2021-12-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Bgk är ingen organisation jag hade skänkt pengar till och jag struntar totalt i var han skänker pengarna eller tar dom själv och lever av dom, sålänge han är ÖPPEN OCH ÄRLIG med ändamålet.
Skriver han i kommentarerna att swishen går oavkortat till bgk så ska de dit, så enkelt är det.
Då kan man inte en video 30 minuter senare fortsätta skriva sin egen swish och be om stöd till kanalen, det är upplagt för missförstånd/gå bakom ryggen.
Och idag får swisharna så mycket (några hundra) så dom måste tacka Bergmark.
Det går ju inte ihop och kvalar antagligen in på bedrägeri. Hoppas han klarar av att låta bgk stå som swishmottagare, en liten cliffhanger inför kommande videokreationer.

Håller helt med👍🏼
Citera
2021-12-14, 19:53
Medlem
Frågan kvarstår om det är gratis att bedriva en youtobe-kanal eller inte.
Tycker man får dubbla budskap hela tiden,ena stunden är det fullkomligt gratis,t.o.m gjort ett eget litet klipp till att förklara detta,för att i nästa andetag påstå det kostar 20-30.000 spänn.
Det är dessa motsägelser som hela tiden staplas på hög,och som han förr eller senare kommer bli tvungen att reda ut.

Lärjungarna sitter tysta som vanligt i kyrkobänkarna,har helt enkelt inga egna åsikter.

Sen det här med var/när /hur och varför, när det gäller swishdonationer, det går nog aldrig att reda ut.
Känns lite som efterkonstruktioner....hela tiden.

Men bgk fick sig i slutändan in mera donationer.
Och det tar jag faktiskt åt mej lite av äran för....kanske
Citera
2021-12-14, 20:00
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kho71
Frågan kvarstår om det är gratis att bedriva en youtobe-kanal eller inte.
Tycker man får dubbla budskap hela tiden,ena stunden är det fullkomligt gratis,t.o.m gjort ett eget litet klipp till att förklara detta,för att i nästa andetag påstå det kostar 20-30.000 spänn.
Det är dessa motsägelser som hela tiden staplas på hög,och som han förr eller senare kommer bli tvungen att reda ut.

Lärjungarna sitter tysta som vanligt i kyrkobänkarna,har helt enkelt inga egna åsikter.

Sen det här med var/när /hur och varför, när det gäller swishdonationer, det går nog aldrig att reda ut.
Känns lite som efterkonstruktioner....hela tiden.

Men bgk fick sig i slutändan in mera donationer.
Och det tar jag faktiskt åt mej lite av äran för....kanske

Vi är nog flera som kan sträcka på oss lite extra idag. Sanningen är viktig och sanningen ska fram, eller tvingas fram med uthållighet.
Hoppas han håller sig till nya lösningen, jag tror tyvärr den är borta några dagar tyvärr.
Citera
2021-12-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Vi är nog flera som kan sträcka på oss lite extra idag. Sanningen är viktig och sanningen ska fram, eller tvingas fram med uthållighet.
Hoppas han håller sig till nya lösningen, jag tror tyvärr den är borta några dagar tyvärr.

Karma is a bitch!
Citera
2021-12-14, 20:31
Medlem
Läste en kommentar som påstod att det var befogat för honom att ta 450:-/timmen för utfört arbete på kanalen
Påstod att det var skäligt att begära 13-15.000:- /månaden bara för arbetet.
Sen tillkommer då naturligtvis all utrustning,inköp slitage och ännu mer inköp.
Hur pantad får man bli?
Får hoppas det bara var något som trollade,men man kan aldrig vara säker på denna kanal.
För somliga är han större än Sadam Hussein.

