2021-12-14, 09:10
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det syns alldeles utmärkt att handen är utsträckt och att Hitler-Ida heilade, vilket hon själv inte ens förnekar. Detta trots att hon inte hade några problem att blåljuga om annat.

Hon har ju förnekat det i radio
Citera
2021-12-14, 10:05
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var inte 17 år sedan, som mest 15 år sedan och troligen bara 13-14 år sedan.
Den enda källa som säger att det skulle vara 15 år sedan är Ida själv trots att hon inte mins något.

Detta gäller väl inuti hennes lägenhet, vad som har skett efter det i andra lägenheter vill hon inte gå in på.
Citera
2021-12-14, 10:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Hon har ju förnekat det i radio

Nej det har hon inte alls.
Citera
2021-12-14, 12:04
Medlem
udons avatar
Citat:
Nej det har hon inte alls.

”Fast det där är en bild från våran lägenhet och jag sträcker upp en hand, och jag heilar inte…. Jag heilar inte”

Det spelas upp i kvartals senaste veckopanel. Tror inspelningen är från SVT. Eller expressen kanske?
Citera
2021-12-14, 12:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
”Fast det där är en bild från våran lägenhet och jag sträcker upp en hand, och jag heilar inte…. Jag heilar inte”

Det spelas upp i kvartals senaste veckopanel. Tror inspelningen är från SVT. Eller expressen kanske?

Hon har i så fall sagt motstridiga saker och detta är typiskt för lögnare. De förnekar och när de motbevisas måste de backa. Hon sa nämligen också att hon inte minns men att om hon heilat så var det för att vara ironiskt.
Citera
2021-12-14, 12:43
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Vem hade kunnat tro att stora delar av medie- och politisk- elit i Sverige var Hitler och nazi vurmare i sin ungdom.
Det intressanta är vad som tilltalade dem i den ideologin i unga år, skicka judar i koncentrationsläger eller den nationella sociala politiken för att skapa folkgemenskap?
Jo, väldigt många har kommit ut från ”garderoben”.
Medför det att ”metoo” kommer att får en ny innebörd..?
Citera
2021-12-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
En modern saga:
”Två svindlare anlände till huvudstaden där det fanns en minister som ertappats med att heila. De erbjöd henne magnifika bortförklaringar som de deklarerade skulle förstås och accepteras av alla, utom de som var korkade eller rasister. En lång rad politiska och journalistiska makthavare lyssnar på bortförklaringarna och låtsas tro på dem, för att säga att bortförklaringarna var genomskinliga skulle ju innebära att döma sig själv.
Bortförklaringarna proklameras i hela staden och ministern fortsätter som vanligt. Befolkningen var obekväm med lögnerna men lät det fortgå, för vem vill framstå som korkad eller rasist, men till slut utbrister ett barn att ministern heilar. Då inser alla att de blivit lurade.”

Sagans sensmoral används ofta för att symbolisera hur människor anpassar sig till gruppen, även när det är uppenbart för dem själva att gruppen har fel. Att liksom det lilla oskuldsfulla barnet i sagan utbrista Kejsaren är naken! innebär att påpeka något som alla kan se men som ingen vågat säga.

Fritt från Wikipedia: Andersen's once recalled standing in a crowd with his mother, waiting to see a minister, and when the politician made her appearance, Andersen cried out, "Oh, she's nothing more than a Nazi saluting racist!" His mother then tried to silence him saying, "Have you gone mad, child?"
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Emperor%27s_New_Clothes

ja, kan ju inte säga annat att det stämmer
Citera
2021-12-14, 12:55
Medlem
Hela den här storyn påminner mig om när 7 klövern heilade på scenen vid en gala för några år sen där dom uttryckte sitt hat mot SD.
Enda skillnad var att dom hade stängd näve flera av dom men kommunistisk heilande är lika illa som nazistisk.

KD ledaren sa efteråt att hon typ skämdes men likt förbannat gjorde hon det.
Citera
2021-12-14, 15:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Sossarna säger att de var naiva. Sen såg de, det inte komma, dessa sossar med Löfven i spetsen som aldrig ser sitt eget ansvar. Enligt dig är det kvarnstenenarnas fel. MPs fel? Centerns fel?

Att sossarna ger sig i lag med kvarnstenar som MP och C för att ta makt, visar vilket pack de är. Nu tar de in heilande jäntor. Magda tänker lurigt om att hon kan nu sno SD röster.
Nå, nu har jag aldrig sagt det du påstår att jag gjort. Faktist lite irriterande det där...

Men jag anser nog att det är så att MP, och till viss del även centern lyckats få ett oproportionellt stort inflytande genom att de kan som tungan på vågen spela ut höger och vänsterblocket mot varandra. Minns att även om MP inte ingick i alliansregeringen hade man ett mycket stort reelt inflytande på politiken. Då de frågor sm drivits igenom inte stämt överens med vare sig socialdemokraternas eller moderaternas politik riktigt, så kan nog MA nog uppleva det som hon blivit av med en "kvarnsten om halsen."

OT så är hela affären med den sk Hitlerhäösningen fullstädnigt överdriven. Är det någon på allvar hävdar att hon var nazist.

(Clodius minns en gång för länge sedan då glada och överförfriskade kamrater roade sig med att leka charader. Vi skulle föreställa skinheads, och heilade friskt. Åhörarana kunde snabbt gissa rätt!)
Citera
2021-12-14, 17:46
Medlem
Sesuss avatar
Ehee...
Vad pratar hon om?

”Det handlar om att högerpopulisterna ser sin chans att legitimera sina handlingar genom mig”,
https://bulletin.nu/nu-slar-karkiainen-s-tillbaka-hogerpopulistisk-alternativmedia

Hon är delusional. Hoppas hon får sitta kvar och ni ger henne skit för alltid.
Citera
2021-12-14, 18:21
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
Ehee...
Vad pratar hon om?

”Det handlar om att högerpopulisterna ser sin chans att legitimera sina handlingar genom mig”,
https://bulletin.nu/nu-slar-karkiainen-s-tillbaka-hogerpopulistisk-alternativmedia

Hon är delusional. Hoppas hon får sitta kvar och ni ger henne skit för alltid.

Hon hyllar Hitler och enligt henne är det alternativmedias fel.
Typisk sozze alltså, alltid någon annans fel.
Citera
2021-12-14, 18:28
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Hon hyllar Hitler och enligt henne är det alternativmedias fel.
Typisk sozze alltså, alltid någon annans fel.

---
Ja de lever som de lär.
Sitt heiling.
https://www.spiegel.de/international/europe/young-women-from-britain-in-1930s-nazi-germany-a-905617.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in