2021-12-16, 23:53
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Därför bör den normala människan anpassa hastigheten och inte pilla på mobilen medan man kör. GM borde få skaka galler.

Du vet fortfarande inte ett skit om så var fallet så lägg ner..
Dessutom flera fordon inblandade.
Du förordar fängelse för en viltolycka men tycker det är ok att uppvigla till lynchmob
.
.
Citera
2021-12-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Detta viltvårdande Naturälskande folk brukar ha en förkärläk att mota upp renar på stambanan istället för att flytta dom när det är mycket snö Staten betalar Nu säger jag inte dom motat upp dom på E4 an men jag skulle inte bli förvånad om det var så

Är det mycket snö i Robertsfors nu? Eller är det konspirationsteorier om både ersättning och samtidigt att samerna har kött till julbordet?
Citera
2021-12-16, 23:55
Medlem
Tråden bör nog flyttas till olyckor.
Citera
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Motorväg utan viltstängsel?! Galenskap!
Välkommen till Norrland.
Citera
Medlem
Renar är superdumma djur. De ställer sig på vägen och slickar på marken. Tutar man så bryr de sig inte. De tigger om att bli påkörda. Inte konstigt att deras liv slutar som en bra isolerande päls. Har en vit tjock päls att sitta på, ha som matta eller vad man vill. Hade en katt som slogs med den som en vilde och fräste som f-n åt mig när jag petade på den!
Citera
2021-12-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Vad gjorde renarna på E4?

Dödslängtan i kombination med att slicka salt från e4
Citera
2021-12-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hur kom 10 renar in på motorvägen? Finns det inga viltstängsel?
Är det ens motorväg där på E4:an? Tror inte det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Den sträckan har byggts om till 2+1 väg senaste året och är inte helt klar, vilstängslet är inte helt klart och varningsskyltar för ren finns på nått ställe men vet inte exakt hur det är där olyckan skedde. Hastigheten är 80 men idag/kväll är det +grader och blöt vägbana som är helt svart då sträckan är asfalterad nu i höst sen har man problemet att renarna lockas ut på vägen pga saltet.
Skitig bilruta och ev möte så ser man inte mycket då strålkastare skenet formligen äts upp av den svarta vägbanan samt lätt bländad av mötande.
Många tror säkert att det är fritt från vilt då de bara är några mindre luckor i viltstängslet, huvudsaken att ingen människa skadades och samerna ersätts av staten så ingen ekonomisk förlust för samerna men bil ägaren åker ju på självrisken i bästa fall om man har viltolycksfall och ingen ersättning för bil/bilreparationer om de bara är trafikförsäkring.
Vet rätt många som inte har mer än trafikförsäkring om bilens värde är under 50 000.

Det är planerat för en viltövergång/bro efter den sträckan. Hade det varit 10 älgar skulle det slutat illa.
Citera
Medlem
Citat:
Är det mycket snö i Robertsfors nu? Eller är det konspirationsteorier om både ersättning och samtidigt att samerna har kött till julbordet?
jag vet inte snö mängden i Robertfors mitt antagande kommer från 19 år som skadereglerare och mycket kundkontakt genom dom åren. Fått mycket återberättat för mig men som sagt jag vet inte hur dessa renar hamnade på E4 som torde vara väldigt trafikerad
Citera
2021-12-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Du ville hänga ut personen och samerna skulle ta hand om honom, läs ditt första inlägg.
Jurist 😂
Nej men sunt förnuft

Ja, hoppas samerna har skarpa jurister som tar hand om den här sörjan. GM ska bli skadeståndsskyldig och gärna få skaka galler. Kortet ska dras och tas om! Livlig fantasi du har "juristen"
Citera
2021-12-17, 00:03
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Renar brukar i princip alltid stå utspridda på någon meter avstånd så GM har förmodligen kört för fort och samtidigt pillat på mobilen och plöjt igenom djuren i högsta hastighet. GM bör hängas ut så folk kan ta avstånd!

GM måste ha slagit något slags världsrekord i antal dödade renar av människa per minut.

Imponerande, om än inte avsiktlig talang.
Citera
2021-12-17, 00:04
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ja, hoppas samerna har skarpa jurister som tar hand om den här sörjan. GM ska bli skadeståndsskyldig och gärna få skaka galler. Kortet ska dras och tas om! Livlig fantasi du har "juristen"

Var det därför han skulle hängas ut innan något var klarlagt? Du slår knut på dig själv..
Det är dessutom tre fordon inblandade.
Du är debil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in