2021-12-19, 22:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kan være flere. Det kan være GHH THs tidligere høyre hånd, det kan være MN, han som eier de 30% av Elkraft. Det kan være advokat Broadwall, det kan være Borlaug som har noe aksjer hos TH.
Det kan være en av disse gutta som sitter her. (legger linken helt nederst siden den er så stor)
Metrokafeen er forøvrig lokalisert i etasjen under politistasjonen.
Legg merke til at det er en høvelig stor kameratgjeng, men de siste årene virker det som at Tom Nilsen, han tykke, bare blir sittende mer og mer alene.

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fg.acdn.no%2Fobscura%2F API%2Fdynamic%2Fr1%2Fece5%2Ftr_2000_2000_s_f%2F000 0%2Frome%2F2019%2F1%2F9%2F16%2FKAMERATENE.jpg%3Fch k%3D072342&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.rb.no%2Fkam eratgjengen-haper-inderlig-at-lisbeth-kommer-til-rette-i-live %2Fs%2F5-43-962535&tbnid=ZpHacecCYr44XM&vet=12ahUKEwjXzo31zPD0 AhWbjtgFHW2cChkQMyg5egQIARBA..i&docid=v4JLVpjDZmEL dM&w=2000&h=1333&itg=1&q=tom%20hagen%20metro&clien t=opera&ved=2ahUKEwjXzo31zPD0AhWbjtgFHW2cChkQMyg5e gQIARBA

Jeg setter et kort på enten GHH, MN eller Brodwall. Førstnevnte sluttet hos TH i 2018.
MN har tatt avstand fra TH i media. Brodwall har kritisert ektepakten ved å avfeie at han
kan ha skrevet den. GHH er vel riktignok tilbake nå. Jeg mener MN er en sterk kandidat her
siden han etter sigende har blitt utpekt av TH som kandidat for medvirkning. Særdeles spesielt
siden de eier en pengemaskin sammen. Uten MN hadde ikke TH stått på "rikinglisten".

Borlaug er vel fortsatt "i folden" hos TH, etter det jeg har skjønt, så tror ikke det er ham.

Sentergjengen er vel mer skøytekompiser enn noe annet. Hvis det stemmer at flere
av disse har forlatt "rundebordet", kan det kanskje tyde på at flere og flere i kretsen forstår
at TH må være involvert. At de kanskje har skjønt hvem TH egentlig er bak den "sportslige"
fasaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Politiet har i denne saken måttet evne å legge vekk ting de forutsatte innledningsvis dersom det ikke ledet dem noen vei, når puslebiter ikke passet. At politiet har gjort/måttet gjøre dette opptil flere ganger i denne saken er jeg helt sikkert på. Dersom de ikke har gjort det, slett arbeide. Da er de låst og kommer ikke til å kunne løse saken.

Helt klart. Bitene må omrokkeres og tidlig innhentet informasjon må ettergås på nytt
i lys av nye saksopplysninger. Vitner som ble avhørt tidlig i saken har vært innkalt på nytt.
Mer informasjon om bevegelser, telekommunikasjon og kortbruk har vært etterspurt.

Alle data må nok finsiktes på nytt og på nytt for at enhver relevant detalj skal finne
sin plass i helhetsbildet - eller legges vekk. Detaljer som ble sett på som uvesentlige
i starten, kan ha betydning i dag, og omvendt. Med dette kan kanskje flere og flere av
THs løgner bli avslørt. Det vil kanskje bli vanskeligere og vanskeligere for ham å slippe
unna spørsmål fra omgivelsene.

Hvordan skal "nære venner" som TN og de andre skøytegutta forholde seg til at TH kanskje
har ført dem bak lyset i lang tid? Slikt kan ikke feies under teppet for alltid. Selv de mest
lojale har en tålegrense.
Senast redigerad av Svartediket 2021-12-19 kl. 22:54.
Citera
2021-12-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Enig i det. Men da er det rart at RU den dag i dag fremdeles ikke har en fornemmelse av dette. Jeg mener da at han burde ha forklart dette i avhør.

