2021-12-13, 12:45
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHeck
Yep. Detta inlägg är förmodligen allt som egentligen hade behövts skrivas i denna tråden
Yep. Ditt inlägg är förmodligen det sista som hade behövts skrivas i denna tråd.
Citera
2021-12-13, 12:46
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Följt tråden sedan starten, blev faktiskt ledsen över nyheten då jag började lyssna på Éinar några månader sedan. Snubben hade talang oavsett om någon gillade det eller ej, han var en riktig rockstar! Killen var artist och ingen gangster. Studiobanditer finns det gott om i världen, men att det ska leda till ens död är fan inte klokt!

Att hotbilden mot honom stärktes cirka två veckor innan han mördades är rimligt när låten "Dansa" med ADAAM släpptes (29 sep på Youtube). Hybrisen i honom ledde till den texten han skrev i denna låt och fick honom mördad.

"Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror"

Texten ovan kan misstolkas och kopplas till D mordet i Kista.
Detta ska 100% ha väckt ilska bland Haval & co och lett till slutet för Éinar.

Jag tror absolut inte att bråket på krogen har något med hans mord att göra, men att Dumlee goat honom är befogat. Glöm inte bort Rozh som mördades efter en veckas vänskap med Dumlee!

Lika bra att avsluta denna tråd, mordet kommer aldrig att lösas, det är jag hundra procent på.

Bråket på N&C handlar i slutändan just om dessa rader och att folk vill ha betalt. Dvs dom som verkligen hade livet av Dara. Sen går det delade meningar om Nisse låg bakom mordet, betalde eller om pengarna försvann på vägen så mördarna ej fick dom.

Det kommer vi inte veta med säkerhet tills en fup kommer.

Klart är:

1. Dessa rader i sig kan utgöra att de riktiga mördarna vill pressa nisse på pengar.
2. Haval trots sin stora mun & ego är väldigt begränsad inifrån häktet.

Ni drar för stora slutsatser och gör tv-serie & film av hela VNT-kidnappningshistorien. Det går snabbt i den världen och nya saker händer ständigt & gamla grejer & folk som sitter minne blott.

Om ni tror det är lätt organisera ett mord inifrån häktet där man haft restriktioner 95% av tiden prova lås in er i en garderop som frugan har stenkol på utan mobiltelefon & försök beställ en pizza på ngt sätt, ngt hon uttryckligen förbjudit er att göra.
Citera
2021-12-13, 12:53
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Följt tråden sedan starten, blev faktiskt ledsen över nyheten då jag började lyssna på Éinar några månader sedan. Snubben hade talang oavsett om någon gillade det eller ej, han var en riktig rockstar! Killen var artist och ingen gangster. Studiobanditer finns det gott om i världen, men att det ska leda till ens död är fan inte klokt!

Att hotbilden mot honom stärktes cirka två veckor innan han mördades är rimligt när låten "Dansa" med ADAAM släpptes (29 sep på Youtube). Hybrisen i honom ledde till den texten han skrev i denna låt och fick honom mördad.

"Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror"

Texten ovan kan misstolkas och kopplas till D mordet i Kista.
Detta ska 100% ha väckt ilska bland Haval & co och lett till slutet för Éinar.

Jag tror absolut inte att bråket på krogen har något med hans mord att göra, men att Dumlee goat honom är befogat. Glöm inte bort Rozh som mördades efter en veckas vänskap med Dumlee!

Lika bra att avsluta denna tråd, mordet kommer aldrig att lösas, det är jag hundra procent på.

Det är givetvis inte Haval & co som hämnats Dara. Haval sitter häktad och är dessutom en dräng. En pank luffare.
Citera
2021-12-13, 13:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Påstod aldrig att du får lägre IQ av att lyssna på Olof eller någon annan för den delen. Utan jag sa bara att ingen med ett medelmåttigt IQ kan ens lyssna på honom för man förstår hur obehagligt mycket skit som kommer ur den munnen.

Det jag pekar på är att IQ-nivån inte har någon betydelse eftersom kloka människor kan lyssna på alla inklusive lögnare och ändå lära sig något nyttigt som hur man inte faller för lögner.

