2021-12-17, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Det är olagligt eftersom det strider mot mänskliga rättigheter.

Intressant argument.
Du vet att rätten att bestämma över sin egen kropp också är en mänsklig rättighet va?
Och eftersom man inom kort kommer bryta mot den (i de fall man inte redan gör det) så... upprepar jag det jag sa innan.
51%
Fin demokrati du propagerar för.
Citera
2021-12-17, 09:00
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Intressant argument.
Du vet att rätten att bestämma över sin egen kropp också är en mänsklig rättighet va?
Och eftersom man inom kort kommer bryta mot den (i de fall man inte redan gör det) så... upprepar jag det jag sa innan.
51%
Fin demokrati du propagerar för.

Ingen har sagt eller påstått nånting annat.
Citera
2021-12-17, 09:04
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det tvivlar jag rätt starkt på. Vid tillräckligt stark press ger alla vika, och bland de som inte vaccinerat sig har du ett brett spektrum. Från folk som inte gjort det än för att de är spruträdda till de som hellre skulle dö än att vaccinera sig mot sin vilja. Och bland de sistnämnda är det ytterst få som verkligen skulle stå för det när det kommer till kritan.

Många kommer vaccinera sig när det blir för obekvämat att vara ovaccinerad. Det är inte direkt ovanligt att folk ger upp sina ideal för lite bekvämlighet.

De som ger upp sina värderingar brukar vara dem som förlorar en närstående i kombination med att de inte tagit vaccinet, vilket är mycket få. Jag tror att de flesta som inte redan vaccinerat sig är beredda att ge upp gymmet och restauranger. Många klarar distansarbete och gör det hellre än att ta en spruta.

Forskning säger att det är osäkert om införandet av vaccinpass verkligen påverkar.
https://www.thelancet.com/journals/lanpub/article/PIIS2468-2667(21)00273-5/fulltext
Citera
2021-12-17, 09:04
Medlem
Citat:
Det tvivlar jag rätt starkt på. Vid tillräckligt stark press ger alla vika, och bland de som inte vaccinerat sig har du ett brett spektrum. Från folk som inte gjort det än för att de är spruträdda till de som hellre skulle dö än att vaccinera sig mot sin vilja. Och bland de sistnämnda är det ytterst få som verkligen skulle stå för det när det kommer till kritan.

Många kommer vaccinera sig när det blir för obekvämat att vara ovaccinerad. Det är inte direkt ovanligt att folk ger upp sina ideal för lite bekvämlighet.

Du tror även att rasism beror på "rädsla för det okända" va?
Så jävla komiskt... Du är medveten om att du är otroligt lättpåverkad va?
Vunnit något på Postkodlotteriet än?
Citera
2021-12-17, 09:05
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Du inser att men samma resonemang skulle man kunna avrätta 49% av befolkningen om 51% ville det va?
Det är demokrati!
Är det?

Ja. Demokrati är att ett fåtal vurmar för att "könskorrigera" våra barn och tar små steg mot öppet sex med våra barn i statens skolor. Det började med transor som läser sagor.

Demokrati är när folk skjuter ner unga tjejer så att de unga tjejerna dör och polischefen bara: "Den här killen mår dåligt, han måste ha vår sympati. Vad har han varit med om? Vilken tjej som dog? Det skiter väl jag i!" medan Roberto köper sex och är värre än Hitler.

En till... Demokrati är när polischefen i Stockholm föreläser om kvinnors rättigheter samtidigt som han bedriver en trafficking bordell.

PS: Allt ovan går att verifiera själv, gör din demokratiska plikt och bilda dig.
Citera
2021-12-17, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Du föredrar alltså vaccinerade smitthärdar?

Äsch, vi vaccinerade smittar bara lite och blir inte särskilt sjuka. Härligt om vi kan leva som vanligt och undvika foliehattarna.
Citera
2021-12-17, 09:06
Avslutad
Citat:
80% vill inte göra det.
Om det skulle vara en majoritet som ville riva upp en punkt i de mänskliga rättigheterna, tycker du att vi borde göra det?

Citat:
Jag konverserar med person och ställer en fråga. Vem är du att avgöra om den är relevant eller inte?
Som jag sa så får du gärna förklara relevansen först. Annars kan jag lika gärna börja fråga om din favoritfärg och om du har druckit kaffe idag.
Citera
2021-12-17, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Ja. Rökare och tjockisar är inte någon bidragande orsak till att sprida en pandemi utan utgör bara en risk för sig själva.

Men det är vaccinerade. Så ditt resonemang lägger krokben för sig själv. Pinsamt att du inte ser det själv.
Citera
2021-12-17, 09:08
Avslutad
Citat:
Du tror även att rasism beror på "rädsla för det okända" va?
Så jävla komiskt... Du är medveten om att du är otroligt lättpåverkad va?
Vunnit något på Postkodlotteriet än?
Så du tror inte att det finns folk som avstått från vaccination på grund av spruträdsla? Är du på riktigt? Jag känner en som inte vaccinerat sig av det skälet. När hon går till tandläkaren så kör hon rotfyllningar utan bedövning för att hon är så jävla rädd för sprutor.
Citera
2021-12-17, 09:09
Medlem
Citat:
Precis som folk som använt bilbälte inte behöver vård.

Injicerar man bilbälte?
Citera
2021-12-17, 09:10
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Så du tror inte att det finns folk som avstått från vaccination på grund av spruträdsla? Är du på riktigt? Jag känner en som inte vaccinerat sig av det skälet. När hon går till tandläkaren så kör hon rotfyllningar utan bedövning för att hon är så jävla rädd för sprutor.
Det är ändå relativt sällan man avlider av sin rotfyllning måste sägas.
Citera
2021-12-17, 09:10
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Det är olagligt eftersom det strider mot mänskliga rättigheter.

Lite som vaccin-passen menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in