2021-12-15, 11:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Diskussioner om att ställa in AFCON:

Citat:
The Confederation of African Football [CAF] have reportedly opened talks over cancelling the 2022 Africa Cup of Nations [AFCON] tournament in Cameroon next month.

Liverpool are set to lose Mohamed Salah, Sadio Mane and Naby Keita to the event but French news channel RMC believe it could be scrapped.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-africa-cup-nations-breaking-22465566

Också snack om att Matip "överväger comeback" i Kamerun.

Inte svårt att gissa vad LFC-fansen hoppas på.
Citera
2021-12-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ja, där har du faktiskt en potentiell lösning om ägarna tänkt göra City-resan.

Men - återigen, då måste Newcastle ge Aubameyang en bättre eller likvärdig deal han har idag. OCH - det sätter ribban för alla andra de ska värva. Inte fan flyttar han för att tjäna mindre än idag, till norra england för att kämpa i en nedflyttningsstrid? London > Newcastle som stad att leva i.

Det är inget snack om att Newcastle har pengarna, men är de villiga att betala det Auba vill ha om det innebär att alla andra vill ha ersättning på ungefär samma nivå?
Jag förstår att hans höga lönepost ställer till det. Auba verkar ha gått ner sig de senaste åren. Glöm inte bort att Auba var ganska problematisk i hans tid i Dortmund också. Tuchel sålde han till slut.

Newcastle skulle kunna hosta upp pengarna för honom + lön. Undrar inte om City också skulle värva honom. De saknar fortfarande en anfallare efter att Aguero stack. Tveksamt om Arsenal skulle sälja till en konkurrent. Hellre då till Newcastle. Spelarna i Newcastle är inte i nivå med Auba, så att alla skulle kräva likvärdig lön som honom tror jag inte på.

Det mesta troliga är att såvida inte en oljeklubb köper honom och tar hela lönekostnaden så blir det att man får dela på löneposten. 190k / w är fortfarande mkt pengar att spara.
Citera
2021-12-15, 12:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Jag förstår att hans höga lönepost ställer till det. Auba verkar ha gått ner sig de senaste åren. Glöm inte bort att Auba var ganska problematisk i hans tid i Dortmund också. Tuchel sålde han till slut.

Newcastle skulle kunna hosta upp pengarna för honom + lön. Undrar inte om City också skulle värva honom. De saknar fortfarande en anfallare efter att Aguero stack. Tveksamt om Arsenal skulle sälja till en konkurrent. Hellre då till Newcastle. Spelarna i Newcastle är inte i nivå med Auba, så att alla skulle kräva likvärdig lön som honom tror jag inte på.

Det mesta troliga är att såvida inte en oljeklubb köper honom och tar hela lönekostnaden så blir det att man får dela på löneposten. 190k / w är fortfarande mkt pengar att spara.

City tror jag inte tar den sortens lönepost för en spelare som inte är på toppen av sin förmåga (typ, Mbappe, Haaland). Auba skulle bli näst bäst betald i City om de tog den rakt av, efter KdB. Är han den näst bäste spelaren i Man Citys trupp? Inte direkt väl.

Jag menar inte att Newcastles NUVARANDE spelare skulle kräva i nivå med Auba. Jag menar alla andra transfers. Typ, Nathan Ake. "Om Auba får 375k vill jag ha... 250?"

Men även de som levererar i Newcastle av idag. Typ Saint-Maximin.

Ja, Arsenal kan säkert tänka sig skeppa iväg honom och stå för en del av lönen, men då ska köpande klubb inte vara i samma liga.
Citera
2021-12-15, 13:13
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Diskussioner om att ställa in AFCON:
Inte svårt att gissa vad LFC-fansen hoppas på.

Tråkigt, klart fans som inte är från de länderna spelarna kommer i från vill att det ska ställas in.

Har ingen koll på hur ligorna i afrika spelar (alltså när) så synd att man inte kan ha AFCON på sommaren. Eller är det för varmt?

----

Angående kapten i Arsenal, varför låter man inte spelarna få rösta om det som de gör i tex City?
Citera
2021-12-15, 14:05
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning

Hat inte Arsenal alltid sålt till sina konkurrenter ? Sanchez, van persie, oxlade?
Citera
2021-12-15, 14:17
Medlem
Yes det var väl bara en tidsfråga innan det skulle talas om ställa in denna "lilla turnering" som spelas i Afrika.
Vet de redan talades ställa in de i oktober,men de blev tyst efter,det förväntades spela turnering,men gissar omicron/covid skiten ställer till de.
Senast redigerad av drhasch81 2021-12-15 kl. 14:21.
Citera
2021-12-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Angående kapten i Arsenal, varför låter man inte spelarna få rösta om det som de gör i tex City?
Det var väl precis så man har gjort xD
Citera
2021-12-15, 14:19
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det var väl precis så man har gjort xD

Och man har inte valt att göra en ny omröstning bland spelare, då finns det nog inte många andra i klubben som är material till att vara kapten.
Citera
2021-12-15, 14:20
Medlem
Inget lag kommer köpa Auba, han är färdig sen långt tillbaka och sitter bara av kontraktet innan han går till USA/Kina eller något för att inkassera det sista innan han slutar. Säger väl sig själv när Lacazette startar över honom till och med
Citera
2021-12-15, 14:44
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Inget lag kommer köpa Auba, han är färdig sen långt tillbaka och sitter bara av kontraktet innan han går till USA/Kina eller något för att inkassera det sista innan han slutar. Säger väl sig själv när Lacazette startar över honom till och med

Pratades en del om Kina när han inte hamnade hos Real Madrid men inte ens ”det” blev något.

Inte omöjligt att killen kan bli hitta gnistan igen hos en ny klubb/liga. Men hans tid i Arsenal är över, det tror jag verkligen.

Han ryktades även till Liverpool men tydligen inte bästis med Klopp och tidigare struntat i träningar hos Dortmund, läste jag i går när det skrevs så mycket om honom över internet.
Citera
2021-12-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Pratades en del om Kina när han inte hamnade hos Real Madrid men inte ens ”det” blev något.

Inte omöjligt att killen kan bli hitta gnistan igen hos en ny klubb/liga. Men hans tid i Arsenal är över, det tror jag verkligen.

Han ryktades även till Liverpool men tydligen inte bästis med Klopp och tidigare struntat i träningar hos Dortmund, läste jag i går när det skrevs så mycket om honom över internet.
Jo men nu är han ju 33 år gammal om ett halvår, sitter på ett dunder kontrakt som går ut om 2 år.
Vilken toppklubb kommer satsa på honom när hans kontrakt går ut? han må vara duktig men har inte direkt drivet för att vinna som t.ex Ronaldo/Zlatan har.

Liverpool köpa honom? haha aldrig i livet. Låter som något Generalen fått för sig..
Citera
2021-12-15, 15:14
Medlem
De går rykten på Londons gator om Hazard och Dybala till Arsenal i Januari
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här