Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Sossarna säger att de var naiva. Sen såg de, det inte komma, dessa sossar med Löfven i spetsen som aldrig ser sitt eget ansvar. Enligt dig är det kvarnstenenarnas fel. MPs fel? Centerns fel?
Att sossarna ger sig i lag med kvarnstenar som MP och C för att ta makt, visar vilket pack de är. Nu tar de in heilande jäntor. Magda tänker lurigt om att hon kan nu sno SD röster.
Nå, nu har jag aldrig sagt det du påstår att jag gjort. Faktist lite irriterande det där...
Men jag anser nog att det är så att MP, och till viss del även centern lyckats få ett oproportionellt stort inflytande genom att de kan som tungan på vågen spela ut höger och vänsterblocket mot varandra. Minns att även om MP inte ingick i alliansregeringen hade man ett mycket stort reelt inflytande på politiken. Då de frågor sm drivits igenom inte stämt överens med vare sig socialdemokraternas eller moderaternas politik riktigt, så kan nog MA nog uppleva det som hon blivit av med en "kvarnsten om halsen."
OT så är hela affären med den sk Hitlerhäösningen fullstädnigt överdriven. Är det någon på allvar hävdar att hon var nazist.
(Clodius minns en gång för länge sedan då glada och överförfriskade kamrater roade sig med att leka charader. Vi skulle föreställa skinheads, och heilade friskt. Åhörarana kunde snabbt gissa rätt!)