2021-12-11, 22:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th kunne fint rukket en tur til sv, kjørt bilen til avtalt sted, ringe mn 1038 der ve kjører bilen videre mot kvitfjell.

Nettopp, spesielt hvis VE er hans eneste alibi fra han ankommer Futurum, til TH ringer MN 10.38.
Citera
2021-12-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Han døde før mail kom inn i bildet i det hele tatt, han døde i begynnelsen av desember 2018, selvmord, under 6 uker at AE forsvant og før saken ble kjent offentlig.

Kan hans absence ha vært årsaken til denne sparsomme kontakten med «kidnapperne» ei tid? Eller at noen utspekulerte forsøkte få det til å se slik ut?
Citera
2021-12-11, 23:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, kanskje fram til 1969, når de hadde giftet seg, og så startet helvetet.

Slik jeg forstår det var utroskapen et resultat av at AE betrodde seg til eks-svogeren om at TH var kjip.
Dette var visst rundt 1980. TH ble gradvis mistenksom, og i 1987 kom første ektepakt, som et resultat
av THs mistenksomhet. Så sprakk vel AE i 1993 og innrømte utroskapen. Da begynte helvete for alvor.
Ektepakten ble revidert, og AE strippet for all økonomisk myndighet.
Citera
2021-12-11, 23:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan hans absence ha vært årsaken til denne sparsomme kontakten med «kidnapperne» ei tid? Eller at noen utspekulerte forsøkte få det til å se slik ut?

Jeg tror politiet initerte kontakt før dette, allerede i begynnelsen av november.

Kan det ha vært allerede 2. november, hvis jeg husker riktig...?

Som HHB2 var så fryktelig sint for, at de hadde "utgitt seg for Tom og lovet å betale".
Citera
2021-12-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Blikkene i den videoen forteller mye. Men TH er dyktig, det skal han ha.
I boken skriver han at han frykter de økonomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse.
Han skriver om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018.
I intervjuet på NRK sier han at han ikke har noe problemer med å dele, og er ikke opptatt av status.
Vet ikke om status og sosiale konsekvenser menes med det samme.
Han sier at "jeg opplever, og a Lisbeth opplever at vi hadde et fint ekteskap".

Jeg tenker at en person som til slutt tar livet av sin kone/eventuelt får henne drept etter mange år med et konfliktfylt ekteskap, må ha blitt gitt en avgjørende grunn til at nå må det skje. Altså at det tilkom noe som gjorde det nær sagt umulig å fortsette i det. Og jeg lurer på hva det kan ha vært om så.
Citera
2021-12-11, 23:06
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Slik jeg forstår det var utroskapen et resultat av at AE betrodde seg til eks-svogeren om at TH var kjip.
Dette var visst rundt 1980. TH ble gradvis mistenksom, og i 1987 kom første ektepakt, som et resultat
av THs mistenksomhet. Så sprakk vel AE i 1993 og innrømte utroskapen. Da begynte helvete for alvor.
Ektepakten ble revidert, og AE strippet for all økonomisk myndighet.

Her tror jeg du egentlig har oppsummert hele forløpet, og bakgrunnen for at det hele resulterte i et drap.
Citera
2021-12-11, 23:06
Medlem
Citat:
Jeg tror politiet initerte kontakt før dette, allerede i begynnelsen av november.

Kan det ha vært allerede 2. november, hvis jeg husker riktig...?

Som HHB2 var så fryktelig sint for, at de hadde "utgitt seg for Tom og lovet å betale".

Riktig, riktig. Men det er en lengre periode det blir dørgende stille, eller tar jeg feil? Kanskje først etter pressekonferansen det skjer.
Citera
2021-12-11, 23:09
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Riktig, riktig. Men det er en lengre periode det blir dørgende stille, eller tar jeg feil? Kanskje først etter pressekonferansen det skjer.

Jeg mener det var noe kontakt kort tid etter pressekonferansen, et par (?) krypterte mailer i januar, samme måned som saken ble blåst, SÅ ble det stille, helt til politiet endret hovedhypotese 26. juni, så kom 8 juli mailen, som TH betalte 10 mill. for, dagen etterpå.

Edit: Det var forresten 8. juli mailen, og den påfølgende betalingen fra TH som var dråpen for min del, og som gjorde at jeg meldte meg inn her, da syns jeg det ble for åpenbart at kidnappingsnarrativet bare var tull.

Men man fikk ikke lov til å gi uttrykk for det på andre diskusjonsforum.
Senast redigerad av Niffy 2021-12-11 kl. 23:22.
Citera
2021-12-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja det har jeg faktisk fått med meg. Men jeg har fortsatt mest tro på hypotesen om at sønnen og RU står bak en reell kidnapping. AE døde under bortføringen. Det er ingen strateg som står bak planleggingen, trusselbrevet, eller kommunikasjonen fra motparten.

Hvis AE var på vei ut av ekteskapet og TH var klar over dette, så kan vel dette vekke sinne og hat. Men den lange planleggingen i saken rimer kanskje ikke helt med dette motivet.

RU er, som andre påpeker, på vei ut. Hvorfor skulle sønnen ha en rolle i dette? Ikke at jeg nødvendigvis utelukker dette, men det skyldes mest den badekarhistorien som vi er fortalt om. Hadde han et dårlig forhold til sin mor?

TH hadde vel vært sint i flere tiår. Så hvorfor 31. oktober 2018?
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-11 kl. 23:13. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-11, 23:11
Medlem
Citat:
Jeg mener det var noe kontakt kort tid etter pressekonferansen, et par (?) krypterte mailer i januar, samme måned som saken ble blåst, SÅ ble det stille, helt til politiet endret hovedhypotese 26. juni, så kom 8 juli mailen, som TH betalte 10 mill. for, dagen etterpå.

Akkurat, takk.
Citera
2021-12-11, 23:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hvorfor skulle sønnen ha en rolle i dette? Ikke at jeg nødvendigvis utelukker dette, men det skyldes mest den badekarhistorien som vi er fortalt om. Hadde han et dårlig forhold til sin mor?

TEH skal ha vært veldig glad i sin mor, såvidt jeg har hørt.
Ikke utenkelig at det kan ha gjort at TH forsøker å kaste skyld på ham.
Citera
2021-12-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er blod tykkere enn vann eller er ghh i bolig et par dager før for å legge igjen sikringsspor. Stemmer det at ve og aeh hadde et anstrengt forhold. Håp om fordeler eller ren lokkedue/hare til kvitfjell?

Hva vet vi om denne GHH? Jeg har fått med meg at han har jobbet lenge som TH høyre hånd før han sluttet på grunn av uenigheter og at han var i SV et par dager før dette hendte.

Denne VE tok han over jobben til GHH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in