2021-12-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför blundar myndigheterna för att alla kurvor pekar spikrakt upp? Smittade, sjukhusvårdade, IVA, och nu även en ökning i döda. Varför vågar ingen sätta ner foten? Skarp lockdown är enda vägen att hindra en total vårdkollaps.

Ja det är ju verkligen helt bisarrt. Inom tre veckor kommer de ångra djupt att de inte satte ner foten. Men det blir nog: ”vi såg det inte komma”.
Citera
2021-12-16, 15:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men vilken risk?

Tror du på allvar att man i USA t.ex. skulle kunna mörklägga något sådant? Att folk dör av vaccinerna.

Vi har några enstaka fall i världen där man kanske kan knyta dödsorsaken till vaccinet. De flesta avseende AZ-vaccinet.
Du gillar att tro du, men jag gillar att slippa gissa.

Datan finns givetvis, men varför den inte är sammanställd vet jag inte. I SB finns nu en uttagen sammanställning. Den ser inget vidare ut. Jag skulle vilja se den svenska.
Citera
2021-12-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men vilken risk?

Tror du på allvar att man i USA t.ex. skulle kunna mörklägga något sådant? Att folk dör av vaccinerna.

Vi har några enstaka fall i världen där man kanske kan knyta dödsorsaken till vaccinet. De flesta avseende AZ-vaccinet.

Runt 20000 fall döda av vaccinet.

https://openvaers.com/covid-data
Citera
2021-12-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Eller för att det ej gått 6 månader sen förra dosen än. Då får man vackert vänta.

Ok. FHM är sena på bollen som vanligt då. Allt fler länder kör på tre månader nu.
Citera
2021-12-16, 15:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du gillar att tro du, men jag gillar att slippa gissa.

Datan finns givetvis, men varför den inte är sammanställd vet jag inte. I SB finns nu en uttagen sammanställning. Den ser inget vidare ut. Jag skulle vilja se den svenska.
Vad? Du får gärna presentera dina siffror.
Citera
2021-12-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det vet man först när den data jag just efterfrågade tas fram.

Ge mig styrka. Vaccinet har getts till miljarder människor. Det har visat sig vara extremt säkert. Myokardit är väl 1/1 000 000 om jag minns rätt angående de senaste siffrorna. Datan finns där ute om du orkar googla. Men vi som har ett IQ över 100 nöjer oss med vetskapen om att alla relevanta organisationer runt om i världen rekommenderar vaccinering efter att de gjort sina egna analyser med sina hundratals vetenskapsmän.
Citera
2021-12-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Med andra ord väldigt många som kommer lida helvetets kval i onödan - för att de inte lyssnade på Vetenskapen.

Edit: man undrar hur de tänker. Har de inte fattat att omikron kommer skölja över oss som en tsunami? Varje timme räknas nu, klockan tickar.

Ser ut som att dom flesta kommer klara sig utan sin tredje dos i alla fall när det kommer till Omikron.
Jag ser att det står att många möjligtvis kommer vara i behov av sjukvård pga ”tsunamin” som du pratar om men det gäller troligen riskgrupper och äldre.
Så låt dom få tredje dosen.

https://telanganatoday.com/omicron-grows-70x-faster-than-delta-in-lungs-but-is-less-severe
Citera
2021-12-16, 15:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigboi2003

Att några kommer att dö av vaccinskador är så att säga tyvärr ganska självklart. Folk i tråden verkar inte förstå att människor dör av vaccin och mediciner.
Citera
2021-12-16, 15:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigboi2003

Dumpster diving in the VAERS database to find more COVID-19 vaccine-associated myocarditis in children
“Dumpster diving” is a term used to describe studies using data from the Vaccine Adverse Events Reporting System database by authors, almost always antivaxxers, who don’t understand its limitations. Last week, non-antivax doctors who should know better fell into this trap when they promoted their study suggesting that COVID-19 mRNA vaccines are more dangerous to children than the disease.
https://sciencebasedmedicine.org/dumpster-diving-in-vaers-doctors-fall-into-the-same-trap-as-antivaxxers/
Citera
2021-12-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag vet inte vad andra ser.
Jag ser en totalt vidrig försäljning av våra barn för experiment som enbart gynnar Pfizer och övriga ekonomiskt.
Vaccinera små barn för att dom har corona oro!? Herregud.
Vad tror man orsakar denna oro då?
Totalvidrigt.

Jepp, man vaccinerar inte barnen för att skydda barnen som egna individer, utan man vaccinerar barn för att man tror att vaccinet är något slags biosköld som stoppar smitta. Det fastän vaccinerade barn fortsatt kommer att smitta sina vårdgivare och sina kompisar.

Det finns väldigt många barn med svår astma som håller på att kola vippen för varje förkylning och varje influensa de får. Så fort viruset sätter sig i slemhinnorna eller djupare ned i det respiratoriska systemet så måste dessa barn ventileras i sina inhalatorer hemma. Men vi har än så länge inte massvaccinerat barn för t.ex. 229E. Men så fort man finner en läcka och ett pandemiskt utbrott av en designad variant kommer ut, ja då ska man absolut massvaccinera allt och alla. Men inte för att skydda barnen, utan för att skydda vuxna.
Citera
2021-12-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Har inte Wuhan, Alpha, Beta och Delta tryckts undan innan trots att vi var längre ifrån flockimmunitet då?

Det var flera anledningar till att de trycktes undan. Restriktionerna, allmän försiktighet, säsongsvariationer och till slut vaccinet. Nu har vi två varianter som grasserar, en som vaccinet funkar sämre på, och på den andra tycks vaccinet inte funka alls (mot att bli smittad). Att den ena immuniserar folk mot den andra påverkar inte smittan förrän det börjar bli glest mellan dem som inte är immuna. Har vi 15000 fall i veckan av delta och 5000 av omikron och omikron ökar jättesnabbt kan vi om några veckor har en situation med 16000 delta och 50000 omikron, men det betyder ju inte att omikron har trängt ut delta.
Citera
2021-12-16, 15:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ge mig styrka. Vaccinet har getts till miljarder människor. Det har visat sig vara extremt säkert. Myokardit är väl 1/1 000 000 om jag minns rätt angående de senaste siffrorna. Datan finns där ute om du orkar googla. Men vi som har ett IQ över 100 nöjer oss med vetskapen om att alla relevanta organisationer runt om i världen rekommenderar vaccinering efter att de gjort sina egna analyser med sina hundratals vetenskapsmän.
Ge mig datan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in