2021-12-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Förra årets form på Son och Kane hade avgjort gårdagens match,såna missar igår hade ej hänt förra året..
Sen visst borde även Kane fått rött.
Men borde inte Tottenham haft straff minuten innan Liverpool gör 2-1?
Den där knuffen är rätt avgörande för avslutet.

Var väldigt skumma beslut igår .

Då borde Jota också fått en straff!
Citera
2021-12-20, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Då borde Jota också fått en straff!
Yes jag håller med,glömde den sekvens,men som sagt, väldigt konstiga beslut igår
Citera
2021-12-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha. Liverpool klarar fan inte ens att slå kycklingklubben. Lol!
Men de klara piska Arsenal..
Kasta nu ej sten i glashus..
Citera
2021-12-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Frågan är, tycker du det är konstigt med tanke på domarinsatsen som kritiserats från fans till pundits i hela världen? Sedan så tycker jag att du överdriver, han sa att han inte har problem med domarna och kan ta robbos röda men då borde kane fått rött med.

Jag har inte sett dagens match, men menade alltså alla andra gånger Pool tappar poäng, visst tyckte sir Alex var en gnällspik men Klopp tar nog tamejfan priset. Han är för satan värre än Roger Rönnberg. Skulle vara kul om han någon gång bara kunde skylla på något annat än vaccinet, publiken, vädret, gräset, domaren, vinden, Oprah Winfrey osv.
Citera
2021-12-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
”Jag har inga problem med domarna, bara med dig” ska han tydligen sagt.

Förstår inte kalabaliken med dåliga domare i England, det är inget nytt. Frågan borde vara hur man fixar det problemet. Hur gör man så att det alltid följer regelboken, att alla domare dömer exakt lika? Med mera med mera.

Domarkvalitén var ännu sämre för 20+ år sedan. Skillnaden på den tiden var att man inte hade 350 kameror som filmade allt i detalj, + att den generella idrottaren var inte så lättkränkt utan hade mod att gå vidare, och släppa saker som dåliga domarinsatser med mera.
Citera
2021-12-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Jag har inte sett dagens match, men menade alltså alla andra gånger Pool tappar poäng, visst tyckte sir Alex var en gnällspik men Klopp tar nog tamejfan priset. Han är för satan värre än Roger Rönnberg. Skulle vara kul om han någon gång bara kunde skylla på något annat än vaccinet, publiken, vädret, gräset, domaren, vinden, Oprah Winfrey osv.

Jag tycker du skall försöka att se situationen där Kane går in med sulorna mot Robertson! Hoppar inte Robertson undan så är det garanterat ett benbrott.
Se situationen så kan du ha en åsikt sedan!
Citera
2021-12-20, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag tycker du skall försöka att se situationen där Kane går in med sulorna mot Robertson! Hoppar inte Robertson undan så är det garanterat ett benbrott.
Se situationen så kan du ha en åsikt sedan!

Nej jag vägrar prata om någon enstaka situation. Klopp är en muppgubbe som alltid ska kritisera alla andra förutom sig själv och sina spelare. Titta på situationen du, hur mycket du vill, det bryr jag mig inte om.
Citera
2021-12-20, 09:43
Medlem
Citat:
Nej jag vägrar prata om någon enstaka situation. Klopp är en muppgubbe som alltid ska kritisera alla andra förutom sig själv och sina spelare. Titta på situationen du, hur mycket du vill, det bryr jag mig inte om.

Det enda som är viktigt är DIN åsikt!!!

Kul med folk som kan diskutera!!!
Citera
2021-12-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Haha ni loverpoolfans är ju värre än arsenalfansen.

Så fort ni spelar dåligt så skyller ni på domarna.
Domarjäveln var utan tvekan mutad igår. Flera situationer som var solklara. Straff, rött osv listan kan göras lång.

Sen visst var försvarspelet inte det bästa igår men hela mittfältet och VVD var borta i covid. Vi hade ändå lekstuga med mupparna från London som köpte domarn.
Citera
2021-12-20, 12:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Men de klara piska Arsenal..
Kasta nu ej sten i glashus..
Kastar absolut inte sten i glashus, jag förklarar kort o gott bara sanningen. Och sanningen är den att spurs är ett lag som varenda storklubb ska vinna över, vinner man inte mot de så är man ingen reell titelutmanare. Så är det bara.

När det gäller våran bortamatch mot Liverpool, så ändrade matchbilden sig helt o hållet efter ”fighten” mellan Arteta och Klopp. Hade inte det inträffat, så är det 0% chans för att Liverpool hade vunnit den matchen med 4-0.
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Domarjäveln var utan tvekan mutad igår. Flera situationer som var solklara. Straff, rött osv listan kan göras lång.

Sen visst var försvarspelet inte det bästa igår men hela mittfältet och VVD var borta i covid. Vi hade ändå lekstuga med mupparna från London som köpte domarn.
Herregud.. Ta av dig den utslitna foliehatten, samt offerkoftan.
Citera
2021-12-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap

Där var ju många situationer åt bägge hållen som var klart tvivelaktiga. För att nämna de jag kommer ihåg rakt upp och ner:
* Kane bör ha rött kort för sin vansinnestackling. Att inte mer fokus läggs på att karln EFTERÅT står och säger att han tyckte det var en ok strong tackle förvånar mer.
* Salah tar ju med sig bollen med armen i situationen precis innan TAA klipper till så Robertson kan nicka in 2-1
* Jota bör ha straff i sin situation
* Alli bör ha straff i sin situation, hur många har inte Mane-Salah-Ronaldo-osv osv fått i exakt samma läge.
* Robertson att han inte får rött kort direkt utan att VAR skall behöva gå in i efterhand

Så mutad är högst tvivelaktigt, därmote ett alldeles lysande exempel på vad ett antal av oss här har tjajat om länge nämligen att kontinuiteten i besluten inte finns där. Samma situationer ger olika utfall beroende på domare/lag/arena/spelare vilket är sjukt att vi fortfarande 2021 har ett problem med.

Matchen i sig var ju för en neutral åskådare jävligt rolig, kändes som det hände grejor precis hela tiden.. Synd för Alison som gör några helt sjuka räddningar men det man minns mest är två stycken haverier där ett kostade två poäng totalt. Och hur sören kan man bränna så många klara målchanser som Son, Kane och Alli gör :O
Citera
2021-12-20, 12:41
Medlem
Citat:
Domarkvalitén var ännu sämre för 20+ år sedan. Skillnaden på den tiden var att man inte hade 350 kameror som filmade allt i detalj, + att den generella idrottaren var inte så lättkränkt utan hade mod att gå vidare, och släppa saker som dåliga domarinsatser med mera.

Framförallt har väl kvaliteten på spelarna/spelet blivit så mycket bättre/snabbare relativt domarnas kvaliteter också. Klubbarna värvar i stort sett världens bästa spelare till varje position medan PL inte direkt headhuntar de bästa domarna från varje liga. Det säger ju sig självt att domarkvaliteten inte följer med spelet.

Men med det sagt är det horribel dålig nivå på VAR där man silar mygg och sväljer kameler ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in