2021-12-15, 17:54
Medlem
Hallå, finns det några populära chattsidor idag, som inte är inriktade på något specifikt?
Citera
2021-12-15, 18:01
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siz1
Hallå, finns det några populära chattsidor idag, som inte är inriktade på något specifikt?

Alla chattsidor svärmar av kåta småbarn. Jag testade Omegle och förde lite statistik. Ungefär 1/25 vill prata om annat än sex och ungefär 1/50 hade jag djupa diskussioner med. Om du vill prata med folk så funkar väl Flashback utmärkt, men om du vill prata med anonyma främlingar så får man räkna med "kille 14 du då?"
Citera
2021-12-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
Alla chattsidor svärmar av kåta småbarn. Jag testade Omegle och förde lite statistik. Ungefär 1/25 vill prata om annat än sex och ungefär 1/50 hade jag djupa diskussioner med. Om du vill prata med folk så funkar väl Flashback utmärkt, men om du vill prata med anonyma främlingar så får man räkna med "kille 14 du då?"

Är lite på jakt efter sidor där man skapar sin profil.
Citera
2021-12-15, 18:49
Medlem
Citat:
Är lite på jakt efter sidor där man skapar sin profil.

Chattsidor finns inte på samma sätt som förr. De har mer eller mindre ersatts av sociala medier. Det finns sidor med inriktning men annars blir det svårt. Vad är syftet med att skapa en profil om man vill prata med randoms om random ämnen? Då kan man ju lika gärna hänga här. Att skriva till någon i PM och starta en diskussion baserat på en tidigare tråd eller någon stark åsikt är inte helt fel.
Citera
2021-12-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
Chattsidor finns inte på samma sätt som förr. De har mer eller mindre ersatts av sociala medier. Det finns sidor med inriktning men annars blir det svårt. Vad är syftet med att skapa en profil om man vill prata med randoms om random ämnen? Då kan man ju lika gärna hänga här. Att skriva till någon i PM och starta en diskussion baserat på en tidigare tråd eller någon stark åsikt är inte helt fel.

Gillar att kunna se vem man snackar med osv.
Citera
2021-12-15, 18:54
Medlem
Citat:
Gillar att kunna se vem man snackar med osv.

Då hade jag registrerat mig på valfri dejtingsajt och skrivit att jag söker någon att prata med. Det finns ju även tjänster man kan ringa, t ex samtalspartner.
Citera
2021-12-15, 19:07
Medlem
saraswaras avatar
IRC finns fortfarande, men lycka till att hitta ett rum där folk över huvud taget snackar =/

Annars har du https://icq-chat.com/ som drivs via IRC det med, men med web interface här, du kan prova #chat men räkna med att bli bannad för minsta sexuella anspelning, skämt, nys, tokeri, etc. De är stenhårda. Edit: tala inte med modsen, öht, kommentera inte deras bannlysningar etc, de blir tokiga och bannar dig med en gång Som vanligt, på IRC, med andra ord.

Omegle finns väl fortfarande också?
Senast redigerad av saraswara 2021-12-15 kl. 19:12.
Citera
2021-12-15, 19:43
Medlem
EEJos avatar
Det är nog discord som gäller numera, eller kanske reddit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in