2021-12-12, 04:40
Bannlyst
Vet inte hur många vänner jag ghostat bort genom åren.

När jag var en liten så minns jag att jag kunde bli förbannad över att se den bästa kompisen hänga med någon annan, då började jag systematiskt hata och ignorera denna bästa kompis i alla lägen.

I vuxen ålder så känns det också som varje ny vän jag skaffat, så har jag alltid varit riktigt trevlig och på G i början men när jag sen märker att de inte svarar på något meddelande, eller visar lite halvtråkiga vibbar - så tappar jag lusten och börjar ta avstånd från dem direkt. Även om de efter det kontaktar mig "kom på fest" "ska vi ut och käka?" osv, så bara ghostar jag bort dem tills det tar slut så att säga.

Detta har ju lett till att man inte har alltför många vänner kvar idag. Har säkert ghostat bort flera hundra st genom åren.

Kanske lite svårt att förklara, någon som känner igen sig dock?
Senast redigerad av gubbkuk20000 2021-12-12 kl. 05:18.
Citera
2021-12-12, 04:46
Bannlyst
Har du någonsin funderat på varför dina "vänner" viker undan?
Citera
2021-12-12, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Har du någonsin funderat på varför dina "vänner" viker undan?

Alltså jag är alltid störtskön när jag träffar nya och jag vet att de gillar mig (överskattar faktiskt inte mig själv även om det säkert låter så här och nu), jag är alltid väldigt populär för jag är nog sjukt trevlig och kul att umgås med. Men när jag sen märker minsta lilla dåliga vibb från dem, även om de inte direkt kanske menar något personligt mot mig, så börjar jag ta avstånd från dem direkt och ghostar sönder vän-relationen. Det har till och med varit polare utanför min dörr som gapat på mig "kom igen nu, nu drar vi och har kul", men jag ignorerar bara. Jag kanske är unik, kanske är någon ABC-diagnos
Citera
2021-12-12, 04:58
Medlem
borderline?
Citera
2021-12-12, 04:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Alltså jag är alltid störtskön när jag träffar nya och jag vet att de gillar mig (överskattar faktiskt inte mig själv även om det säkert låter så här och nu), jag är alltid väldigt populär för jag är nog sjukt trevlig och kul att umgås med. Men när jag sen märker minsta lilla dåliga vibb från dem, även om de inte direkt kanske menar något personligt mot mig, så börjar jag ta avstånd från dem direkt och ghostar sönder vän-relationen. Det har till och med varit polare utanför min dörr som gapat på mig "kom igen nu, nu drar vi och har kul", men jag ignorerar bara. Jag kanske är unik, kanske är någon ABC-diagnos

Jag tycker du ska fortsätta som du gör, jag själv har och är också väldigt restriktiv med vilka människor jag släpper in som vänner, gäller både karlar å kvinnor.
Citera
2021-12-12, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storsaga
borderline?

Har funderat på det men jag är man och allt annat gällande borderline stämmer inte in på mig.
Citera
2021-12-12, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Har funderat på det men jag är man och allt annat gällande borderline stämmer inte in på mig.
Det finns gott om män med borderline.
Citera
2021-12-12, 05:10
Bannlyst
Ghosta inte folk!
Citera
2021-12-12, 05:16
Medlem
Är likadan. Haft väldigt låg tolerans mot vänners beteende. Så inte mycket kvar.

Men har ändrat mig lite och är mer tolerant nu. Har lite nya vänner som jag dock aldrig träffar. De bor på annan ort...
Citera
2021-12-12, 05:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenSisteBarberaren
Ghosta inte folk!

Folk som blir "ghostade" / ignorerade har i 9.9 fall av 10 "förtjänat" det!
Är du oskön och blir ignorerad gång på gång, skärp till dig eller ta ett step ner i näringskedjan och umgås med luffare som accepterar att du är just en luffare.
Citera
2021-12-12, 05:25
Bannlyst
=Bomber-O-Granater Så kan det vara men oavsett vilket så ghostar man inte annat än okända nummer och telefonförsäljare. Jag har blivit ghostad vad jag ska.

Jag säger detta till vem som. Skyll er själva om ni ghostar. Svara när det ringer eller skicka sms om att hörs sen, nästa år, aldrig igen eller vad som helst. Ghosta inte mig. Jag ringer er 50 gånger och för varje samtal som ni inte svarar plussas hämnden på.
Senast redigerad av DenSisteBarberaren 2021-12-12 kl. 05:29.
Citera
2021-12-12, 07:11
Medlem
En förklaring till varför vissa människor ghostar bort vänner eller partners är att de kommit för nära. Man kan tidigare ha blivit lämnad av en vän, partner eller upplevt dödsfall i nära familjen.

För att inte bli påmind om att ha blivit lämnad så lämnar man själv. Ibland emot sin egentliga vilja.

Om du känner igen dig så prata med någon om dina tidigare upplevelser. Eftersom du skriver här om det så tolkar jag det som att du inte är nöjd med dina beslut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in