Hur illa däran är man då egentligen om man twittrar från intensiven
Hans tweet är från 13/12 och de senaste uppdateringarna kommer från släktingar där nere. Jag tycker att det låter som att det kan vara väldigt allvarligt. Hoppas att han klarar sig.
Finns väl en del exempel på drivande antivaxxers främst i usa dom varit lite ångerköpta straxt innan döden. Här i Sverige vet jag inte ens om det finns nån större profil för dårskapen. Men USA har ju lite fler invånare och därmed fler antivaxxers och större profiler. Blytung dumhet tycka ju vara det nya svarta i usa. Tänker alltid på filmen idiocracy när det handlar om USA. Känns som en dokumentär haha.
Finns väl en del exempel på drivande antivaxxers främst i usa dom varit lite ångerköpta straxt innan döden. Här i Sverige vet jag inte ens om det finns nån större profil för dårskapen. Men USA har ju lite fler invånare och därmed fler antivaxxers och större profiler. Blytung dumhet tycka ju vara det nya svarta i usa. Tänker alltid på filmen idiocracy när det handlar om USA. Känns som en dokumentär haha.
Varje antivaxxer som är döende har naturligtvis ånger. Det exemplet, som antagligen är 100%-igt, kallas för konfirmeringasbias och är helt meningslöst. För det finns miljoner antivaxxers och om tre av dem dör så säger det statistiskt ingenting.
En annan klassiker är ju att säga att "min tro på *sätt in fantasivarelse eller påhitt X här* skyddar mig och det är hens vilja om jag ska överleva eller inte".
Svarta kan inte ta upp D-vitamin via huden, hur svårt kan det vara att förstå.
Det kan de, men det är svårare när de är i ett solsvagt land som Sverige. Vit hud är en evolutionär adaption för att ta upp mer D-vitamin. Ken bor dock i Kenya och bör inte ha några problem med D-vitaminet så länge han håller sig ute i solen. Det är bara svarta i Sverige som behöver ta D-vitamintillskott.