Det var "lite sjuka saker" som Olof och Einars föräldrar valde åt dom.

Olof fick olika företag när han var barn.. och han var miljonär innan han blev myndig.

Einar fick en dyr klocka och guldkedjor av sin mor som sen skickade ut han i förorten för att skryta om sina dyrgripar.. som han blev rånad på ganska snabbt.. sen gick mamman till domstolen och golade.. och hennes son sköts för att han fick skulden för att hon golade.
Citera
2021-12-13, 13:14
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det jag pekar på är att IQ-nivån inte har någon betydelse eftersom kloka människor kan lyssna på alla inklusive lögnare och ändå lära sig något nyttigt som hur man inte faller för lögner.

Olof fick olika företag när han var barn.. och han var miljonär innan han blev myndig.

Einar fick en dyr klocka och guldkedjor av sin mor som sen skickade ut han i förorten för att skryta om sina dyrgripar.. som han blev rånad på ganska snabbt.. sen gick mamman till domstolen och golade.. och hennes son sköts för att han fick skulden för att hon golade.

Nisse hade talang. Olof är en myttoman, narcissist och gaphals. Och till skillnad från Nisse får han hora & ljuga sig för uppmärksamhet.

Om han fattade något, varför väger han då 300+ kilo?

Uppenbarligen saknar han basal självkontroll även över sina rudimentära begär.

En så smutsig människa man bara kan bli i min bok. Att du tar något denna typ säger seriöst vittnar endast om hur långt borta från saker och ting du verkligen är. En bra egenskap iofs men löjligt värre...
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-12-13 kl. 13:17.
Citera
2021-12-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schengenvisering
Fast att han gör dumma pundargejer är en sak och vad han sjunger om en annan. Tror du verkligen han levt allt han sjunger om i sina låtar? Typ smattra nån med barn i bilen och skita totalt i det. Finns ju folk som gör sånt IRL typ Caroline hakim-fallet.

Aha. Så man måste smattra någon i en bil med barn i för att inte räknas som studiobandit? Det räcker alltså inte med att vara grovt kriminell i lagens mening?
Citera
2021-12-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Aha. Så man måste smattra någon i en bil med barn i för att inte räknas som studiobandit? Det räcker alltså inte med att vara grovt kriminell i lagens mening?
Ja själva studiobandit grejen är väl att man leker nåt man inte är? Så om jag rånar närlivs och knarkar lite kan jag påstå att jag är mafioso sen i mina låtar. Helvete vad efterbliven och fyrkantig du är. Normala människors definition är inte samma som deras.
Citera
2021-12-13, 13:35
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Nisse hade talang. Olof är en myttoman, narcissist och gaphals. Och till skillnad från Nisse får han hora & ljuga sig för uppmärksamhet.

Om han fattade något, varför väger han då 300+ kilo?

Uppenbarligen saknar han basal självkontroll även över sina rudimentära begär.

En så smutsig människa man bara kan bli i min bok. Att du tar något denna typ säger seriöst vittnar endast om hur långt borta från saker och ting du verkligen är. En bra egenskap iofs men löjligt värre...

Ja visst sprudlar det om intelligens när ni skriver om att man inte ska lyssna på nån som man ska döma som en idiot fast han bara fick en speciell uppfostran.. och kunde förutspå Einars död.

Jag står fast vid min livs filosofi dock.

Du kommer ur som en smartare varelse OM du lyssnar på även dom som du själv eller andra bedömer som lögnare som ingen normal ska lyssna på.
Det värsta som händer om du råkar lyssna på en mytoman är väl att du tillfälligt börjar tro på det som sägs.. tills du sen förstår att du inte har några bevis för det som du tror på.. vilket även kan hända i skolan när du inser att du lärde dig vad du skulle tro på men du fick inte se mycket till bevis för att det var sanningen som du hade lärt dig att tro på utan att se bevisen för att allt var sant.

Klart att både Olof och Einar fick lite mentala problem av sin uppfostran men föräldrar får ju ingen instruktionsbok för hur man uppfostrar barn.