Jeg mener også det er rart at det kun er Metro mannen og Futurum mannen som har vært offentlig etterlyst i denne saken..

Hvorfor etterlyste ikke politiet f.eks de Afghanske guttene med pistol på isen? Hvorfor etterlyste de ikke Ås bmw? Hvorfor etterlyste de ikke den bilen som kjørte over plena? Hvorfor etterlyste de ikke de den personen som kom ut av skogen med ett liggeunderlag? Hvorfor etterlyser de ikke disse "fugletitterne" med kikkert nede ved vannet der?

Jeg tror aldri TH møtte noen Afghanske gutter med pistol på isen.

Kan grunnen til at politiet ikke etterlyste noen afghanske gutter med pistol være den samme som det du skriver om det. De kjøpte ikke historien? Så dermed ikke noen grunn til å bruke tid og ressurser på noe de anså som flere forsøk på villedning og ville konspirasjonsteorier fra TH?
Citera
2021-12-19, 22:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Enig i det. Men da er det rart at RU den dag i dag fremdeles ikke har en fornemmelse av dette. Jeg mener da at han burde ha forklart dette i avhør.

Jeg mener også det er rart at det kun er Metro mannen og Futurum mannen som har vært offentlig etterlyst i denne saken..

Hvorfor etterlyste ikke politiet f.eks de Afghanske guttene med pistol på isen? Hvorfor etterlyste de ikke Ås bmw? Hvorfor etterlyste de ikke den bilen som kjørte over plena? Hvorfor etterlyste de ikke de den personen som kom ut av skogen med ett liggeunderlag? Hvorfor etterlyser de ikke disse "fugletitterne" med kikkert nede ved vannet der?

Jeg tror aldri TH møtte noen Afghanske gutter med pistol på isen.

Han er vel redd for TH. TH har to milliarder, kontakter høyt oppe i AP, kjente tidligere lensmann på Lørenskog, er Rotary-losje-medlem.

Når det gjelder etterlysninger, så må de nesten ha noe mer å gå på for å kunne etterlyse. Det holder ikke å si, "har du sett en afghaner på isen". Når det gjelder bilen, så kan de ikke gå ut med noen etterlysning, når man ikke er sikker på verken farge eller modell. Kanskje en Tuareg, Kanskje en Toyota Hilux etc.
Bmw`en etterlyser de ikke, fordi de nok føler seg veldig sikre på at AE er død utifra spor på åstedet.
Fugletitterne kan de heller ikke etterlyse. Det skal ikke i seg selv være mistenkelig at de ikke er norsk.
De kan ikke etterlyse en mann bare fordi han kommer ut av en skog. Da dummer de seg ut. De må ha noe mer håndfast. Noe grunnlag for å kunne si at vedkommende har noe med saken å gjøre.
Citera
2021-12-19, 22:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Slik jeg leser dette så forutsetter du ting, basert på mye gammel informasjon gitt i saken. Ikke så rart, da vi har lite nytt.

Politiet har i denne saken måttet evne å legge vekk ting de forutsatte innledningsvis dersom det ikke ledet dem noen vei, når puslebiter ikke passet. At politiet har gjort/måttet gjøre dette opptil flere ganger i denne saken er jeg helt sikkert på. Dersom de ikke har gjort det, slett arbeide. Da er de låst og kommer ikke til å kunne løse saken.

Det er bare min mening om hettemannen. Jeg respekterer hvis du tror at det er TH.
Citera
2021-12-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg setter et kort på enten GHH, MN eller Brodwall. Førstnevnte sluttet hos TH i 2018.
MN har tatt avstand fra TH i media. Brodwall har kritisert ektepakten ved å avfeie at han
kan ha skrevet den. GHH er vel riktignok tilbake nå. Jeg mener MN er en sterk kandidat her
siden han etter sigende har blitt utpekt av TH som kandidat for medvirkning. Særdeles spesielt
siden de eier en pengemaskin sammen. Uten MN hadde ikke TH stått på "rikinglisten".

Borlaug er vel fortsatt "i folden" hos TH, etter det jeg har skjønt, så tror ikke det er ham.

