Citat:
"Täckningen med två doser bland vårdpersonal på sjukhus är hög, i snitt över 90 procent, bland vårdpersonal på SÄBO något lägre men fortfarande högre än generellt i befolkningen i arbetsför ålder. Bland vårdpersonal i hemtjänsten och LSS däremot ligger täckningen strax under nivån i befolkningen generellt. Den statistiska träffsäkerheten bedöms vara sämre för vårdpersonal inom SÄBO, hemtjänst och LSS, då rörligheten på arbetsmarknaden är större jämfört med personalgruppen inom sjukhusvård. Uppgift om arbetsgivare baseras på inkomstdeklarationen från 2019 och mera aktuella data än så finns tyvärr inte på nationell nivå.
Nu har 26 procent av vårdpersonal fått en tredje dos och täckningen är högst på SÄBO med 33 procent, inom sjukhusvård med 30 procent och inom hemtjänst lär täckningen 22 procent. Täckningen med dos tre har ökat med 11 procent på två veckor för vårdpersonal inom både SÄBO och hemtjänst."
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/
Nu har 26 procent av vårdpersonal fått en tredje dos och täckningen är högst på SÄBO med 33 procent, inom sjukhusvård med 30 procent och inom hemtjänst lär täckningen 22 procent. Täckningen med dos tre har ökat med 11 procent på två veckor för vårdpersonal inom både SÄBO och hemtjänst."
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/
Ok ja nu tänkte jag enbart på 3e dosen. Helt ointressant vilka som tagit 2a för säkert närmare 6 månaders sedan då deras skydd är nere på väldigt låga nivåer om dom ens har nåt kvar? 0-5% säkert.
Men dom går garanterat runt och säger att det är lugnt jag är vaccinerad och skyddad och vissa ljuger inte ens dom tror säkert att dom har ett skydd.
Ok 3e är på gång för diverse vårdpersonal? Låg vaccineringsgrad än då och jag jag hoppas innerligt att många har vaknat upp och förstår nåt mer än det svt och FHM står och ljuger om!
Tack för svar