt væk fra familien og kun opretholdt kontakten til sine børn.

Er ikke et konedrap slemt nok?

EJB er gift med HHB1, ikke med TH. Han ønsker selvsagt det beste for sin familie.
Å la dem i stikken, og samtidig risikere å ikke få se dem igjen, er nok ikke en mulighet for ham.
Da vinner jo psykopaten.

Kanskje hadde han et håp og ønske om at de skulle følge med ham "down under".
Men gitt situasjonen, lar ikke det seg gjøre for hans kone. Covid har ikke gjort det
enklere, heller. Hun står offisielt sett som kontaktperson mellom "barna" og bistandsadvokaten.
Det er et pliktverv hun ikke bare kan forlate så lenge saken er uløst, tror jeg.

Nei, jeg tror det er litt av en skrustikke å stå i for familien.
Ingen valg er enkle, og konsekvensen av dem kan være alvorlige.

Citat:
Det spørs om de ikke hadde forsikring, fordi at da skal huset bygges opp igjen.
Policy`n er at penger ikke skal utbetales for da kan det bidra til forsikringssvindel.

Hvis de hadde forsikring, kan det vel tenkes at de måtte gjennom en lang og
krevende prosess for å få utbetalt forsikringssummen. Forsikringsselskapet hadde
nok krevd at brannårsaken måtte være klarlagt. Ikke en lett jobb når det kun er
kull igjen av huset. Så jeg tipper de kun har fått igjen på innboforsikring.

Så kan det jo tenkes at den antatte brannstifteren kunne kommet med en
liten pengegave i ettertid, den snille gode hjelpende far, så ble det ikke så
nøye med forsikringspenger likevel, og de sparte seg for en masse kav.
Legg til litt "lobbyvirksomhet" for å få dem til Lørenskog.

Kynisk av meg å tenke slik, ja. Men vi kjenner jo grunnen til at denne saken
nå har vært diskutert i over 70 000 innlegg.
Senast redigerad av Svartediket 2021-12-21 kl. 16:58.
Citera
2021-12-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

EJB er gift med HHB1, ikke med TH. Han ønsker selvsagt det beste for sin familie.
Å la dem i stikken, og samtidig risikere å ikke få se dem igjen, er nok ikke en mulighet for ham.
Da vinner jo psykopaten.

Men gitt situasjonen, lar ikke det seg gjøre for hans kone. Covid har ikke gjort det
enklere, heller. Hun står offisielt sett som kontaktperson mellom "barna" og bistandsadvokaten.
Det er et pliktverv hun ikke bare kan forlate så lenge saken er uløst, tror jeg.

Hvis de hadde forsikring, kan det vel tenkes at de måtte gjennom en lang og
krevende prosess for å få utbetalt forsikringssummen. Forsikringsselskapet hadde
nok krevd at brannårsaken måtte være klarlagt. Ikke en lett jobb når det kun er
kull igjen av huset. Så jeg tipper de kun har fått igjen på innboforsikring.

Så kan det jo tenkes at den antatte brannstifteren kunne kommet med en
liten pengegave i ettertid, den snille gode hjelpende far, så ble det ikke så
nøye med forsikringspenger likevel, og de sparte seg for en masse kav.
Legg til litt "lobbyvirksomhet" for å få dem til Lørenskog.

Kynisk av meg å tenke slik, ja. Men vi kjenner jo grunnen til at denne saken
nå har vært diskutert i over 70 000 innlegg.

Som jeg skrev så får du ikke utbetalt forsikringssummen ved brann.
Citera
2021-12-21, 17:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Som jeg skrev så får du ikke utbetalt forsikringssummen ved brann.

Nei, da er det jo grei skuring. TH kan være ødelegger og oppbygger på samme tid.
Citera
2021-12-21, 18:59
Medlem
Hva med KN som jobbet som daglig leder for Kvitfjell hotell fram til 2007 da?
Det ser ut som han drev eller driver med IT og bor eller har bodd i Oslo i senere tid.
Det ser ut som han er dansk, men har bodd i norge i mange år.
Senast redigerad av Formann 2021-12-21 kl. 19:04.
Citera
2021-12-21, 19:04
Medlem
Skaanseths avatar
Hvis man ser på historiske bilder fra 2004, så ser det ut som at huset/hytten er nesten ferdigbygd, mens eiendomsdokumentene er fra 2006.
Vet ikke hva dette betyr, om det har med banklån å gjøre, eller om det var registrert først på henne, og så han og henne.
Trykk på linken, og så "historisk" oppe til høyre på kartet, og så 2004.
https://kart.1881.no/?r=F7423976
Citera
2021-12-21, 19:13
Medlem
Kan det være noe i emning? Via en bekjent har jeg fått en forståelse av at flere og flere i etterforskningsteamet nå ser på et helt nytt miljø. Ønsker ikke å fiske for mye så vet ikke stort mer enn at det er detaljer og helt nye opplysninger i kryptorigget og ikke minst rundt trusselbrevet som har fanget noens interesse.

Hadde vært fantastisk med noe fremgang i saken. Med eller uten Hagen som involvert. Noen bør stilles til ansvar.
Citera
2021-12-21, 19:13
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hva med KN som jobbet som daglig leder for Kvitfjell hotell fram til 2007 da?
Det ser ut som han drev eller driver med IT og bor eller har bodd i Oslo i senere tid.
Det ser ut som han er dansk, men har bodd i norge i mange år.

HM....mye merkelige ting som dukker opp.
Døtrene satt i styret til det hotellet i 2006, men ikke høsten 2007.
Daglig leder også borte i 2007.
Hva er det vi ikke klarer å se som har skjedd...hm...
Citera
2021-12-21, 19:54
Medlem
[quote=Svartediket|78408456]

Da vinner jo psykopaten.

—————————

Dette er et diskussionsforum, med en sag der optager rigtig mange på grund af, at den er så unik (også) på verdensplan.

Men at TH er sigtet i sagen, gør ham hverken til pyroman eller alverdens andre ting, som han beskyldes for i diverse forummer. Og at han samtidig får sat en masse diagnoser på sig, gør det ikke mindre usmageligt at læse nogle gange.

TH er ikke dømt, sidder ikke i varetægt - er blevet ‘frikendt’ i retten, så alt bliver spekulationer, indtil det er bevist, at det er ham, der evt. står bag.

Så alle burde holde sig for gode til at lege online psykologer osv. - og kun diskutere, hvad sagen drejer sig om.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-21 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in