Två olika "uppfostringsprojekt" som resulterade i två vuxna som betett sig lite konstigt
genom media.
Citera
2021-12-13, 13:42
Medlem
Denna tråd är numera tröttare än kebabpizza utan sås på. Vad är det ens som diskuteras nu? Vem fan är Olof och vad har han för betydelse?

Är det något nytt som sagts, eller är det fortfarande folk som vill hävda N&C inte har något att göra med mordet?
Citera
2021-12-13, 14:05
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Denna tråd är numera tröttare än kebabpizza utan sås på. Vad är det ens som diskuteras nu? Vem fan är Olof och vad har han för betydelse?

Är det något nytt som sagts, eller är det fortfarande folk som vill hävda N&C inte har något att göra med mordet?

Som om det var värsta grejen påstå att Nisse eventuellt kunde dö när han hade problem som mest. Wow... Vilket geni som "förutspådde" det. Och inte en myttoman som gör allt för synas och verka.

Och nej man golar inte om ens civila mamma vittnar om det hon sett & upplevt efter hennes son blivit kidnappad, förnedrad och utpressad. Och allt detta med maximal massmedial uppmärksamhet.

Men åter igen, detta sker när VNT spränger, skjuter och pressar X antal olika andra offer. Att folk menar på det ska ligga grund för Nisses död - ngt som bara kan påverka domarna från tingsrätten till hovrätten blir hårdare och ej tvärtom - saknar all relevans i verkligheten. Förutom dom praktiska problemen.

Om något så satte hela VNT-grejen och Nisses fortsatta monetära framgångar idéer i diverse folks huvuden. Sen att Nisse serverar dom öppet mål att börja pressa han blir till ett självspelande piano.

Sen så tror jag faktiskt att Adel gett sin kod till mobilen till snuten. Att polisen via media läckt denna historia för skydda hans rygg för hans säkerhets skull. Men nu spekulerar jag bara. Annars borde einarfans stressa honom att just göra detta via hans insta-konto. Men taskigt börja hetsa om han nu faktiskt gjort så.
Citera
2021-12-13, 14:32
Medlem
A for effort guys! Men ni har verkligen komplicerat till det i onödan.

Till att börja med så är det inga medlemmar ur Mensa som vi talar om här. Så att det ska finnas några rationella och genomarbetade planer är bara att glömma. Dessa individer är 100% impulsiva och hela apparaten drivs av en enda sak, pengar.

Vårby behöver ni verkligen inte fokusera på överhuvudtaget och det säger jag inte för att jag har något vidare till övers för Vårby. Det finns bara ingen som helst anledning för Vårby att klippa Einar i det här läget, vad har dom att vara sura över ens? Är det någon som ska vara sne här är det Einar som har blivit kidnappad med allt vad det innebar.
Och nej, Einar har inte golat via hans mor utan hon agerade som vilken annan mor som helst hade gjort. Vilket förmodligen alla utom ett par tuffa "internetkrigare" både anser och förstår. Dessutom var/är det ingen väsentlig del av bevisningen, merparten av åtalen bygger på Encro med mera.

Lägg därtill att du redan sitter i häktet och bara väntar på hur många år du ska få. Jag kan lova er att du inte direkt sitter och beställer mord just där och då utan du har "lite" annat att tänka på. (Inte direkt så att ett mord som också skulle få enorm medial uppmärksamhet kommer att förbättra dina odds.) Skulle du ha sådana känslor/planer kommer dem nog i ett senare skede på kåken.

Tillika så är det många av er här som verkar övervärdera kapaciteten hos många av dessa individer. Framför allt pengarna som är i omlopp. Visst det finns en eller två gubbar i toppen som sitter på bra med kapital, men 99% av dessa herrar går inte runt och strösslar med cash direkt. Utan dem är luspanka! Läs bara DP-grabbarnas Encro/WhatsApp-meddelanden som finns i andra trådar här på forumet. Där står det rätt klart att dem kan inte ens få tag på en bil att åka runt i eller hjälpa sin flickvän så att hyran inte hamnar hos Kronofogden. Eller som Ceesay har berättat i hans nya YouTube-karriär samt på ny musik som kommer snart. Att han och hans tjej hade det tufft i början för dom hade "inga pengar" men nu vänder det tack vare YouTube. Så något glamouröst liv där man kan vaska en mille till höger och vänster är det sannerligen inte.

