Citat:
Ursprungligen postat av
Halshuggning
Jag förstår att hans höga lönepost ställer till det. Auba verkar ha gått ner sig de senaste åren. Glöm inte bort att Auba var ganska problematisk i hans tid i Dortmund också. Tuchel sålde han till slut.
Newcastle skulle kunna hosta upp pengarna för honom + lön. Undrar inte om City också skulle värva honom. De saknar fortfarande en anfallare efter att Aguero stack. Tveksamt om Arsenal skulle sälja till en konkurrent. Hellre då till Newcastle. Spelarna i Newcastle är inte i nivå med Auba, så att alla skulle kräva likvärdig lön som honom tror jag inte på.
Det mesta troliga är att såvida inte en oljeklubb köper honom och tar hela lönekostnaden så blir det att man får dela på löneposten. 190k / w är fortfarande mkt pengar att spara.
City tror jag inte tar den sortens lönepost för en spelare som inte är på toppen av sin förmåga (typ, Mbappe, Haaland). Auba skulle bli näst bäst betald i City om de tog den rakt av, efter KdB. Är han den näst bäste spelaren i Man Citys trupp? Inte direkt väl.
Jag menar inte att Newcastles NUVARANDE spelare skulle kräva i nivå med Auba. Jag menar alla andra transfers. Typ, Nathan Ake. "Om Auba får 375k vill jag ha... 250?"
Men även de som levererar i Newcastle av idag. Typ Saint-Maximin.
Ja, Arsenal kan säkert tänka sig skeppa iväg honom och stå för en del av lönen, men då ska köpande klubb inte vara i samma liga.