2021-12-20, 22:20
Medlem
Jag kan tänka mig att den världen är ganska skruvad och ytlig.

Men de som är de besynnerliga i allt är just vilka han gjorde samarbeten med och ev cashade något den vägen, på slutet.

Barre och Adaam i Märsta, hur fan kunde han hamna där och vad gav de? (Förutom barndomskompis med Adaam)

Mehdi från DP, som dessutom är helt talanglös, rent röstmässigt och flowmässigt. Dessutom påbörjar han sin karriär som pensionär i branschen.

Sen broos 5ifty och Moewgli.

Knappt några samarbeten med folk runt Tati, inte heller med de som verkar varit närmast May och co. Oklart vilka artister som är närmast Banditen på rymmen. Dree känns dock ganska nära Henoks okände bror och Adel genererar kanske endel genom HSL.

Men det ryktas om att Nisse bombhotas av Tati, blir ev rånad på en klocka av han i Örebro. Sitter senare i hans bil i Dubai och strax efter skjuts Havals bror. Kan de va så skruvat så Tati va i Marbella för att casha in?

Shottaz sfären hotat Nisse att släppa nytt i samband med att YB ska mucka och släppa nytt, dessutom kidnappar deras vänner i Vårby han. De finns tidiga klipp med Nisse och K27 freestyla ihop, även FUP där Nisse rånar någon och utger sig för att vara endel av DP (förmodligen yrar han då, men tror relationen med tex k27 redan då finns och de är innan han tagit avstånd och stängt ner sin kanal/videos). Gokart spelades in, med Dree och YB, men släpptes aldrig. Hell ye med Haval och abidaz, släpptes dock. Även YB's senaste video lanserades, men plockades även ner, förmodligen för att den ej nådde ut i bruset av allt som tex Nisse släppte. Videon kring madame blu (eller hur den stavas) verkade ganska påkostad och välgjord. Kanske körde saker ihop sig där, de tänkte att den skulle stänga youtube tillsammans med JB's släpp. Men Nisses alster stod sig i konkurrensen. Är YB och co + Haval och co, så moraliskt felknullade att de tillät sig själva känna avund mot ett barn, som dessutom verkar varit en talang från riktigt tidig ålder. Istället för att ta del av kakan och jobba sida vid sida?

Att alla inblandade stod i ett glashus och alla kastade stenen, när den som inte syndat skulle kasta, är ganska uppenbart dock.
Men 768 fel, blir knappast 1 rätt i slutändan.

Någonstans hoppas jag att hela branschen vänder sig emot den som kom på denna briljanta idén, för den sänkte förmodligen hela scenen och alla framtida intäkter för resten. Om Nisses fall blev högmod, så bör man nog även lära sig förstå innebörden av vrede, avund, frosseri, lättja, vällust och framförallt girighet innan man stänger boken och dömer andra.

Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Man börjar ju fundera på hur många av hans samarbeten som egentligen var på hans egna begäran iof.. Men kan ju vara så att han helt enkelt tröttnade på att vara en svenne som alla pissade på så fort de va nåt.. att han bestämde sig för att skita i allt å bara köra, låter ju i många av hans nyare låtar som att han var trött på de flesta.. tyvärr så insåg han nog inte att det var pengarna som ”folk” gillade.. och att skorna han satte på sig var alldeles för stora utan äkta grabbar bakom sig 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-12-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tack! Stefan S! Så det kan ev ligga någt i detta att Thrife är med? onekligen intressant utveckling.

Nu är det väl (så vitt jag vet) inte alls säkert att det är just detta gripande som dagens Aftonbladet artikel syftar på.

Thrife kan omöjligt vara den "torped" AB pratar om t ex. Om han skulle, helt spekulativt varit inblandad så lär det vara något bakom kulisserna. Typ distansgoa eller något...
Vill inte tro det... förutom att det vore hemskt, även om de inte varit bra vänner på ett bra tag så vore det korkat efter att han sett hur det gick för Yasin och Haval. Men Svenska rap-scenen är en sådan ormgrop så vem vet...

