2021-12-16, 20:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Ja precis, ser ingen nackdel med det. Var någon region som inte skulle vaccinera alls under julen då personalen skulle ha ledigt, vilket leder till ytterligare fördröjningar. Så det finns allt att vinna och inte särskilt mycket uppoffring, så konstigt att man inte vill titta på de möjligheterna

Norrbotten vill jag minnas. I Storbritannien kallar man in militären för att hjälpa till med vaccineringarna så de ska hinna klart innan nyår. I Sverige tar man semester i Norrbotten och höjer tidsintervallet mellan andra och tredje dosen till 7 månader i Stockholm. Viss skillnad i målsättning.
Citera
2021-12-16, 20:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det är fortfarande Covid-19, hur olikt det än är.

Anpassa hur? Ska folk ta en ny spruta var femte månad eller? Någon gång måste vi släppa på det hela. Det är bara dumt att skjuta upp något som är oundvikligt.

Beror på hur dugliga vaccin man kan skapa.
Citera
2021-12-16, 20:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sverige. Vi har väl drygt 80% som vaccinerat sig, och jag tror att 90.000 ish dör i år (ungefär 90.000 dör varje år i Sverige).

Ja det kan stämma.
Citera
2021-12-16, 20:32
Medlem
Coronan flödar fritt på kärlekens torg nu börjar det kramas under musikhjälpen.
Citera
2021-12-16, 20:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Norrbotten vill jag minnas. I Storbritannien kallar man in militären för att hjälpa till med vaccineringarna så de ska hinna klart innan nyår. I Sverige tar man semester i Norrbotten och höjer tidsintervallet mellan andra och tredje dosen till 7 månader i Stockholm. Viss skillnad i målsättning.
Har du källa på det fetade?
Citera
2021-12-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Att provinsen Gauteng där första stora utbrottet av omikron kom redan har peakat.
Lite väl snabbt enligt mig..
Redan förra veckan var ökningen på sjukhusen lägre, och denna veckan ser ut att gå i samma spår.

Alla som inte är eremiter har nu haft skiten?
Citera
2021-12-16, 20:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Att provinsen Gauteng där första stora utbrottet av omikron kom redan har peakat.
Lite väl snabbt enligt mig..
Redan förra veckan var ökningen på sjukhusen lägre, och denna veckan ser ut att gå i samma spår.
Grattis Sverige!

Det ser stabilt ut. Vi med vår höga naturliga immunitet kan alltså se med tillförsikt på det hela.
Citera
2021-12-16, 20:37
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Grattis Sverige!

Det ser stabilt ut. Vi med vår höga naturliga immunitet kan alltså se med tillförsikt på det hela.

UK kommer visa oss hur det blir. Vi har väl liknande förutsättningar gällande naturlig immunitet.
Med undantag för skillnaden gällande dos 3
Citera
2021-12-16, 20:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
UK kommer visa oss hur det blir. Vi har väl liknande förutsättningar gällande naturlig immunitet.
Med undantag för skillnaden gällande dos 3
Ja det borde vara någorlunda lika tycker jag, men vi höll öppet medan UK tillsist slog igen med en nedlåsning.
Citera
2021-12-16, 20:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
https://ya.cc/t/HQC6ubnL36pEbn

21 vs 15 döda.
Trams, du kunde lika gärna länkat in roslagsbanans tidtabell.
Jag har länkat till rapporten. Läs den.

Pajas.
Citera
2021-12-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad tror du det kostar samhället med tiotusentals sjuka då? Jag tror det är bra att hålla smittan på en låg nivå. Även Lars Calmfors har ju varit mycket kritisk till regeringens sätt att hantera pandemin utifrån ett nationalekonomiskt perspektiv.
Tiotusentals sjuka hade vi haft även om vi spenderat enorma summor på stängd skola. Skolboksexempel på suboptimal åtgärd... Men det är denna pollet som inte verkar trilla ner för dig.
Citera
2021-12-16, 21:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Grattis Sverige!

Ja, det är väl något positivt i denna kalabalik att vi har hög naturlig immunitet.

Verkar som 2022 blir slutet för denna pandemi.

Tack och lov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in