2021-12-15, 15:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Tja, inte är det för att stoppa en smitta som inte går att stoppa. Vaccinerade smittar, punkt!

Klart det går. En mycket stor majoritet har inte varit smittade. Vaccinerade smittar mindre. Det är därför så många länder infört vaccinpass.
Citera
2021-12-15, 15:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja

Nu återstår för dig att förklara hur du ska kunna vaccinera hela Afrika och Asien på 5 månader.
Det har ju gått bra med Indien till slut så varför inte?

Det största problemet dock skulle vara alla anti-vaxxare antagligen.
Citera
2021-12-15, 15:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esmond
Jämförelsen med rattonykterhet haltar ju nåt enormt då det verkar som om vaccinen tillsammans med övriga åtgärder för att bromsa smittspridningen i bästa fall drar ut på eländet.

Nej, jämförelsen är klockren. Du blir arg bara för att du av någon anledning har bestämt dig för att vaccin är farligt.
Citera
2021-12-15, 15:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det var AZ i kombination med Pfizer som hade lite bättre effekt:

https://pbs.twimg.com/media/FGHZOwMXoAURYix?format=jpg&name=4096x4096

Detta i två doser.
Ja, det var det jag skrev (AZ+AZ+Pfi).
Citera
2021-12-15, 15:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det har ju gått bra med Indien till slut så varför inte?

Det största problemet dock skulle vara alla anti-vaxxare antagligen.
Varför inte? Ja, problemet är åtminstone inte anti-vaxxers i Väst eftersom Omikron uppstod i Afrika.

Du får förklara varför inte Afrika är vsccinerat.

Jag förutsåg detta, så att fråga mig varför inte Afrika är vsccinerat blir bara konstigt. Åter igen säger jag att det inte kommer att gå att stoppa nya mutationer medelst massvaccinering, inte heller med det vaccin som lär komma inom några månader.
Citera
2021-12-15, 15:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är väl tre?

Den första är jag säker på handlar om två doser, det andra med men där har jag inte läst hela.
Citera
2021-12-15, 15:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför inte? Ja, problemet är åtminstone inte anti-vaxxers i Väst eftersom Omikron uppstod i Afrika.

Du får förklara varför inte Afrika är vsccinerat.

Jag förutsåg detta, så att fråga mig varför inte Afrika är vsccinerat blir bara konstigt. Åter igen säger jag att det inte kommer att gå att stoppa nya mutationer medelst massvaccinering, inte heller med det vaccin som lär komma inom några månader.
Men det kan vi faktiskt anta då några varianter inte dykt upp där det vaccineras utan det motsatta gäller:
/.../The claim that vaccines are responsible for mutations is shown to be at least misleading if you look at the countries with high ratios of vaccinated people: If vaccinations massively increased the likelihood of a virus mutating, then new virus mutations would already be appearing in countries like Israel or the UK, where many people have already received their jabs, Peggy Riese says.

"But this is not the case at all. The virus mutations occur precisely in those countries where there is not yet a high (vaccination) rate, and a large number of people are meeting together within a confined area," she told DW.
https://www.dw.com/en/fact-check-did-covid-vaccines-cause-the-delta-variant/a-58242263
Citera
2021-12-15, 15:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är väl tre?

Den första är jag säker på handlar om två doser, det andra med men där har jag inte läst hela.
Det jag menade var att AZ+AZ enligt rapporterna har ganska dåligt skydd och att det kanske är därför de i Storbritannien manar på befolkningen få en booster (som då i typ 50% av befolkningen betyder att de har AZ+AZ+Pfi vilket är bäst)?
Citera
2021-12-15, 15:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Intressant.
Citera
2021-12-15, 15:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Nu när omicron finns överallt kan man väl kalla den för omnicron ;-) ( Omni - finns överallt )
Citera
2021-12-15, 15:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Men det kan vi faktiskt anta då några varianter inte dykt upp där det vaccineras utan det motsatta gäller:
/.../The claim that vaccines are responsible for mutations is shown to be at least misleading if you look at the countries with high ratios of vaccinated people: If vaccinations massively increased the likelihood of a virus mutating, then new virus mutations would already be appearing in countries like Israel or the UK, where many people have already received their jabs, Peggy Riese says.

"But this is not the case at all. The virus mutations occur precisely in those countries where there is not yet a high (vaccination) rate, and a large number of people are meeting together within a confined area," she told DW.
https://www.dw.com/en/fact-check-did-covid-vaccines-cause-the-delta-variant/a-58242263
Spelar du dum?
Citera
2021-12-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Klart det går. En mycket stor majoritet har inte varit smittade. Vaccinerade smittar mindre. Det är därför så många länder infört vaccinpass.

Nej, det går inte att stoppa en zoonos. Viruset kommer att krypa tillbaka till våra urskogar världen över i väntan på att en ny mutation skall träda fram för en ny epidemi, precis som alla andra zoonoser. Vaccinerade smittar MER än ovaccinerade på grund av vaccinerades beteende. Vaccin är inte någon biologisk sköld som stoppar virioner, utan värddjuret smittar till 100% tills immunförsvaret har rensat viruset ur kroppen.

Anledningen till varför man har infört vaccinpass, spårande telefoner och annat jox är för att länderna vill ha en ökad övervakning. Samtidigt vill WHO i desperation stoppa sitt labbprojekt innan det blir förödande konsekvenser.

Du vet om att Apple spårar alla Iphones enligt senaste IOS-uppdatering? Detta görs med smittspridning som orsak. Samma gäller för alla Googles Androider.

https://covid19.apple.com/contacttracing
https://developer.apple.com/documentation/exposurenotification

Telefonen tar automatiskt kontakt med andra telefoner via blåtand utan användarnas tillåtelse. Sedan kartlägger Google och Apple var dessa telefoner är. Vem som helst kan sedan kartlägga var "smittade" personer håller hus, då telefonen, via t.ex. den svenska vårdappen "Öppet för alla", sänder ut att du är smittad.

Detta handlar inte om någon pandemi, ty vi har haft och HAR betydligt farligare pandemier världen över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in