2021-12-12, 08:02
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Jag har långt tillbaka i tråden skrivit om att Esb verkar väldigt lättpåverkad.
Jag är glad att du också kommit till samma slutsats. Det tråkiga, för Esb, är att han blir ett lätt byte för skrupellösa personer. Som Ebba och Majkgård.
Jag kallar honom vindflöjel, men vi är inne på samma sak.

Frågan är då vem som haft störst möjlighet att påverka, Ebba som han träffat ett antal gånger och som bjudit på kaffe och bullar, eller Majkgård som han bor hos och som säger sig hjälpa honom med hans dagliga liv och personliga hygien.
Alla intervjuer, utom en, som Brännström gjorde med Esbjörn, skedde på Odalgården.
Undantaget var en som skedde i stugan, men där hade någon piffat till det, med tända ljus och annat, det var knappast Ebba Busch, jag misstänker att det var Majkgård.

Edit; förutom vindflöjel, anser jag Esbjörn vara mytoman, han säger;
- Jag ville inte sälja, men Ebba hon tjatade och tjatade.
Men om han nu verkligen inte ville sälja, varför väckte han då inte draken?
- Maggan, jag vill verkligen inte sälja stugan, men Ebba är på mig om detta, hon tjatar och tjatar.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-12-12 kl. 08:23.
2021-12-12, 08:41
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag kallar honom vindflöjel, men vi är inne på samma sak.

Frågan är då vem som haft störst möjlighet att påverka, Ebba som han träffat ett antal gånger och som bjudit på kaffe och bullar, eller Majkgård som han bor hos och som säger sig hjälpa honom med hans dagliga liv och personliga hygien.
Alla intervjuer, utom en, som Brännström gjorde med Esbjörn, skedde på Odalgården.
Undantaget var en som skedde i stugan, men där hade någon piffat till det, med tända ljus och annat, det var knappast Ebba Busch, jag misstänker att det var Majkgård.

Edit; förutom vindflöjel, anser jag Esbjörn vara mytoman, han säger;
- Jag ville inte sälja, men Ebba hon tjatade och tjatade.
Men om han nu verkligen inte ville sälja, varför väckte han då inte draken?
- Maggan, jag vill verkligen inte sälja stugan, men Ebba är på mig om detta, hon tjatar och tjatar.

Hur svårt kan det vara, har du problem med att tänka och förstå det skrivna ordet?
Esbjörn har rejäla kognitiva störningar och därav blir hans agerande fel från ruta ett i denna affär.
Imorron kommer ni att få svar på tal, då får ni börja om med er repertoar och trycka på repit igen för tusende gången. Men ingen normal människa bryr sej om den, vi normala människor vill inte att en dement äldre man skall bli blåst på sin kära fastighet av Ebba Busch och inte heller av någon annan.
2021-12-12, 08:49
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Va? Det är ju så uppenbart att en treåring kan lösa gåtan. Så vidrigt utstuderat. Bröderna hade inga efterlevande, hon tog chansen. Nu har hon gått och väntat på Esbjörns frånfälle, förstå att kärringen blev sne, när hon fick klart för sig att "hennes" hus gled ur händerna på henne. Så upprörd att hon, så fort hon får vetskap, tar gubben och beger sig till banken för att häva det hela...

Majkgård verkar vara en utstuderad och beräknande åldringsbrottsling som metodiskt bygger upp ett förtroende bland äldre ensamma män för att få deras underskrift på testamente.

Tänk så många år som hon har lagt på Esbjörn och så har han mage att sälja av huset mitt framför ögonen på henne.

Har hon hotat att slänga ut Esbjörn och Ulf Lööv?
2021-12-12, 09:15
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Majkgård verkar vara en utstuderad och beräknande åldringsbrottsling som metodiskt bygger upp ett förtroende bland äldre ensamma män för att få deras underskrift på testamente.

Tänk så många år som hon har lagt på Esbjörn och så har han mage att sälja av huset mitt framför ögonen på henne.

Har hon hotat att slänga ut Esbjörn och Ulf Lööv?
Margareta Majkgårds väninna, Monica Pernroth Lülmaa, beklagade sig tidigare, när svaret på hennes ansökan om att få bli god man åt Esbjörn dröjde.
Där sade hon att Esbjörn inte klarade sig själv, utan behövde, vad hon kallade "eget boende", med detta antar jag hon menar äldreboende.
Så ja, kärringarna har planerat att slänga in, i alla fall, Esbjörn på ett ålderdomshem.
Jag tror även att hon hotat att slänga ut Esbjörn, får hon inte kåken, har hon mindre lust att "ta hand om honom".

Ansökan som god man avslogs, Esbjörn bedömdes klara sig själv.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-12-12 kl. 09:55.
2021-12-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Hur svårt kan det vara, har du problem med att tänka och förstå det skrivna ordet?
Esbjörn har rejäla kognitiva störningar och därav blir hans agerande fel från ruta ett i denna affär.
Imorron kommer ni att få svar på tal, då får ni börja om med er repertoar och trycka på repit igen för tusende gången. Men ingen normal människa bryr sej om den, vi normala människor vill inte att en dement äldre man skall bli blåst på sin kära fastighet av Ebba Busch och inte heller av någon annan.