Bilden börjar alltmer klarna vilka följarskaran består av.
Citera
2021-12-14, 20:59
Medlem
Barn som skrattar i bakgrunden
Har dom han hyr av barnfamilj på besök ?Kanske barnbarn ? 1:22 kommer en gubbe och kikar in för att se vad Beggis håller på med. Kanske de har tänkt bjuda på mat ?

https://youtu.be/ThLlTt8d9pw
Citera
2021-12-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Barn som skrattar i bakgrunden
Har dom han hyr av barnfamilj på besök ?Kanske barnbarn ? 1:22 kommer en gubbe och kikar in för att se vad Beggis håller på med. Kanske de har tänkt bjuda på mat ?

https://youtu.be/ThLlTt8d9pw

Förstår inte boendeformen riktigt,får hb gå omkring som katta ungefär 🤔
Citera
2021-12-14, 21:24
Medlem
Så vardagsrummet är gemensamt eller?
Ähh!
Jag begriper inte hur fan dom får hop detta!
Å ingen döra till hans balkongrum.
Ärä en hippieanläggning av något slag?
Citera
2021-12-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kho71
Läste en kommentar som påstod att det var befogat för honom att ta 450:-/timmen för utfört arbete på kanalen
Påstod att det var skäligt att begära 13-15.000:- /månaden bara för arbetet.
Sen tillkommer då naturligtvis all utrustning,inköp slitage och ännu mer inköp.
Hur pantad får man bli?
Får hoppas det bara var något som trollade,men man kan aldrig vara säker på denna kanal.
För somliga är han större än Sadam Hussein.

Bilden börjar alltmer klarna vilka följarskaran består av.

Med den timpenningen och 30-40 Tim i veckan blir det är dom pengarna på en vecka 😂🤡👍
Citera
2021-12-14, 22:23
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
"Verkar" och "tror" och "förebild" du är fyllt av förutfattade meningar själv tycker jag. Du vet ingenting om vad jag tycker. Man kan ha kritik mot individer som vill vara offentliga. Även kritik som kanske är byggd på åsikter. Ännu mer så om de är offentliga med makt och har betalt av samhället. Med att trakassera är lågt. Och slå undan knäna på folk som uppenbart inte mår bra är ännu värre. Mycket lågt.

Förstår inte varför du vill argumentera när vi säger samma sak: ja, Håkan har gjort sig till en offentlig person (en mycket stor sådan enligt sig själv!) baserat på lögner, ta andras nyheter och grova missuppfattningar om hur samhället fungerar i stort. För detta besvär tigger han också ohämmat och mobbar oliktänkande i bästa sektledarstil. Detta är min sakkritik av honom och inget annat.

Som medmänniska kan jag se på honom att överlag inte ser ut att må bra vilket gör att jag även riktar sakkritik mot de följare (sektmedlemmar är ett lämpligt ord) och sk "vänner" som istället för att hjälpa honom underblåser hans destruktiva livsstil och dessutom hans illusioner om världen.

Att trakassera är absolut lågt, men de som uppmuntrar och möjliggör hans missbruk vållar honom mer skada än några FB-tyckare. Min sakliga kritik av ditt första inlägg jag svarade på är att du kom in i tråden, högtravande och började skälla ut folk till Håkans försvar och någon slags "what-about"-kakafoni.
Citera
2021-12-14, 23:08
Medlem
Citat:
Med den timpenningen och 30-40 Tim i veckan blir det är dom pengarna på en vecka 😂🤡👍

Ja det var säkert så han hade kommit fram till den summan. Han tyckte det lät rimligt.
Man bara skakar på huvudet. 🤣

En annan tyckte att alla 18100 prenumeranter skulle ge honom 50 kr var.
Det skulle enligt honom bli lite drygt 9000 kr.

Man får fan ont i huvudet av att se sånt asså.

Skämtar dom????
Inte så enkelt att veta i dessa kretsar,den ena kommentaren är dummare än den andra.
Citera
2021-12-14, 23:10
Medlem
Citat:
Hahaha. Fritte måste vara inlagd....
Allvarligt talat verkar medvurstansiktet få röra sig fritt i radhuset.

Har han rentav flyttat hem?
Alltså till sina föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in