2021-12-18, 16:51
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Ja för att man gillar att köra hoj, och umgås med likasinnade.

Finns massor klubbar att välja som inte är 1 percenters . Du vet vad jag menar .

Visst jag förstår dig också , en liten andel beter sig som svin , det gör inte alla till dåliga människor . Men varför låter man folk vara kvar som gör saker som organisationen inte står för ?

Om en politiker gör bort sig så blir denne utesluten ur partiet . Så verkar inte fallet vara i biker världen . Hört lite väl många historier om folk som sopat på kvinnor.

Men detta verkar vara ett generellt paradigm skifte i den undre världen och inte bara bland bikers , normen om att slå kvinnor är det fegaste man kan göra är inte lika stark längre . I förortsgäng finner man till och med dömda våldtäktsmän .

Jag kan inte stå för att hylla folk och höja upp människor till skyarna som lever destruktivt , i min värld förtjänar den hederliga mannen all respekt som hjälper ett samhälle att gå runt genom att bygga upp det .

Jag hoppas att du förstår min poäng , vi kommer ingen stans med våra envisa argument .

Ha en trevlig dag .
Citera
2021-12-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorfrejson
Hehe ja det klart att hon förnekar.. bruden är hälften av hans ålder och har väl aldrig haft ett annat förhållande än det där. Linus taggade ju freecoffe friskt på sina sociala när C blivit häktad.Hon kanske förnekar men man vaknar inte en dag bara med brutet okben. Eller?
Jag har faktiskt ingen aning, har varken läst FUP eller dom. En kompis till tjejen är bekant med henne, och hon säger att det aldrig har funnits några indikationer på våld tidigare. Men jag har faktiskt ingen aning, mer än att hon förnekade det.
Citera
2021-12-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Finns massor klubbar att välja som inte är 1 percenters . Du vet vad jag menar .

Visst jag förstår dig också , en liten andel beter sig som svin , det gör inte alla till dåliga människor . Men varför låter man folk vara kvar som gör saker som organisationen inte står för ?

Om en politiker gör bort sig så blir denne utesluten ur partiet . Så verkar inte fallet vara i biker världen . Hört lite väl många historier om folk som sopat på kvinnor.

Men detta verkar vara ett generellt paradigm skifte i den undre världen och inte bara bland bikers , normen om att slå kvinnor är det fegaste man kan göra är inte lika stark längre . I förortsgäng finner man till och med dömda våldtäktsmän .

Jag kan inte stå för att hylla folk och höja upp människor till skyarna som lever destruktivt , i min värld förtjänar den hederliga mannen all respekt som hjälper ett samhälle att gå runt genom att bygga upp det .

Jag hoppas att du förstår min poäng , vi kommer ingen stans med våra envisa argument .

Ha en trevlig dag .

Jag håller med dig, och tycker också att det borde vara skäl till att bli utsparkad. Förstår absolut din poäng där! Ha en trevlig kväll du också!
Citera
2021-12-18, 17:06
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt ingen aning, har varken läst FUP eller dom. En kompis till tjejen är bekant med henne, och hon säger att det aldrig har funnits några indikationer på våld tidigare. Men jag har faktiskt ingen aning, mer än att hon förnekade det.

Fast i fup står det ju att hon erkänner till ambulans personal?
Citera
2021-12-18, 17:11
Medlem
Citat:
Jag har som sagt inte läst FUP eller dom. Har du något du kan lägga upp här? Är det så, så sitter han ju precis där han hör hemma.
Citera
2021-12-18, 17:11
Medlem
Citat:

Men vad är denna tjej 20 år han över 40 år?Andra hejar på honom som tex Linus snacka om utsatt situation för henne... har du tillgång till fup och kan dela?
Senast redigerad av Krabbmix 2021-12-18 kl. 17:25.
Citera
2021-12-18, 17:26
Medlem
Citat:
Jag har som sagt inte läst FUP eller dom. Har du något du kan lägga upp här? Är det så, så sitter han ju precis där han hör hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Krabbmix
Men vad är denna tjej 20 år han över 40 år?Andra hejar på honom som tex Linus snacka om utsatt situation för henne... har du tillgång till fup och kan dela?

https://anonfiles.com/N77b91e0wd/G_teborgs_TR_B_8873-21_Dom_2021-07-15_pdf
Citera
2021-12-18, 17:31
Medlem
Citat:
https://anonfiles.com/N77b91e0wd/G_teborgs_TR_B_8873-21_Dom_2021-07-15_pdf

Tack för fup och snabbt svar!
Citera
2021-12-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbmix
Tack för fup och snabbt svar!

Det är bara domen 😬
Citera
2021-12-18, 17:40
Medlem
Citat:
Det är bara domen 😬
Tack!
Citera
2021-12-18, 17:52
Medlem
Citat:
Det är bara domen 😬

Såg det men det räckte utmärkt. Obehaglig läsning. Må den kvinnan psykisk och fysiskt läka så långt det är möjligt.
Citera
2021-12-18, 18:28
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Folk som ägnar sig åt trafficking är väl inte kända att ha en särskild sund kvinnosyn ? Inte konstigt att dessa herrar pucklar på sina fruar .

Jag har aldrig trott eller tänkt att HA eller andra kriminella gäng för den delen, respekterar kvinnor. Men jag visste inte att medlemmar som slår sina flickvänner/fruar fick vara kvar. Det visar ju att de är helt empatistörda och borde hålla sig så långt borta från kvinnor som möjligt.

Visste inte att de höll på med trafficking, är det någon avdelning de gör det i eller sysslar de med det överallt? Det är så fruktansvärt vidriga människor som utnyttjar dessa försvarslösa kvinnor som troligen kommer till Sverige och tror de ska jobba med något annat. Usch 🤮
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in