2021-12-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK nyss så påstod du att man inte kan få infektioner av myggbett! Men nu menar du alltså att man kan få det? Varför länkar du till en cancer-sida? Finns bättre sidor om infektioner.

Det har jag inte påstått. Det var du som började blanda in vektorburna infektioner i diskussionen. Ett myggbett är inte samma sak som infektion. Tror du alla myggbett i Sverige ger malaria eller West Nile?

Hur många sidor vill du om infektion?

https://www.rxlist.com/infection/definition.htm
https://www.medicinenet.com/what_are_the_4_types_of_infections/article.htm
Citera
2021-12-19, 23:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Kan vi räkna med den hårdaste restriktionen efter jul?

Frågan återstår isåfall hur länge regeringen vill ha en sådan restriktion.

Pratar vi fram till våren eller sommaren?

Vill du sitta inne på vintern eller på sommaren? Det finns inte och har inte funnits några hårda restriktioner i Sverige, påstår man annat så är det ett hjärnspöke.
Citera
2021-12-19, 23:38
Medlem
Citat:

Jag tror inte vi får en hård restriktion, iallafall inte om man har vaccinpass, för som sagt, man ska få nåt tillbaka för att man vacccinerat sig som det heter. Inga vågor har pågått någon längre period. Under sommaren brukar smittspridningen vara låg. Dessutom, det mesta brukar vara rekommendationer.
Jag tror alltså att vi kan få restriktioner som tidigare, på sin höjd.
Senast redigerad av Flashback100 2021-12-19 kl. 23:50.
Citera
2021-12-19, 23:47
Medlem
Citat:

Kan vi få en total lockdown nu, innan jul, som holländarna?
Så man har en ursäkt för en gångs skull att man misslyckats med julklapparna.
Citera
2021-12-19, 23:50
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vill du sitta inne på vintern eller på sommaren? Det finns inte och har inte funnits några hårda restriktioner i Sverige, påstår man annat så är det ett hjärnspöke.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag tror inte vi får en hård restriktion, iallafall inte om man har vacccinpass, för som sagt, man ska få nåt tillbaka för att man vacccinerat sig som det heter. Inga vågor har pågått någon längre period. Under sommaren brukar smittspridningen vara låg. Dessutom, det mesta brukar vara rekommendationer.
Men nu har vi en ny statsminister som vill visa muskler och vara stenhård som andra kvinnliga ledare som tagit i med hårdhandskar mot pandemin. Det ska vara oförsonlighet, pass, segregation, hot, manipulation och sockerbitar till lydiga undersåtar, och snart befinner vi oss i en medicinsk diktatur styrd av en ariskt blond tjej. We didn't see it coming...

Det är precis som om nu när det äntligen mattats av (sett ur ett större tidsperspektiv) så ska det tunga artilleriet fram.
Citera
2021-12-19, 23:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men nu har vi en ny statsminister som vill visa muskler och vara stenhård som andra kvinnliga ledare som tagit i med hårdhandskar mot pandemin. Det ska vara oförsonlighet, pass, segregation, hot, manipulation och sockerbitar till lydiga undersåtar, och snart befinner vi oss i en medicinsk diktatur styrd av en ariskt blond tjej. We didn't see it coming...

Det är precis som om nu när det äntligen mattats av (sett ur ett större tidsperspektiv) så ska det tunga artilleriet fram.

Så nu har du blivit misogyn helt plötsligt? Jag tror det skulle bli syntax error bland Sveriges kvinnor om det blev så. Eller inte, följer man den kulturmarxistiska feminismen som ett får så följer man nog Magdalena rakt in i Hitlerträsket också.
Citera
2021-12-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue

Tänkte inte på att vi har en ny statsminister...ja, det kan stämma att hon vill kroka arm med EU. Det är möjligt att hon vill visa musklerna, om än för att kolla testballongen, men då bör hon inte åka till Sälen i år även fast vi nu har vaccin, så hon iallafall låtsas att hon tror att coronan är ett stort problem. Troligen styrde hon en del även när Löven var statsminister, men nu styr hon under sitt namn.
Jag börjar gilla Tegnell mer och mer, jag har nog underskattat honom.
Citera
2021-12-20, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Tror du alla myggbett i Sverige ger malaria eller West Nile?
Nej men de ger dock ofta upphov till en infektion om än klen…l Sen pratade varken jag eller du specifikt om Sverige.
Citera
2021-12-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaeb123
Il Divo-sångaren Carlos Marín är död 53år fullvaccinerad
Synd för honom att det utlovade vaccinskyddet mot svår sjukdom och död inte fungerade för honom heller.
Citera
2021-12-20, 00:30
Medlem
Såhär arbetar dom bakom kulisserna för att tysta det som går emot deras agenda: https://www.dailymail.co.uk/news/article-10324873/Emails-reveal-Fauci-head-NIH-colluded-try-smear-experts-called-end-lockdowns.html
Citera
2021-12-20, 00:31
Bannlyst
Citat:

H-gren vill nog ha det så åtminstone fram till sommaren. Vet inte om hon kan ta vaccin med tanke på hennes cancerbehandling, har inte hört något om det, men i så fall är hon ju oskyddad om hon möter ovaccinerade. Det skrämmer säkert.

Särskilt illa blir det om hon möter ovaccinerade som har haft covid och har antikroppar. En annan grupp hon ska akta sig för är sådana som har tagit negativa tester innan de träffar henne, de kan göra henne sjuk även om de inte är smittade.
Citera
2021-12-20, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag tror inte vi får en hård restriktion, iallafall inte om man har vaccinpass, för som sagt, man ska få nåt tillbaka för att man vacccinerat sig som det heter. Inga vågor har pågått någon längre period. Under sommaren brukar smittspridningen vara låg. Dessutom, det mesta brukar vara rekommendationer.
Jag tror alltså att vi kan få restriktioner som tidigare, på sin höjd.

I så fall är regeringen mer än lovligt dum. De borde göra en omvärldsanalys och bygga en ny strategi likt andra nordiska länder där man frångår vaccinpassen eftersom vaccinen inte räddar någon från omikron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in