Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Politiker bör varken vara för eller emot restriktioner eftersom det inte är politikers sak att sköta.
Passen är en politisk åtgärd, vilken är helt ovetenskaplig. Om våra epidemiologer får sköta epidemier försvinner passen, eftersom de förvärrar epidemin.
Allt SD behöver göra är att kritisera att Maggan gått ifrån Löfvéns linje att låta FHM sköta pandemin och istället ge rodret till Bryssel, samt S lamhet inför att rusta Sverige för att klara det statsepidemiologen sagt att vi behöver göra. Då talar jag främst om äldrevården, SÄBO, LSS och sjukhusen.
Nu får jag säkert en massa kritik här, men jag är emot vaccinpass.
Jag förstår poängen med det och jag kan hålla med till viss del, men det rimliga vore att istället för att ha vaccinpass ha ett kombinerat vaccinpass och "avklarad smitta".
Alltså antingen har man vaccinerat sig eller så har man haft corona och fått ett intyg av sjukvården att man har antikroppar. Varför har vi inte det? Varför i helvete ska folk som har antikroppar och är minst lika skyddade som de som vaccinerat sig inte få resa mellan länder, gå på sin dotters julkonsert i skolan eller gå på evenemang?
Det är ju bara ett politiskt spel för att tvinga folk att vaccinera sig. Jag är ganska säker på att jag har haft corona och vill absolut inte vaccinera mig om jag inte måste, så därför ringde jag 1177 och frågade om hur jag kan göra ett antikroppstest för att bevis att jag har haft sjukdomen.
Svaret var att det får jag i så fall köpa på apoteket, kostar ca 500 kr och ger inte ett piss mer än att man själv vet att man haft det. D.v.s. inget intyg när man reser eller ska gå på evenemang.
Det är ju sinnesssjukt. Varför skulle jag vilja vaccinera mig när jag inte behöver? Varför kan jag inte får ett intyg?