Citat:
Ursprungligen postat av
jerka11
Nej, be till gudarna lär inte hjälpa... Men är lite nyfiken, vad är din definition av "svår våg"? antar att du inte yrar om surfing...
Läste nyss om förslag från "professor" i Danmark; om att undvika eller kanske till och med förbjuda ställen där det "andas tungt"

.
Det vore kanske en lämplig, förebyggande, åtgärd eller ny lag? Höga böter eller kanske tom dödsstraff för den som bryter det. Skämtåsido, jag tror Nordkorea vore ett lämpligt land för dig att flytta till.
Svårt att ange en exakt siffra, men när vården inte klarar av att hantera alla insjuknade samtidigt är det förstås kris. Sverige har också rätt låg kapacitet jämfört med många andra länder.
Flera länder stänger nu icke nödvändig verksamhet, icke samhällsviktig sådan. Jag är av uppfattningen att den viktigaste uppgiften för en stat är att skydda sina medborgare. Sedan om det är mot en utländsk invasionsarme, eller ett dödligt virus, det spelar egentligen mindre roll. Har väldigt svårt att se vad Nordkorea har med den saken att göra faktiskt. I mina öron låter det som att du tycker att anarki är det ultimata. Att alla får göra lite som de själva vill, utan någon som helst hänsyn till samhället och medmänniskor.