2021-12-19, 22:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/downloads/vaccines/COVID-19-mRNA-infographic_G_508.pdf

Läs och häpna.

Tyvärr är det du som har fel. Det gör inget, nu vet du.

Det du skrev är fel. Din bild förklarar det som för ett barn och jag förstår att du är på den nivån. Men det är faktiskt ribosomerna som tar hand om RNA:t och tillverkar spikproteinet utifrån det. Cellens DNA är inte involverat. Sen är det inte spikproteinerna som ska slåss mot viruset heller som du påstod. Spikproteinerna presenteras på cellens yta som då upptäcks av immunförsvaret vilket sedan producerar antikroppar och t-celler som ger sig på viruset. Nu vet du.
Citera
2021-12-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Och giltigt vaccinpass

Seriöst. Har du fortfarande inte fattat vad Covidpasset är till för?

En hint: Det är inte ett bevis på att du inte kan bli smittad eller kan smitta andra.
Citera
2021-12-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Agnes Wold svarar på läsarnas frågor på Expressen. Jag blir förbannad av läsa hennes rubbade svar till en förälder. Hon förespråkar att trycka i ungen vaccin bara för att alla andra gör det. Ut med den här kärringen!

Hanna - Läsarkommentar
I dag 22.20

Hej Jag är mamma till en 13-åring som precis börjat komma in i puberteten men inte fått mens. Jag har varit skeptisk till att ge henne vaccin och är nu i valet och kvalet pga hennes ålder. (På mig själv tvekade jag inte det minsta) Hur tycker du att jag ska tänka?

Profilbild för Agnes Wold
Agnes Wold
I dag 22.20

Det där med mensrubbningar är en liten vindpust från den globala antivaxx-propagandan riktad mot fattiga länder där man vill skrämma kvinnor från att ta vaccinet för att de så ska bli infertila. En liten del av detta har även nått Sverige i form av "mensrubbningar". Det finns ingen substans i detta.

Jag har ingen direkt åsikt i frågan om barn ska vaccineras eller inte - riskerna är obefintliga både med vaccinet och med covid. Om jag vore förälder så skulle jag låta barnet göra som alla andra, det är nämligen det enda barn i den åldern vill. Om alla andra vaccinerar sig skulle jag inte lägga mig i det. Vill barnet inte vaccinera sig så är det inte heller något att tjata om. Eftersom det kommer att bli utmärkt vilket som.

Vi hade föräldrakooperativ när barnen var små eftersom det fanns ytterst få kommunala dagis i Göteborg där vi bodde. En mycket trevlig förskollärare som jobbade där berättade att hennes mamma hade varit anti-vaxxare så hon fick inte vaccinerna när hon var liten (50- eller 60-tal) utan fick gå själv och ta alla vaccinerna när hon blev myndig. Jag tyckte det var så förfärligt - tänk så föräldrar kan ställa till det när de får knäppa idéer. Så sedan dess har jag tänkt att man aldrig ska driva kampanjer å sina barn vägnar, för de vill vara som alla andra

Hon säger att ungen inte har något behov av vaccin och inte behöver ta av medicinska skäl.
Ändå avslutar hon med någon antivaxx saga.
Citera
2021-12-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du kan kalla det vad du vill men det är ändå infektioner när för kroppen okända eller potentiellt farliga ämnen/partiklar kommer in i kroppens system så sker en infektion.

Så du anser att förgiftning är en infektion? Det är det inte. Inte heller ett myggbett är en infektion. Infektion definieras av ett virus, bakterie eller parasit som angriper kroppen och vanligtvis ger upphov till symtom.
Citera
2021-12-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Seriöst. Har du fortfarande inte fattat vad Covidpasset är till för?

En hint: Det är inte ett bevis på att du inte kan bli smittad eller kan smitta andra.

Upplys mig?
Är det för att Pfizer ska tjäna pengar?
Citera
2021-12-19, 22:43
Medlem
Vet någon hur många som dött i Sverige 2021?
Citera
2021-12-19, 22:45
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det du skrev är fel. Din bild förklarar det som för ett barn och jag förstår att du är på den nivån. Men det är faktiskt ribosomerna som tar hand om RNA:t och tillverkar spikproteinet utifrån det. Cellens DNA är inte involverat. Sen är det inte spikproteinerna som ska slåss mot viruset heller som du påstod. Spikproteinerna presenteras på cellens yta som då upptäcks av immunförsvaret vilket sedan producerar antikroppar och t-celler som ger sig på viruset. Nu vet du.
Ställer mig tillrättad. Nu vet jag.

Skapas dessa "Spik proteiner" hela tiden i ens kropp efter injektion? Eller är det därför som det behövs en booster dos?
Citera
2021-12-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så du anser att förgiftning är en infektion? Det är det inte. Inte heller ett myggbett är en infektion. Infektion definieras av ett virus, bakterie eller parasit som angriper kroppen och vanligtvis ger upphov till symtom.
Öh vad tror du ett myggbett kan överföra?
De som vaccineras upplever ofta symtom!
Kemisk lunginflammation är såklart både förgifting infektion och inflammation.
Citera
2021-12-19, 22:47
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Dåliga d-vitamin nivåer ger dåliga vaccinationer.
Bra d-vitamin nivåer ger bra(optimalt enl beräkningarna) vaccinationer.
Sen har vi problemet med bäst före datum typ som livsmedel....
Och sen har man inge koll på hur mycket spikproteiner som sprutan då alstrar, vad händer om det blir för många spikproteiner avsedda för mot Covid-blir inte immunförsvaret då sämre mot andra typ rs virus...?
Har man då taskiga d nivåer och får överskott med specifikt spikprotein avsett för visst virus kan det bli fel...

Känns mer som: Houston-we got a problem here....
Citera
2021-12-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hon säger att ungen inte har något behov av vaccin och inte behöver ta av medicinska skäl.
Ändå avslutar hon med någon antivaxx saga.

Jag har följt chatten och hon skriver helt sjukt vrickat. Farligt att ha henne chattandes där då hon endast förespråkar vaccinet i alla aspekter.

Dock skrev hon också att har man haft en genomgången infektion så har man lika bra skydd som en som en fullvaccinerad.
Svar från henne på frågan varför man då ska vaccinera sig om man redan har ett naturligt skydd var;

Agnes Wold
I dag 21.48

För att man ska slippa ha infektionen, naturligtvis. Det är ju därför man vaccinerar sig. Man kan faktiskt dö av covid, även om det är mycket ovanligt om man är ung
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50337

Av Sverige eller med Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50337
Det ligger väl på lite under 300 pm dagen totalt sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in