Och inget kommer imorgon?
Och det bevisas att esb är inte dement, vad händer då?

Esb och hans nuvarande ombud har inte sagt att Busch har blåst esb. De har dock pekat ut personer att tvinga Esb skriva på förlikningen.
Du verkar inte bry dig om de esb anklagar för tvingat honom skriva på. Är du då normal?
2021-12-12, 10:02
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Margareta Majkgårds väninna, Monica Pernroth Lülmaa, beklagade sig tidigare, när hennes svaret på hennes ansökan om att få bli god man åt Esbjörn dröjde.
Där sade hon att Esbjörn inte klarade sig själv utan behövde, vad hon kallade "eget boende", med detta antar jag hon menar äldreboende.
Så ja, kärringarna har planerat att slänga in, i alla fall, Esbjörn på ett ålderdomshem.
Jag tror även att hon hotat att slänga ut Esbjörn, om hon inte får kåken, har hon mindre lust att "ta hand om honom".

Ansökan som god man avslogs, Esbjörn bedömdes klara sig själv.

Ulf Lööv är en udda fågel.
Har han också en fastighet som Majkgård vill åt?
Att Ulf är ensamstående och har en dyr lägenhet på en attraktiv adress i Uppsala är klart, vad mer äger han?
Är han i maskopi med Majkgård eller är han ett av hennes offer?

Esbjörn lyssnar uppenbart mer på Ulf än sina advokater.
2021-12-12, 10:05
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Esbjörn har inga rejäla kognitiva funktionsnedsättningar, eller dement. Han är diagnosterad med lindrig kognitiv funktionsnedsättning och mer specifikt handlar det om närminnesproblematik.

Är det inte bättre att använda fakta från verkligheten om du vill att man tar dig på allvar? Känslan att ingen ska bli blåst, delar vi nog alla, men vad har det med den här tråden att göra? Esbjörn angav pris, Esbjörn sålde. Frivilligt. Han är kapabel i hjärnkontoret att sälja och priset är inte oskäligt.
2021-12-12, 10:45
Medlem
Citat:
Lustigt att du lyckas ställa den diagnosen via en tidningsartikel - när psykologer och läkare inte lyckats ställa diagnos trots att de träffat honom…
Du borde söka läkarprogrammet - glöm inte berätta om dina övernaturliga förmågor.
2021-12-12, 11:27
Medlem
Citat:
Det skrivna ordet i utredningen som Esbjörn Bolins eget ombud barnmisshandlaren Johann Binninge beställde säger ordagrant lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Har du problem med att tänka och förstå det skrivna ordet lindrig? Där står dessutom att han inte är dement. Har du problem med att tänka och förstå det skrivna ordet inte?

Det spelar ingen roll vad vi får för svar på tal i morgon. För det som gäller är utredningen som barnvåldtäktsmannen Johann Binninge lämnade in. Det är fullständigt ointressant om Esbjörn Bolin har blivit fullständigt dement sedan dess.

Du har förmodligen, till skillnad mot Esbjörn Bolin, haft rejäla kognitiva störningar sedan födseln.
2021-12-12, 11:30
Medlem
Mullrets avatar
När kommer rättens utslag?
2021-12-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Ulf Lööv är en udda fågel.
Har han också en fastighet som Majkgård vill åt?
Att Ulf är ensamstående och har en dyr lägenhet på en attraktiv adress i Uppsala är klart, vad mer äger han?
Är han i maskopi med Majkgård eller är han ett av hennes offer?

Esbjörn lyssnar uppenbart mer på Ulf än sina advokater.
Margareta Majkgård är skriven i samma lägenhet som sin 56 åriga dotter. Tror du på det? Det är någon sorts triangeldrama som pågår på Odalgården och av någon märklig anledning är samtliga tre huvudrollsinnehavarna skrivna på falska adresser, men de bor uppenbarligen inte på dessa.

Man kan fråga sig vad syftet är med detta folkbokföringsbrott och om de aktuella bostadsrättsföreningarna tillåter denna andrahandsuthyrning av Bolins lägenheter som pågått under lång tid. Deklarerar han för inkomsterna? Förmodligen är även Ulf Löövs lägenhet uthyrd till någon annan. Att Majkgård är bosatt på Odalgården ska givetvis också deklareras som en skattepliktig förmån.

Så det finns onekligen en hel del att bita i för den som önskar.
2021-12-12, 11:54
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
När kommer rättens utslag?
Sista dag för att komplettera för Esbjörn var i Fredags, inget hade kommit på eftermiddagen, men de hade ju till midnatt på sig.
I början på veckan borde Hovrätten uttala sig, om detta duger för att gå vidare eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in