Finns givetvis "kids" som är desperata av att klättra på näringskedjan och få lite street cred samt möjligheten att köpa sig ett par nya Air Max i princip. Så att du behöver hosta fram någon miljon för att klippa Einar är helt uteslutet. Nog räcker det med 100-200K alltid. Vilket såklart vidgar skaran av potentiella beställare. Men det är trots allt inte många som orkar ha ett liv på sitt samvete när det väl kommer till kritan. Och även om ni tror att Haval är okej med det, har han med jämbördiga redan huvudvärk över vart nästa månadshyra ska komma ifrån. Det är den bittra verkligheten..

Einars problem var kort och gott att han inte hade en ort i ryggen, och då menar jag inte bara "en" ort utan "sin" ort. I dagens läge kan du inte riktigt köpa dig till den uppbackningen som behövs, du kommer alltid bara vara en bricka i spelet/kassako snarare än en broder. Samt att han lovade för mycket till höger och vänster.
Att Einar hade miljoner på kontot är ingen hemlighet, det kan alla se. Så om Einar ber om en tjänst mot betalning tas det emot seriöst och i Einars värld kan han betala för sig. Problemet är bara att Einar är långt ifrån medveten/allt för naiv när det kommer till hur och när dessa pengar kan användas, speciellt när det sker under uppsyn av hans mor, bank samt revisor. Inte heller är det så att kreti och pleti är speciellt välbevandrade med hur det fungerar i praktiken. Allt dem vet är att cashen ska in, annars är det en blåsning och inte heller är det så att dessa människor har råd att gå runt och vänta.

Att Einar blev klippt kom tyvärr inte som någon överraskning, tragiskt öde för en ung och naiv kille. Men att hatta runt så mycket mellan olika grupperingar bara för att få leva gangsterrapen fullt ut höll inte. Speciellt när det egentligen aldrig delades ut några summor att tala om, åtminstone inte som det talades om ifrån början. För varför tror ni annars att Einar behövde "byta beskydd" (vänner) titt som tätt?
Hade det med Nosh & Chow att göra? Nja, vi kan väl säga att det hade hänt oavsett. Handlade det om pengar? Ja!

Jag kände inte Einar personligen men av en slump sprang vi på varandra i höstas. Då jag tillhör en helt annan generation, bad jag honom hälsa till ett par gubbar som jag tänkte att han eventuellt var i kontakt med som jag har glidit ifrån lite, livet har sin gång. Och direkt när han förstod min bakgrund märktes det tydligt hur desperat han var efter någon form av identitet/samhörighet då han hävde ur sig saker som du annars inte säger till en främmande människa. Vilket idag är ännu mer förståeligt och sorgligt.

Även om det är en klen tröst så kommer mordet att lösas. Att det dock leder till en fällande dom är mer osäkert.
Citera
2021-12-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Använder du Olof själv som källa nu igen eller? Släpp sargen och kom in i matchen.

Till att börja med är det ingen som bara "får" olika företag till höger och vänster från någon utomstående person. För det andra så har vi det lilla problemet att före 18 års ålder kan du inte ens driva ett aktiebolag. En enskild firma kan du visserligen ha från 16 års ålder med dina förmyndares godkännande men en enskild firma får i regel inte ha över tre miljoner i omsättning. Och då pratar vi omsättning, vilket har noll korrelation till vinsten, pengar som du ska betala 50% i avgifter/skatt på.

Tror det är dags för dig att skaffa dig en ny idol.. Alla med något slags sunt förnuft vet att ingenting med Olof är på riktigt. Hade det varit så däremot, så är det sista han gjort att sitta på Youtube och göra videos för kids samt hetsa med Lundell. Eller ser du några andra som är goda för ett par hundra miljoner gör det?
Senast redigerad av AMSRDM 2021-12-13 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in