Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Inte alls, ovaccinerade ses i allmänhet som mindre ansvarstagande och egoistiska. Inte speciellt begåvade med konsekvenstänk. Att man känner sig jagad beror dock på paranoian och att man tycker man är lite viktigare än övriga.
Känner dock flera vettiga antivaxxare som förstår att deras val får konsekvenser och också agerar efter det.
Inte alla antivaxxare är lika lättkränkta offerkoftor som de som hänger här på FB.
Varför klassas man som antivaxxer för man inte vill ta ett vaccin som ändå inte fungerar? Är det för att denna "pandemi" är framställd som något livsfarligt? Det är ett jävla virus, folk dör varje dag av värre saker. 27000 personer dog av hjärt-& kärlsjukdomar ifjol, men det är ingen hets att stänga ned snabbmaten och förebygga hälsan. Det enda som spelar roll är att man är för vaccin, för vaccinpass och hatar personer som inte tagit vaccin. Ni är så jävla hjärntvättade får

Sen känner jag mig inte överhuvudtaget jagad, paranoid eller annat. Denna cirkus är underhållande, och fler i bekantskapskretsen börjar vakna upp hur absurt detta är.
Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Det är inte toppen, det har du rätt i. Men det är inget mot vad det hade blivit, dödssjuka i mängder hade inte fått plats.
Nej. Ett virus kan du inte stoppa. Att vi stängde barer & restauranger 20:00 gjorde ingen påverkan på smittspridningen, covid smittar inte mer eller mindre vid ett specifikt klockslag. Förstår du inte att dessa "restriktioner" var ett spel för galleriet så är du bortom räddning. Om man tänker på hur ironiskt det är att man fick max sitta 4 personer på restaurang fram till 20:00, men systembolaget var öppet ordiniare tider och hemmafesterna flödade fritt. Det är ingen överraskning att Systembolaget presenterade rekordsiffror 2020

Pengar till statskassan!
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Precis, vi som har tagit vaccinet, betalt skatt i årtionden, drivit företag, tänkt på samhället och och de svaga är verkligen egoister och får. Du har rätt att jag projicerar och borde skämmas över att jag ifrågasätter bidragsparasiter och egoister. Skäms på mig!
Vad menar du? Att ovaccinerade inte betalat skatt, inte bedrivit företag, eller haft hänsyn till samhället? Vad har du gjort för de äldre innan pandemin, va? Att du tycker ta ett vaccin är att ta ansvar är komiskt, eftersom det är ett egoistiskt val för att skydda sig själv mot allvarlig sjukdom och död.