Sentergjengen er vel mer skøytekompiser enn noe annet. Hvis det stemmer at flere
av disse har forlatt "rundebordet", kan det kanskje tyde på at flere og flere i kretsen forstår
at TH må være involvert. At de kanskje har skjønt hvem TH egentlig er bak den "sportslige"
fasaden.

Jeg setter en knapp på GHH. Høyrehånda som gikk etter uenigheter i 2018. Uenighetene kan være nettopp det TH snakker om. En nær venn han følte svek han ved å gå gradvis over til «motparten». I dette tilfelle ville jeg tenke Fru Hagen var motparten. At GHH tok Fru Hagens parti. Eller det fremstod for TH som om han gjorde det.
Han måtte gå/gikk fra jobben, hun fikk inndratt sine verv/måtte si de fra seg. Tror faktisk jeg setter alle knapper på GHH.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-19 kl. 23:08. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er bare min mening om hettemannen. Jeg respekterer hvis du tror at det er TH.

Og jeg respekterer om du mener TH ikke er hettemannen om du gjør det. De fleste tror ikke han er det. Naturlig nok, han er skrevet ut i følge politiet.
Citera
2021-12-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

fasaden.

Helt klart. Bitene må omrokkeres og tidlig innhentet informasjon må ettergås på nytt
i lys av nye saksopplysninger. Vitner som ble avhørt tidlig i saken har vært innkalt på nytt.
Mer informasjon om bevegelser, telekommunikasjon og kortbruk har vært etterspurt.

Alle data må nok finsiktes på nytt og på nytt for at enhver relevant detalj skal finne
sin plass i helhetsbildet - eller legges vekk. Detaljer som ble sett på som uvesentlige
i starten, kan ha betydning i dag, og omvendt. Med dette kan kanskje flere og flere av
THs løgner bli avslørt. Det vil kanskje bli vanskeligere og vanskeligere for ham å slippe
unna spørsmål fra omgivelsene.

Hvordan skal "nære venner" som TN og de andre skøytegutta forholde seg til at TH kanskje
har ført dem bak lyset i lang tid? Slikt kan ikke feies under teppet for alltid. Selv de mest
lojale har en tålegrense.

Jeg tror en/flere snart blir pågrepet. Og det er nok dessverre ikke bare THs nære venner/kollegaer som må forholde seg til ganske mye når det skjer.
Citera
2021-12-19, 23:31
Medlem
Citat:
Jeg tror en/flere snart blir pågrepet. Og det er nok dessverre ikke bare THs nære venner/kollegaer som må forholde seg til ganske mye når det skjer.

En følelse eller veit du noe?
Citera
2021-12-19, 23:33
Medlem
Citat:
Jeg setter en knapp på GHH. Høyrehånda som gikk etter uenigheter i 2018. Uenighetene kan være nettopp det TH snakker om. En nær venn han følte svek han ved å gå gradvis over til «motparten». I dette tilfelle ville jeg tenke Fru Hagen var motparten. At GHH tok Fru Hagens parti. Eller det fremstod for TH som om han gjorde det.
Han måtte gå/gikk fra jobben, hun fikk inndratt sine verv/måtte si de fra seg. Tror faktisk jeg setter alle knapper på GHH.

GHH er vel ansat og ikke forretningspartner.
Citera
2021-12-19, 23:33
Medlem
Citat:

Enten må de ta ut tiltale eller så må de legge ned saken. Vi har snart brukt like mye penger på dette som Sverige brukte på Palmemordet. Noe bør skje rimelig snart.
Citera
2021-12-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
GHH er vel ansat og ikke forretningspartner.

GHH var ikke ansatt når dette ble uttalt av TH. Men forretningspartnere var de i følge GHH som var på et møte i SV et par kvelder forut for drapet nettopp i et slikt ærende.
Citera
2021-12-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacay66
Enten må de ta ut tiltale eller så må de legge ned saken. Vi har snart brukt like mye penger på dette som Sverige brukte på Palmemordet. Noe bør skje rimelig snart.

Denne saken blir ikke lagt ned, pågripelser vil komme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in