Thrife är väl Ayos son? Betongdjungelboken!
Citera
2021-12-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Thrife är väl Ayos son? Betongdjungelboken!

Exakt!
Citera
2021-12-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Jag kan tänka mig att den världen är ganska skruvad och ytlig.

Men de som är de besynnerliga i allt är just vilka han gjorde samarbeten med och ev cashade något den vägen, på slutet.

Barre och Adaam i Märsta, hur fan kunde han hamna där och vad gav de? (Förutom barndomskompis med Adaam)

Mehdi från DP, som dessutom är helt talanglös, rent röstmässigt och flowmässigt. Dessutom påbörjar han sin karriär som pensionär i branschen.

Sen broos 5ifty och Moewgli.

Knappt några samarbeten med folk runt Tati, inte heller med de som verkar varit närmast May och co. Oklart vilka artister som är närmast Banditen på rymmen. Dree känns dock ganska nära Henoks okände bror och Adel genererar kanske endel genom HSL.

Men det ryktas om att Nisse bombhotas av Tati, blir ev rånad på en klocka av han i Örebro. Sitter senare i hans bil i Dubai och strax efter skjuts Havals bror. Kan de va så skruvat så Tati va i Marbella för att casha in?

Shottaz sfären hotat Nisse att släppa nytt i samband med att YB ska mucka och släppa nytt, dessutom kidnappar deras vänner i Vårby han. De finns tidiga klipp med Nisse och K27 freestyla ihop, även FUP där Nisse rånar någon och utger sig för att vara endel av DP (förmodligen yrar han då, men tror relationen med tex k27 redan då finns och de är innan han tagit avstånd och stängt ner sin kanal/videos). Gokart spelades in, med Dree och YB, men släpptes aldrig. Hell ye med Haval och abidaz, släpptes dock. Även YB's senaste video lanserades, men plockades även ner, förmodligen för att den ej nådde ut i bruset av allt som tex Nisse släppte. Videon kring madame blu (eller hur den stavas) verkade ganska påkostad och välgjord. Kanske körde saker ihop sig där, de tänkte att den skulle stänga youtube tillsammans med JB's släpp. Men Nisses alster stod sig i konkurrensen. Är YB och co + Haval och co, så moraliskt felknullade att de tillät sig själva känna avund mot ett barn, som dessutom verkar varit en talang från riktigt tidig ålder. Istället för att ta del av kakan och jobba sida vid sida?

Att alla inblandade stod i ett glashus och alla kastade stenen, när den som inte syndat skulle kasta, är ganska uppenbart dock.
Men 768 fel, blir knappast 1 rätt i slutändan.

Någonstans hoppas jag att hela branschen vänder sig emot den som kom på denna briljanta idén, för den sänkte förmodligen hela scenen och alla framtida intäkter för resten. Om Nisses fall blev högmod, så bör man nog även lära sig förstå innebörden av vrede, avund, frosseri, lättja, vällust och framförallt girighet innan man stänger boken och dömer andra.

Seeesch 🤪 kan inte skriva annat än väl formulerat 🤷🏻‍♂️ Såpass att jag inte vet vad jag ska svara.. haha

Men att dom kände avund är nog inte en myt.. tror t.o.m. Nisse sjunger om de i en av sina låtar.
Mordet på Nisse blev nog större (på många sätt) än vad de hade räknat med.
Summasummarum: ingen vann nånting på hans död 💀
Citera
2021-12-20, 22:38
Medlem
Varför är Haval så förbisedd o underskattad?

