2021-12-12, 12:29
Medlem
Den danska performancekonstnären Uwe Max Jensen gjorde en aktion idag på Moderna Muséet där han klev runt naken på alla fyra och skällde med en rondellhundsmask

https://fb.watch/9RBjVGsAaV/

Troligen i protest mot den danska museichefens vägran att köpa in Lars Vilks Mohammedteckningar.

SVTs Mötet hade med Uwe Max Jensen nyligen.

Fortsättning följer idag söndag 12 dec 2021 om denna händelse av betydelse för yttrandefriheten.

Jan Sj, ordf i föreningen
Yttrandefrihetsombudsmannen
Citera
2021-12-12, 12:51
Medlem
Folketstempels avatar
Intressant reportage av ECT om den konstgrupp som Lars Vilks även ingick i tillsammans med denne dansk.
https://www.etc.se/utrikes/svensk-nazistkonst-vapen-i-polens-kulturkrig
Citera
2021-12-12, 12:54
Medlem
På ett museum* i Stockholm city har det gått omkring fyra nakna män. En av dessa är kvar och polis har tillkallats.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/december/12/12-december-1132-kontroll-personfordon-stockholm/

*Moderna Museet
Citera
2021-12-12, 13:29
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Den danska performancekonstnären Uwe Max Jensen gjorde en aktion idag på Moderna Muséet där han klev runt naken på alla fyra och skällde med en rondellhundsmask

Troligen i protest mot den danska museichefens vägran att köpa in Lars Vilks Mohammedteckningar.

Fortsättning följer idag söndag 12 dec 2021 om denna händelse av betydelse för yttrandefriheten.

Synd att han blev tvåbent efter ett tag o klev ur karaktären Woff woff
Citera
2021-12-12, 13:50
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eromaster
Synd att han blev tvåbent efter ett tag o klev ur karaktären Woff woff
Han gick igång fyra minuter in i filmen efter att lägga sig på rygg framför en äldre herre blottade sin micropenis. Upphetsningen fick honom att springa runt tvåbent så att så många som möjligt kunde utsättas för hans sexuella tillfredsställelse. Pervers blottare som gömmer sig bakom Performance art.

Övrig konst han tillverkar är muhammedkarikatyren av Kurt Westergaard som han klistrar på olika bilder som ett ansikte, samt ibland en kombination av Lars Vilks rondellhund.
Förutom det så är han alltid naken blackface målad i olika roller med anspelning på att svarta är en lägre stående ras.
Jag lägger inga moraliska värderingar i det, men den konstnärliga kvalitén ligger under något vad som jag skulle betala för.
Citera
2021-12-12, 15:05
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Han gick igång fyra minuter in i filmen efter att lägga sig på rygg framför en äldre herre blottade sin micropenis. Upphetsningen fick honom att springa runt tvåbent så att så många som möjligt kunde utsättas för hans sexuella tillfredsställelse. Pervers blottare som gömmer sig bakom Performance art.

Övrig konst han tillverkar är muhammedkarikatyren av Kurt Westergaard som han klistrar på olika bilder som ett ansikte, samt ibland en kombination av Lars Vilks rondellhund.
Förutom det så är han alltid naken blackface målad i olika roller med anspelning på att svarta är en lägre stående ras.
Jag lägger inga moraliska värderingar i det, men den konstnärliga kvalitén ligger under något vad som jag skulle betala för.

Det är lite sjukare än så. Hen vill vara vår representant inför muslimerna. "Så här tycker vi om den människan ni har mest respekt för i hela världshistorien. Kom och se hur överlägsna er vi är. Vi springer runt som hundar, ser ni inte hur moraliskt överlägset det är att springa runt som en hund?"
Citera
2021-12-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
Det är lite sjukare än så. Hen vill vara vår representant inför muslimerna. "Så här tycker vi om den människan ni har mest respekt för i hela världshistorien. Kom och se hur överlägsna er vi är. Vi springer runt som hundar, ser ni inte hur moraliskt överlägset det är att springa runt som en hund?"

Ja, sådant här ger bara muslimerna rätt i deras kritik att västerlandet är sjukt och degenererat. Samma som när Jan Sjunnesson och andra från SD klädde ut sig till läder-bögar i Järva för att markera mot muslimerna.

Hade en naken gubbjävel kommit fram till mig och skällt som en hund medan andra filmar hade jag utgått ifrån att syftet är att förnedra mig och hänga ut min reaktion online. Enda man kan göra då är att ta bort det roliga i stunden för äcklet, förslagsvis genom en hård spark i ansiktet på pervot.
Citera
2021-12-12, 15:48
Medlem
Har någon från Moderna museet uttalat sig om detta tilltag? Enligt nyhetsartikeln är inget brott begånget.

Han är ju inte den första hunden som gör en oannonserad performance på Moderna museet. Kjartan Slettemark kom dit som pudel för längesedan.
https://sis.modernamuseet.se/sv/objects/details/49145;jsessionid=ECD40B4398B5569A937C67B1C1447D3F? ctx=cde190c084e8ca539b8fc9a30954131ec46ae7b3&idx=2 3
Citera
2021-12-12, 15:57
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
...men den konstnärliga kvalitén ligger under något vad som jag skulle betala för.

Det är väl därför vi tvingas betala genom skattsedeln både i Danmark som Sverige för så kallad konst som ingen vill betala för.
Citera
2021-12-12, 15:58
Avstängd
Paris24s avatar
Man skulle kunna lägga upp en död människa från en bilkrasch som rondellhund. Som konstnärer brukar säga, allt som väcker känslor är konst. Det gäller att få männoskor att fundera när de lämnar konsthallen.
Citera
2021-12-12, 15:59
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Hm, bara en tidsfråga innan nån upprörd muslim klipper honom..
Citera
2021-12-12, 16:03
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom

Danskar är rasister och kommer aldrig köpa in Lars viilks konst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in