Citat:
Ursprungligen postat av
madsolar
Om man har kommit in på plugg 30hp och 7,5hp distansplugg till vårterminen och ska sitta på klass 3a finns det möjlighet att studera dom utbildningarna på anstalten?
Man behöver ju fan bara en dator. Det är de ända. Hur går man tillväga om man vill ansöka om det?
Tack på förhand
Det tror jag att du kan fetglömma. För mig tog det över tre månader att bara få beviljat att läsa gymnasiekurser för jag som hade klarat grundskolan och redan hade fixat ett par gymnasiekurser var inte prioriterad i urvalet, det var lång kö. Och datorerna är högst begränsade, något internet kommer du inte ut på (om du inte är en duktig hacker för då går det men så snart det uppdagas stänger alla datorer ner och du lär bli omåttligt impopulär hos de andra som studerar och då halkar efter i sina kurser.).
Datorerna har tillgång till begränsade funktioner i officepaketet och du kan använda läroportalen för att ladda upp dina uppgifter och kommunicera med dina lärare, det är allt. Du kan inte göra sökningar eller titta på extra filmmaterial etc, bara precis det din lärare har laddat upp åt dig i portalen.
Men ansök du, det vore toppen om du fick till det och skulle kanske kunna vara till hjälp för andra som vill studera i framtiden.
Men ha i åtanke att personalen på anstalterna inte är de med högst studieskulder och någon med högre IQ och utbildning än dem är jobbigt för dem att hantera.