Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
"Verkar" och "tror" och "förebild" du är fyllt av förutfattade meningar själv tycker jag. Du vet ingenting om vad jag tycker. Man kan ha kritik mot individer som vill vara offentliga. Även kritik som kanske är byggd på åsikter. Ännu mer så om de är offentliga med makt och har betalt av samhället. Med att trakassera är lågt. Och slå undan knäna på folk som uppenbart inte mår bra är ännu värre. Mycket lågt.
Förstår inte varför du vill argumentera när vi säger samma sak: ja, Håkan har gjort sig till en offentlig person (en mycket stor sådan enligt sig själv!) baserat på lögner, ta andras nyheter och grova missuppfattningar om hur samhället fungerar i stort. För detta besvär tigger han också ohämmat och mobbar oliktänkande i bästa sektledarstil. Detta är min sakkritik av honom och inget annat.
Som medmänniska kan jag se på honom att överlag inte ser ut att må bra vilket gör att jag även riktar sakkritik mot de följare (sektmedlemmar är ett lämpligt ord) och sk "vänner" som istället för att hjälpa honom underblåser hans destruktiva livsstil och dessutom hans illusioner om världen.
Att trakassera är absolut lågt, men de som uppmuntrar och möjliggör hans missbruk vållar honom mer skada än några FB-tyckare. Min sakliga kritik av ditt första inlägg jag svarade på är att du kom in i tråden, högtravande och började skälla ut folk till Håkans försvar och någon slags "what-about"-kakafoni.