2021-12-15, 11:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vad ska man kalla det då? Har inte Robert Malone sagt att det är en sorts genbehandling? För du blir ju injicerad med genetiskt material som får dina celler att börja koda för spikproteinet. Ett klassiskt vaccin tycker jag verkligen inte att det kan kallas för.
mRNA-terapi.

Det finns flera typer av vaccin (fyra, sex eller fler, beroende på vem du frågar). Vad som utgör "klassiskt vaccin" är en betydligt mer komplex fråga.
Citera
2021-12-15, 11:33
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
mRNA-terapi.

Det finns flera typer av vaccin (fyra, sex eller fler, beroende på vem du frågar). Vad som utgör "klassiskt vaccin" är en betydligt mer komplex fråga.
Det känns inte som att mRNA-terapi och genterapi är speciellt långt från varandra, låter som samma sak enligt mig.
Citera
2021-12-15, 11:34
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det känns inte som att mRNA-terapi och genterapi är speciellt långt från varandra, låter som samma sak enligt mig.
Två helt skilda saker och inte ens i närheten av varandra.
Citera
2021-12-15, 11:35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Poängen var att vår befolkning inte är naiv mot förkylningsvirus, utan vi har flockimmunitet. Det betyder inte att vi inte får in förkylningar, men det får inte förödande konsekvenser.
Dit behöver vi nå med covid.

Ovanstående är även skälet till att onödigt strikta restriktioner får bakslag, också vad gäller andra smittor än covid. Det är en vansklig balansgång, men hittills har fhm skött det snyggt anser jag (med undantag för när politiker nu klev in och började roda).

Förkylningsvirus är en sorts virus som inte är allvarlig för oss men det var mycket förödande för befolkningen i Karibien och Nord & Sydamerika när européerna kom dit. Karibien har i dag negerbefolkning, ättlingar till slavar.

Vi kanske får vänta i flera hundra år innan corona är lika harmlös för oss som vanliga förkylningsvirus.

Kanske är det så att de som inte tål corona ska röjas ut och de som är motståndskraftiga förökar sig enligt gängs evolutionära principer.

Har du tid att vänta på det?

Dessutom barn drabbas nästan inte men när de blir äldre blir de mycket sjuka och många dör. Utan vaccin kanske den genomsnittliga levnadsåldern sjunker 10 år. Är det acceptabelt för dig?
Citera
2021-12-15, 11:36
Medlem
Det är en mänsklig rättighet att tycka olika även om man har helt fel 👍
Citera
2021-12-15, 11:36
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du är medveten om att massformation är ett psykologiskt begrepp? Det hände då, och det händer nu också. Likheterna är slående med hur man sakta segregerar och bygger upp hat, utmålar en grupp som pestspridare och exkluderar dom. Hur kan man inte se det?

Kolla på detta korta klipp från en överlevare från Auschwitz https://www.youtube.com/watch?v=DvEAnPp4FiE
Detta skulle alltså innebära att gemene man hatar ovaccinerade.

Jag hatar inte ovaccinerade. Finns inget som helst hat inom mig. De begränsar inget liv för mig. Jag förstår bara inte varför man inte vaccinerar sig.

Det känns snarare som att ovaccinerade har begränsat möjligheterna för sig själva. Gjorde judarna det också?

Vari ligger förföljelsen?
Citera
2021-12-15, 11:37
Medlem
okok1s avatar
"Safe and effective".

Citat:
Latest VAERS estimate: 388,000 Americans killed by the COVID vaccines
Citat:
And we’re not done yet. Those kids with myocarditis? Half of them could die in 5 years. We just don’t know. Prion diseases… we don’t know. Autoimmune diseases… we don’t know. Reproductive issues… unknown.
https://stevekirsch.substack.com/p/latest-vaers-estimate-388000-americans
Citera
2021-12-15, 11:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Förkylningsvirus är en sorts virus som inte är allvarlig för oss men det var mycket förödande för befolkningen i Karibien och Nord & Sydamerika när européerna kom dit. Karibien har i dag negerbefolkning, ättlingar till slavar.

Vi kanske får vänta i flera hundra år innan corona är lika harmlös för oss som vanliga förkylningsvirus.

Kanske är det så att de som inte tål corona ska röjas ut och de som är motståndskraftiga förökar sig enligt gängs evolutionära principer.

Har du tid att vänta på det?

