Citat:
Ursprungligen postat av
chromic97
Krypto, Aktier med negativ beta som Gamestop
Du menar krypto som redan rasat 25% på kort tid innan börsen ens rört sig? Det är just 25% nedgång som kanske är realistiskt att skydda sig mot om man har stabila värdeaktier med utdelningar, i ett dåligt scenario.
Gamestop? Gamestop känns som det galnaste att lägga pengar på om man vill skydda sig mot en börskrasch..
TS verkar vara rädd för att banker ska gå under, jag tror att om detta händer finns där värre saker som händer i samhället, isf skulle jag snarare råda till att köpa en stuga ute i skogen och där du kan vara självförsörjande ett bra tag. I de scenariot är några hundratusen du hade i fiat troligtvis inget huvudbry.
Mitt svar är ha likvider på kontot att kunna handla med i en krasch, ha en buffert på sparkontot, minst 1-3 månadslöner beroende på boendesituation/arbetssituation (lägenhet kontra villa, trygg anställning med akassa vs otrygg). Investera i aktier med låg risk, låga värderingar i stora företag som gör vinst och gjort det länge historiskt, utan fantasivärderingar och förhoppningar om enorm tillväxt.