2021-12-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Var kom denna tvärvändning ifrån? Var kan man läsa detta? Har svårt att tro på detta faktiskt. Hur kan dom stå som Hitlers ena dagen för att vända nästa?

Om det stämmer är det ju verkligen ett hallelujah moment

Var vändning kom ifrån kan man ju verkligen undra, om det nu inte är ett missförstånd.
Texten kommer från SVTs flöde och är inklippt i sin helhet.
Citera
2021-12-20, 13:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du försöker i vanlig ordning förvirra till det.

mRNA är vad som får celler att producera antigenen (spikproteinet), och i vissa fall är responsen inflammation.

Får du en inflammation som biverkan har alltså mRNA från vaccinet kysst celler där inflammationen uppstår.
Du får inte hjärtmuskelinflammation av antigen i stortån.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag ser inte att du nämner spiken i det första inlägget.

Jag tror att du grävt ner dig i ett riktigt skitigt kaninhål, faktiskt.
Kyss

Betyder gett information om produktion av antigen.

Ibland hänger kanske inte syster med helt i diskussionen.
Citera
2021-12-20, 13:14
Medlem
Citat:
Kyss

Betyder gett information om produktion av antigen.

Ibland hänger kanske inte syster med helt i diskussionen.
Jag hänger med ganska bra.

Du verkar helt lost däremot.
Citera
2021-12-20, 13:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag hänger med ganska bra.

Du verkar helt lost däremot.
Inte gällande den saken, även om jag kan vara Lost gällande annat.

Det är ett faktum att mRNA går ut i blodomloppet. En icke-fråga.
Citera
2021-12-20, 13:18
Medlem
Citat:
Inte gällande den saken, även om jag kan vara Lost gällande annat.

Det är ett faktum att mRNA går ut i blodomloppet. En icke-fråga.
Nej. DU har fel. Korrekt administrerat går mRNA inte vasalt.
Citera
2021-12-20, 13:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej. DU har fel. Korrekt administrerat går mRNA inte [b][i]vasalt.
Jaha, då vet vi i så fall att mängder med syrror orsakar vaccinskador.

Ett sådant konstaterande gör dock inte jag, utan jag väntar på utredning av saken. Det vore inte det första som inte höll vad tillverkaren utlovat (det fetade).
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-20 kl. 13:23.
Citera
2021-12-20, 13:23
Medlem
[quote=LadySweden|78393887]
Citat:
Nej. DU har fel. Korrekt administrerat går mRNA inte vasalt.[/QUOTE]
Jaha, då vet vi i så fall att mängder med syrror orsakar vaccinskador.

Ett sådant konstaterande gör dock inte jag, utan jag väntar på utredning av saken. Det vore inte det första som inte höll vad tillverkaren utlovat (det fetade).
OK. Grattis. Du trollade, jag nappade.
Citera
2021-12-20, 13:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
OK. Grattis. Du trollade, jag nappade.
Nej jag trollar inte.
Citera
2021-12-20, 13:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Måste och måste. Om du vill göra en relevant jämförelse måste du det, vilket ootb påpekade.

Men du måste skilja mellan hög ålder, vilken, i sig själv, är en hög riskfaktor för att avlida i/med Covid-19, eller för att avlida, överhuvudtaget, och att 50 åringar, som har ett bättre immunförsvar än de äldsta, ändå hamnar på IVA pga Covid-19, men i betydligt mindre omfattning om de är vaccinerade.

Du måste alltså skilja på äpplen och päron, som inte kan jämföras rätt av:

"Äpplen":

Åldringar dör av Covid-19, trots att det är vaccinersde.. Vilket bevisar:

Hög ålder är den viktigaste riskfaktorn för att avlida i/,med Covid-19.

Vaccinet biter inte lika bra på de äldre, då de pga hög ålder, i sig, har ett försvagat immunförsvar som inte reagerar adekvat på vaccinet. Dessutom han de vara multisjuka.

[B"]Päron"[/b]

Ovaccinerade 50 åringar hamnar, i betydligt högre omfattning på IVA för Covid-19 än vaccinerade 50 åringar. Trots att 50 åringar har ett bättre immunförsvar än de äldsta, (men sämre än 20 åringar). Vaccinen skyddar alltså 50 åringar ifrån att hamna på IVA pga Covid-19, eller i alla fall, minskar risken för att de skall hamna där.
Citera
2021-12-20, 13:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men du måste skilja mellan hög ålder, vilken, i sig själv, är en hög riskfaktor för att avlida i/med Covid-19, eller för att avlida, överhuvudtaget, och att 50 åringar, som har ett bättre immunförsvar än de äldsta, ändå hamnar på IVA pga Covid-19, men i betydligt mindre omfattning om de är vaccinerade.

Du måste alltså skilja på äpplen och päron, som inte kan jämföras rätt av:

"Äpplen":

Åldringar dör av Covid-19, trots att det är vaccinersde.. Vilket bevisar:

Hög ålder är den viktigaste riskfaktorn för att avlida i/,med Covid-19.

Vaccinet biter inte lika bra på de äldre, då de pga hög ålder, i sig, har ett försvagat immunförsvar som inte reagerar adekvat på vaccinet. Dessutom han de vara multisjuka.

[B"]Päron"[/b]

Ovaccinerade 50 åringar hamnar, i betydligt högre omfattning på IVA för Covid-19 än vaccinerade 50 åringar. Trots att 50 åringar har ett bättre immunförsvar än de äldsta, (men sämre än 20 åringar). Vaccinen skyddar alltså 50 åringar ifrån att hamna på IVA pga Covid-19, eller i alla fall, minskar risken för att de skall hamna där.
Jag har inga problem att skilja på det. Observera att jag skrev "jag ser själv att vaccin skyddar mot svår sjukdom"
Citera
2021-12-20, 13:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja, visst har jag noll koll på det som var ditt argument. Mitt har jag koll på. Så pass koll har jag dock att jag inser att mRNA inte så att säga vandrar runt på egen hand.

Ditt argument var att mRNA inte skulle ta sig genom vävnad pga nanolipiden. Mitt svar var att om det nu är så, så tar sig uppenbart mRNA genom vävnaden på egen hand (dvs inte troligt).

Ditt argument är således... Märkligt.

Nanolipidpartikeln fusionerar med cellväggen och leverrerar mRNA inne i cellen. Du sa att det läcker och tar sig igenom vävnaden, jag frågade hur.
Citera
2021-12-20, 13:42
Medlem
I Tyskland måste man bära mask: https://twitter.com/Lukewearechange/status/1472787763816804352?s=20
"First they came for the antivaxxers, and I didn't say anything because I'm not an antivaxxer.
Then they came for the antimaskers, and I didn't say anything because I'm not an antimasker..."
Vad blir nästa steg, de som inte har sitt vaccinpass kanske eller som inte är chippade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in