2021-12-14, 19:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ville väl visa alla 11 fingrar. Fan va man inte saknar det där inavlade packet. Må de stanna där de hör hemma.

Det blir så på kusinträff.
Citera
2021-12-14, 19:59
Medlem
Helt sanslöst om Halmstad åker ur med 26 insläppta mål på 30 matcher. Har svårt att se att något ens i närheten har hänt under de tidigare 96 åren. Dessutom fyra fler insläppta mål än allsvenska vinnaren Malmö, och bara ett mål ifrån att ha släppt in minst mål i serien.
Och det troliga är väl att de fixar det, men inget är säkert.
Men ska man jämföra Halmstad med något historiskt, ifall de skulle åka ur, så kommer jag att tänka på Djurgården 1992, som lyckades åka ur trots att serien ökade från 10 till 14, och trots att det resultatmässigt inte var rakt igenom katastrof, men lyckades alltid hamna precis på fel sida av varje streck (var ett väldigt rörigt seriesystem ett par år på 90-talet, inte en rak serie). Och till slut blev det förlust på bortamål i kvalmatchen mot Degerfors, 3-1 hemma, och 0-2 borta.
Senast redigerad av jenlov 2021-12-14 kl. 20:09.
Citera
2021-12-14, 20:01
Medlem
Synd för byfolket i heif att det inte får möta mäktiga Malmö snart :/
Citera
2021-12-14, 20:02
Medlem
regndroppens avatar
Kämpa nu HBK
Citera
2021-12-14, 20:03
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Helt sanslöst om Halmstad åker ur med 26 insläppta mål på 30 matcher. Har svårt att se att något ens i närheten har hänt under de tidigare 96 åren. Dessutom fyra fler insläppta mål än allsvenska vinnaren Malmö, och bara ett mål ifrån att ha släppt in minst mål i serien.
Men, ganska troligt att det blir så, bortamålsregeln gör att Helsingborg får ses som knappa favoriter i nuläget. Håller dock på Halmstad, de förtjänar verkligen att hänga kvar efter den säsong de gjort. Samtidigt som Helsingborg har gjort en ganska svag säsong, ovanligt få poäng för att nå allsvenskt kval från superettan.
Men ska man jämföra Halmstad med något historiskt, så kommer jag att tänka på Djurgården 1992, som lyckades åka ur trots att serien ökade från 10 till 14, och trots att det resultatmässigt inte var rakt igenom katastrof, men lyckades alltid hamna precis på fel sida av varje streck (var ett väldigt rörigt seriesystem ett par år på 90-talet, inte en rak serie). Och till slut blev det förlust på bortamål i kvalmatchen mot Degerfors, 3-1 hemma, och 0-2 borta.
Vet inte om jag ser Helsingborg som knappa favoriter med tanke på att det är de som måste göra mål nu. Isåfall gör de något inget lag har lyckats med denna säsongen, 2 mål på Örjans Vall.
Citera
2021-12-14, 20:08
Medlem
Citat:
Vet inte om jag ser Helsingborg som knappa favoriter med tanke på att det är de som måste göra mål nu. Isåfall gör de något inget lag har lyckats med denna säsongen, 2 mål på Örjans Vall.

Sorry, mitt inlägg blev helt fel, trodde det stod 0-1, har inte sett allt, och trodde det var halvtidsresultat.
Skämskudden på.
Citera
2021-12-14, 20:10
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Instämmer såklart i den analysen - klar fördel HBK...men ett mål kan slinka in - nerv är det i matchen....
Citera
2021-12-14, 20:16
Medlem
Sperssons avatar
.
Lennartsson har fått Helsingborg att göra sina två bästa matcher på hela säsongen.
Nu får vi se hur långt det räcker.
Citera
2021-12-14, 20:18
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Lennartsson har fått Helsingborg att göra sina två bästa matcher på hela säsongen.
Nu får vi se hur långt det räcker.
Räknar du in första matchen då?
Citera
2021-12-14, 20:27
Medlem
mishimas avatar
Jag vill ha en feldömd straff till HBK eller något annat som missgynnar HIF.
Citera
2021-12-14, 20:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Tycker Nyberg gör helt rätt som ger bägge gult.
Citera
2021-12-14, 20:30
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker Nyberg gör helt rätt som ger bägge gult.
Håller med. Båda spelare gjorde något som kunde ge rött kort, men gult kort till båda känns rättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in