Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det är kul att någon går till biblioteket och hittar tidigare okända tidningsartiklar, och t.ex. att SVT lägger ut gamla TV-inslag från 1986 som kan förklara sådant som tidigare var oklart. Jag tror säkert att det kan finnas mer intressant t.ex. ute i kanterna på den suddiga SvD-artikeln. Och har vi tur så lägger kanske SVT ut även Aktuelltsändningen från kl. 08:00 på SVTplay, precis som man för ett tag sedan lade ut Rapportsändningen från kl. 04:00.
Sedan håller jag med SE om det han sade i den här sista intervjun han gav 1992, att det är besynnerligt att man inte intresserade sig för mannen med den blå täckjackan:
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-Säkerhet-nr-5-1992.pdf
Det var ord och inga visor från Skandiamannen. Men den han pratar om med blå täckjacka är här CP det måste du väl ändå se? Uppenbarligen är det CP som SE misstänker för mordet, och det har man alltså fått till att SE "sätter sig själv i mördarens ställe".
Drogsugen, spelklubben Oxen, sprang uppför samma trapp och gömde sig vid ett annat dåd, impulsivt tvärilsk, eldade upp jackan ... Artikeln handlar om SE:s teori om MOP där GM är CP.
Är du en millennial, Draifos? Såg du aldrig Aschbergs och Fylkings program om MOP på 90-talet?
En passage i intervjun med SE fick en att hoppa till dock, att LP fick fram: "Dom har skjutit min Olof!" En snarlik ordalydelse lyckades en ljudmixtrare på YouTube få fram på LAC-bandet häromveckan. Är det allmänt känt att hon sa så: "Dom har ... min Olof"? D.v.s någon minut efter skotten ...
Var fick SE det annars ifrån om han inte var där som vittne?