Jag antar att det är pga rättegången mot vårbynätverket, där åklagaren under rättegången förminskade Havals delaktighet o hur pass involverad han egentligen är då hon sökte en reaktion där Haval för sina fans känner sig skyldig att styrka att han pratar som han går. Dvs ”vadå ingen ledare jag är visst en ledare”, typ. Nu sa Haval att han inte ens har med de att göra. Faktum är dock att Haval tillhör den allra innersta cirkeln i Dalennätverkets toppstyre o kan med eller utan det orsaka väldigt mycket kaos
Citera
2021-12-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Utöver Thrife sägs det att "Scar" är en av de anhållna:
(FB) Skarpnäck 2021-12-19: Mordförsök, ung man skjuten - nio personer gripna

Det verkar onekligen finnas band mellan Dalen, Skarpnäck och Vårby, och Ayye som nämnts i tråden. "Gillar" man Sickans alster är det nog inte av musikaliska skäl... populära personer och bra artister är svårare att dra slutsatser av. Dålig musik och konton med få följare/följda kan vara intressanta.
Citera
2021-12-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tack! Stefan S! Så det kan ev ligga någt i detta att Thrife är med? onekligen intressant utveckling.

Nu är det väl (så vitt jag vet) inte alls säkert att det är just detta gripande som dagens Aftonbladet artikel syftar på.

Thrife kan omöjligt vara den "torped" AB pratar om t ex. Om han skulle, helt spekulativt varit inblandad så lär det vara något bakom kulisserna. Typ distansgoa eller något...
Vill inte tro det... förutom att det vore hemskt, även om de inte varit bra vänner på ett bra tag så vore det korkat efter att han sett hur det gick för Yasin och Haval. Men Svenska rap-scenen är en sådan ormgrop så vem vet...

Jag vet inte om namnen stämmer, men det låter inte osannolikt och kommer från mer än ett håll.

Jag tror inte heller att Thrife är den media avser. Hans namn dyker nog upp då han troligen är den mest namnkunnige av de nio som greps.
Citera
2021-12-20, 22:52
Medlem
Citat:
Jag vet inte om namnen stämmer, men det låter inte osannolikt och kommer från mer än ett håll.

Jag tror inte heller att Thrife är den media avser. Hans namn dyker nog upp då han troligen är den mest namnkunnige av de nio som greps.

Ja precis, men ändå intressant då det säger en del om vilka kretsar de andra häktade kan höra till. Om det nu är de gripandena som AB syftade på, det är ju inte bekräftat. Bara så man inte skapar trådsanningar här.

T Skulle rent hypotetiskt kunna vara den nära bekant som ska har ringt Nisse. Typ "Vad tråkigt att det blev som det blev - kan vi inte träffas och prata ut...".Känner inte till Scar sen innan men han reppar visst 121 (Enskededalen).
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-20 kl. 22:55.
Citera
2021-12-20, 22:58
Medlem
Citat:
Scar är en av Einar närmaste barndomsvänner,men tror dem bråkade ,för den där killen scar stog o kolla på när Einar blev kidnappad
Citera
2021-12-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Scar är en av Einar närmaste barndomsvänner,men tror dem bråkade ,för den där killen scar stog o kolla på när Einar blev kidnappad

Einár rappar om honom i Fiendes fiende med 1.Cuz. Fast där låter det som att de är vänner:
Jag två Gs bak, med en så fet gun
Bror, jag står med Scar, bror, det låter bam
Om ni slår tillbaks, vi tar återfall, ey
Vad heter Scar på riktigt?
Citera
2021-12-20, 23:10
Medlem
Citat:
Då kan scar Einars före detta bästa vän vara den som klippte han ,han är typ runt 170
Citera
2021-12-20, 23:12
Medlem
Citat:
Einár rappar om honom i Fiendes fiende med 1.Cuz. Fast där låter det som att de är vänner:
Jag två Gs bak, med en så fet gun
Bror, jag står med Scar, bror, det låter bam
Om ni slår tillbaks, vi tar återfall, ey
Vad heter Scar på riktigt?
De va innan dem bråka ,sen vände Alla mot han , ildar nåt sånt nåt liknande. Kanske han ligger bakom mordet han är runt 170
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in