2021-12-15, 22:44
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchvenneAbooo
Vilken otroligt äcklig grej att skryta om nu när han är med i poddar och säger att han ”slutat” vara kriminell. Vilken jävla ynklig skräpmänniska. 30 år och beter sig som en
snorunge.

Först och främst han heter Ceesay, inte Cessay som vissa av er här skriver efter att TS stavat fel...

Alla har gjort skit i sina liv mer eller mindre, att lägga den här tråden i aktuella brott och kriminalfall känns väldigt preskriberat egentligen men tycker man får skylla sig själv om man väljer veva mot en jävla mobb av 30 ortenkillar, hade hästsvansen istället flytt som sina kompisar hade han kanske inte blivit grovt misshandlad.

Personligen tycker jag hans videos är riktigt underhållande, han är duktig på att berätta saker och har drösvis med historier som jag gärna lutar mig tillbaka och lyssnar på. Jo, säga vad man vill om hans förflutna men utan det hade vi inte haft intressanta historier och det är bra att han tar upp det så nyanserat som möjligt nu när han är nykter så man får rätt perspektiv på saker. Ni som ser honom sitta helt habbad på intervjuer, nä tjena vem fan gillar den personen, där har ni praktexempel hur droger kan förstöra ens själ och därför finns det väl inget bättre exempel att personen i fråga sväljer sin stolthet och tar upp sitt förflutna på ett seriöst men också underhållande sätt.
Senast redigerad av maxatdunder 2021-12-15 kl. 22:47.
Citera
2021-12-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchvenneAbooo
Vilken otroligt äcklig grej att skryta om nu när han är med i poddar och säger att han ”slutat” vara kriminell. Vilken jävla ynklig skräpmänniska. 30 år och beter sig som en snorunge.

Naw stackars nazisten som misshandlade två pojkar och sen fick samma behandling...
Hoppas han fick hjärnskador för livet =)
Citera
2021-12-15, 23:14
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Alex är född 1991 iallafall, Dvs han bör vara 30. Men det kollas lätt upp.

Saxat ifrån mr koll;
Alexander är en man som är född den 18 november 1991 och bosatt i Okänd på Okänd.

Han är 30år.

Lol killen har Skyddade personuppgifter alltså? Stinker ju golera om honom.
Citera
2021-12-15, 23:27
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Vad var det för en gammal gubbe som hota han då?
Han har ju en jävla massa storytimes om hans fängelsetid - menar du att allt är skitsnack?
Vem snubben var kvittar. Alex snackar bara skit. Han gjorde inte skit där inne. Han drog en P18 o sket ner sig. Dumle satt ungefär samtidigt å tillåmed han hade mer stake än Alex. De säger ju allt.
Alla dom där luffarrapparna är bara kaxiga bakom mikken eller när dom e 10 mot 1.
Men inne på kåken e dom spöken.
Alex försökte snacka in sig hos mig för att jag e svart muslim. Jag sa ett enda ord: ”stick”.
Han stack så fort att resten vid bordet fick mittbena. Dan efter drog han p18 o skrev musik om hur hård han e att knäcka. Han e Lille Skutt, du vet.
Citera
2021-12-15, 23:28
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Förvånar mig inte. Precis alla varningsklockor ringer om att Alex Ceesay är en myttoman.

Klippet i TS är givetvis också påhittat. Som att 30-40 turkar från västerort helt plötsligt skulle teleporteras till Dalen mitt i natten
Eller hur. Aina skulle ju inte alls reagera på den samlingen i västerort redan... haha, sån bluffare.
Citera
2021-12-15, 23:37
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto

Det verkade så ja.
Citera
2021-12-16, 03:23
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Personligen tycker jag hans videos är riktigt underhållande, han är duktig på att berätta saker och har drösvis med historier som jag gärna lutar mig tillbaka och lyssnar på. Jo, säga vad man vill om hans förflutna men utan det hade vi inte haft intressanta historier och det är bra att han tar upp det så nyanserat som möjligt nu när han är nykter så man får rätt perspektiv på saker. Ni som ser honom sitta helt habbad på intervjuer, nä tjena vem fan gillar den personen, där har ni praktexempel hur droger kan förstöra ens själ och därför finns det väl inget bättre exempel att personen i fråga sväljer sin stolthet och tar upp sitt förflutna på ett seriöst men också underhållande sätt.
Ja, väldigt underhållande att lyssna på en mytoman, och troligtvis golare, som sitter och bryter på svenska som om han precis kommit hit. För att inte nämna när han föreställer rösten för att låta cool.

Jag kan verkligen inte se att någon intelligent människa finner det här underhållande. Det är nog enbart människor med en IQ lägre än genomsnittet.
Citera
2021-12-16, 08:36
Medlem
Cheddardipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Han kanske saknar folkbokförings adress ? Det är inte så ovanligt för folk som flyttar runt mycket .
Citera
2021-12-16, 09:20
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Jag skulle skämmas om jag var Alex att berätta om det. När dom var jämna nummer 4-3 vågade han knappt stå kvar,men när dom var 30 mot en gick det bra att köra. Alex verkar vara typiskt blatte som slåss bara när han vet att han vinner.

Nja snarare att han är ärlig och berättar som det är. De flesta blattar skulle ljuga om mängden motståndare.
Citera
2021-12-16, 09:27
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Nu var ju historien, som Alex själv säger i videon, att han med 3 andra. Varav 2 av dom sönderslagna av dessa 3 "nassar" sökte upp dom. 4 vs 3. Dom hittade dom och Alex säger under flera tillfällen att han var övertygad om att dom själva skulle bli sönderslagna av dessa 3 "nassar". Att dom var i absolut underläge men i sista sekund så kom det en backup.

Han säger TOM att vikingen med kedjan skulle klarat av dom själv...

Rättfärdigar ingen handling här men dom där 3 "nassarna" enligt historien har gått in i spelet självmant. Alex idag är ren och försöker hålla sig borta från gäng och droger. Har såklart massa historier på lager. Vissa är kryddade.

Han påtalar hela tiden rädslan utan att vara kaxig tills twisten när "blattarna" kom till undsättning.

Nu vill ju FB färga detta åt ett helt annat håll men om vi kan hålla till hans historia så är det ju inget i den som skulle göra honom "cool" precis utan tvärtom.

Precis det jag menar. Alex vill ju inte framstå som den tuffaste där utan rädsla, han berättar ju som det var. Dvs att de 3 nassarna var starkare och modiga, och att han så klart va rädd.

Hur man kan misstolka hans budskap är för mig en gåta.

Men jag tror det handlar om att många här får flashbacks från yngre dar där det blivit sönderslagna av blattegäng så de kan inte kontrollera sina känslor. De har fastnat på det där 40 mot 3 och har inte förmågan att se objektivt på berättelsen.
Citera
2021-12-16, 09:30
Medlem
415brushans avatar
Dock vill jag påpeka att Alex faktiskt ser lite koksad ut, även hans tjej. Inget illa om dem men jag känner igen de där fingerspelen, käkrörelsen och intensiviteten i hur de pratar.

Hoppas det var en engångsförteelse.
Citera
2021-12-16, 09:39
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Dock vill jag påpeka att Alex faktiskt ser lite koksad ut, även hans tjej. Inget illa om dem men jag känner igen de där fingerspelen, käkrörelsen och intensiviteten i hur de pratar.

Hoppas det var en engångsförteelse.

Förmodligen 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in