2021-12-14, 10:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du såg inte grafen eller?
Okej, jag vet inte vad du har för problem, men du ger ingenting. Adjö!
Citera
2021-12-14, 10:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, det är mycket slump där.
Hur många tror du skulle dö i influensa om man räknade på samma sätt ? minst dubbelt så många skulle jag tro.
Nu syns ju inte det på överdödlighet eftersom dessa dör varje år och har gjort så länge.

Menar du att man räknar avlidna i influensa på ett annat sätt än man räknar avlidna i covid19?
Citera
2021-12-14, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
I princip utegångsförbud, definitivt reseförbud. Träffa bara den egna familjen. Stäng all handel utom vissa mataffärer och apotek. Stäng skolor och de icke samhällskritiska arbetsplatser där hemarbete är omöjligt.

Genomför vi de åtgärder du föreslår så kommer vi definitivt ha hårdast restriktioner i Europa. De åtgärder som Bertil föreslår känns mer balanserade och belastar inte samhället lika mycket.
Citera
2021-12-14, 10:04
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Okej, jag vet inte vad du har för problem, men du ger ingenting. Adjö!
Du tycker inte att grafen visar på ett extremt talande visuellt sätt, vad vaccinet åstadkommer?
Citera
2021-12-14, 10:05
Medlem
DroidBishops avatar
https://www.juliusruechel.com/2021/05/the-lies-exposed-by-numbers-fear.html?m=1

Citat:
Exposing the Fantasy: How Lockdowns, Masks, and Fear Made the Dying Much Worse

Exhibit L: How lockdowns bring death to the vulnerable.

The fantasy of lockdowns is that they flatten the curve.

That is just plain wrong. You saw the real-world data with your own eyes. Death from respiratory viruses follow a cyclical seasonal pattern. You can't stretch the season. You can only blunt the top of the peak by transferring infections to the next season. COVID, like all other coronaviruses and influenza, is seasonal.

We used lockdowns to slow the spread of the virus. We now have two whole seasons behind us, but thanks to lockdowns slowing down the spread among the healthy and the least vulnerable, the community at large has still not achieved herd immunity. This means that the vulnerable are still trapped behind locked doors, either in institutions or at home. And they are still at risk of catching the virus from every single community member they encounter, 15 months in and no end in sight. "Flatten the curve" was just a noble-sounding euphemism for "keep the vulnerable at risk for more than 15 months by preventing the community from building a protective ring of natural herd immunity around them."

Yet if the government had followed the pandemic planning guidelines and provided focused protection for the vulnerable, while allowing the virus to spread among the rest of society as the winter flu does every winter, then the vulnerable would have been able to get back to their lives after 6 to 8 weeks of carefully guarding their doors.

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar alla lockdowners och hjärntvättade får. Det har orsakat så mycket onödigt lidande och död, både kollateralt och dödsfall i covid självt.
Det här måste få ett slut. Ansvariga MÅSTE ställas till svars och dömas HÅRT! Folk som köpt och hejat på vansinnet måste skammas och hängas ut.
Citera
2021-12-14, 10:07
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar alla lockdowners och hjärntvättade får. Det har orsakat så mycket onödigt lidande och död, både kollateralt och dödsfall i covid självt.
Det här måste få ett slut. Ansvariga MÅSTE ställas till svars och dömas HÅRT! Folk som köpt och hejat på vansinnet måste skammas och hängas ut.
Du menar... "dödsfall MED covid?"
Citera
2021-12-14, 10:08
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Menar du att man räknar avlidna i influensa på ett annat sätt än man räknar avlidna i covid19?
Ja.
Det är inte så att alla som haft influensa 30 dagar innan döden räknas som döda i influensa, då hade vi haft riktigt stora dödstal i influensa.
Citera
2021-12-14, 10:08
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
I princip utegångsförbud, definitivt reseförbud. Träffa bara den egna familjen. Stäng all handel utom vissa mataffärer och apotek. Stäng skolor och de icke samhällskritiska arbetsplatser där hemarbete är omöjligt.
Vad som görs i den allmänna populationen kommer inte ha någon som helst effekt eftersom detta nästan uteslutande drabbar dom som redan vårdas på sjukhus och instutitioner för diverse andra åkommor, och dom smittas där, inte ute bland oss andra.

Vänligen ta era idiotiska och farliga ideer och far åt fanders. Det som händer, är att dom utsatta och svaga kommer vara exponerade och utsatta för viruset under en längre tid eftersom era lockdowns endast gör att det tar längre tid för den allmänna populationen att bygga upp immunitet.

Ni är ta mig fan farliga på riktigt, jävla dårar!
Citera
2021-12-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
En fråga till experterna i tråden.

Finns det verkligen data och belägg för att man kan smittas och få infektion med Covid 2 gånger?
Ett mycket litet antal får det två gånger, och då kan man ifrågasätta om testerna alltid visar rätt. Överlag verkar det vara som med SCoV1, mycket långvarig och stark immunitet från infektion.

Det kan ändras med omikron, sydafrika påstår att omikron kringgår naturlig immunitet. Jag inväntar data från västvärlden, men framförallt vill jag se att människor i min omgivning som haft covid får det igen. Det är först då jag är övertygad om att omikron har kringgått naturlig immunitet.
Citera
2021-12-14, 10:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det låter ju bra, men inte alltid är "enklast och snabbast" bäst.

Som vi nyligen diskuterade du och jag, så finns det ett problem med att boosta antikroppar mot del av spikproteinet parallellt med att Sars2 muterar. Jag höll med dig om att ADE i dagsläget är osannolikt, men pekade ut att risken för det inte är obefintlig och att den ökar i takt med boosters.

Varför skulle de utanför riskgrupper drabbas om vaccinet skyddar mot svår sjukdom och död även med låga antikroppsnivåer?
Nu handlar det om samma sorts antikroppar med boosterdoserna.

ADE i det här läget behöver vi inte bekymra oss om.

Och ja, när många blir smittade ökar alltid riskerna.

Här kan du läsa om olika scenarier med två varianter:

Trevor Bedford
@trvrb
It seems that the common assumption has been that Omicron will displace Delta, just as Delta displaced Alpha, Beta, Gamma, etc... before it. This may well be the case, but it's by no means definite. 1/15
Tråd: https://twitter.com/trvrb/status/1470420218224599042
Citera
2021-12-14, 10:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja.
Det är inte så att alla som haft influensa 30 dagar innan döden räknas som döda i influensa, då hade vi haft riktigt stora dödstal i influensa.

Hur beräknas döda i influensa då?
Citera
2021-12-14, 10:11
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Nu går polisen i Tyskland runt med tumstockar
https://twitter.com/wirsindsoviele/status/1469857306074570754?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1469857306074570754%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.friatid er.se%2Fhar-mater-tyska-polisen-coronaavstand-med-tumstock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in