Dessutom barn drabbas nästan inte men när de blir äldre blir de mycket sjuka och många dör. Utan vaccin kanske den genomsnittliga levnadsåldern sjunker 10 år. Är det acceptabelt för dig?
Det tror jag inte. Vi får resultatet av nuvarande våg snart, och då kan vi säga mer om hur långt vi nått idag. Håller det i sig att länder med hög naturlig immunitet klarar sig bättre gällande Omikron börjar vi kunna skönja resultat.

Nästa fetning;
Ja det stämmer.

För övrigt följer jag inte "evolutionära principer", så jag finner det oviktigt om detta är "meningen". Jag är inte ödestroende på det viset. Vad jag kan säga om det är dock att vi inte lever i grottor utan förebyggande och behandlande åtgärder.
Citera
2021-12-15, 11:42
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Detta skulle alltså innebära att gemene man hatar ovaccinerade.

Jag hatar inte ovaccinerade. Finns inget som helst hat inom mig. De begränsar inget liv för mig. Jag förstår bara inte varför man inte vaccinerar sig.

Det känns snarare som att ovaccinerade har begränsat möjligheterna för sig själva. Gjorde judarna det också?

Vari ligger förföljelsen?
Politiker runt om i världen hetsar ganska hårt mot ovaccinerade. Retoriken är läskig. Vi och dom. Fler och fler uttrycker hat och att allt är vårat fel.

Hur kan du på allvar mena att vi begränsar oss själva? Det är staten som begränsar oss för att vi inte vill ha en medicinsk behandling många av oss inte behöver. Förstår du inte att det bara kommer eskalera? Ser du inte vad som händer i andra länder?

När kommer du förstå? När vi blir portade från matbutiker? Inte får jobba? Blir nedslagna på gatan? Skickade till "karantänsläger"?
Citera
2021-12-15, 11:43
Avslutad
Nedmonterad sjukvård under en lång period leder till kaos. Varför inte montera upp fältsjukhusen som var aktuella för något år sedan igen och sedan ta in all sjukvårdspersonal från försvarsmakten. Istället för att dom ska springa runt och lajva krig i skogen.
Citera
2021-12-15, 11:44
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ny dag nya krigsrubriker.
https://www.expressen.se/kvallsposten/forskarens-varning-sa--rusar-omikron-i-danmark/

Nästan allt handlar om smittspridning.
Finns någon gissning på att sjuka ska öka men det finns inga siffror på att så sker.
Baserat på erfarenhet bör det betyda att så inte sker.
Dom ska kalla in massa militär för att injicera det viktigaste i hela världen nu, 3e dos av vaccin som ger lite skydd mot något som verkar vara i nivå med en förkylning.
Ska vi gissa att antal som får vaccin injicerat så det flyter direkt till hjärtat kommer öka i Danmark?

Det här är så jävla genomskinligt.
Varje vinterperiod kommer förkylningar och influensor. Nu har vi en mutation som startade med Alfa 2020-blev sen Delta 2021 och nu lagom till influensa-säsongen kommer alltså Omikron 2021-2022.
Vi ser alltså en helt naturlig smittspridning av virus, som i detta fall muterat sig ifrån vaccinerna.

Tar vi nu fram statistik tillbaka till 2015, kan vi förutsäga alla kommande artiklar i MSM om Omikron.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/rsv/

Jävlar vilket liv det kommer att bli om Omikron i januari, förbered er på världens undergång signerad WHO och FHM, med sidekicks från vaccinbolagen.

Käka istället 5000IU av D-vitamin, 200mg av K2 och 25-50mg av Zink, så lär ni ha samma skydd som vaccinerna i fråga, förutsatt att du har normal hälsa...
https://www.youtube.com/watch?v=w9h-XQm2qEY
Senast redigerad av vinland 2021-12-15 kl. 12:03.
Citera
2021-12-15, 11:45
Medlem
[quote=Returpapper|78330505

Dessutom barn drabbas nästan inte men när de blir äldre blir de mycket sjuka och många dör. Utan vaccin kanske den genomsnittliga levnadsåldern sjunker 10 år. Är det acceptabelt för dig?[/QUOTE]

Tycker du att barn på säg 5 år eller 12 år bör ta ett vaccin som tydligen räcker 4. 5 månad enligt experter idag.
Detta för att inte bli sjuka när dom är 85?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in