2021-12-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kan hende at AE visste noe som TH var redd hun ville lekke når hun ble skilt.
TH kjenner en av de som sto i spissen for å få hovedflyplassen lagt til Gardermoen istedetfor Hurum.
Ragnar.
Jeg skal ikke ta opp denne Wiborg-saken i det fulle og brede igjen, men du kan jo søke Wiborg på google, og se hva det dreier seg om.

Personlig tror jeg at det dreiet seg om at TH ikke ville gi penger til AE ved en skilsmisse, og at han er psykopat, og hadde AE som offer. Men denne flyplassaken kan også ha en innvirkning.
Kanskje TH, som også har mektige venner både i Arbei#derpar#tiet og i Ro#tary frimurerlosje, har en rolle her, og at AE visste noe.
TH hadde satset stort på Lillehammer, men fikk alvorlige problemer, og klarte seg såvidt.
Gardermoen var jo en del av en storsatsing som involverte nettopp Lillehammer.
Her syntes jeg noen flinke gravere skulle sjekket litt mer.

Ja jeg tror kanskje hun ble vurdert til å kunne lekke ved en skilsmisse. Kanskje visste hun noe hun kunne benytte til å komme litt bedre ut ved en eventuell slik også. Noe som noen ikke ville skulle komme ut.

Legger merke til at TH håndterer spørsmål om penger glatt, litt vanskeligere når spørsmål om hvorvidt opptatt av status kommer opp. Da blir det mye vanskeligere med blikkontakt gitt.

Jeg tror dette handler om en kombinasjon av penger og status.
Citera
2021-12-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvem er TF?
døde han etter siste krypterte mail fra gm?
Citera
2021-12-11, 22:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
I begynnelsen av tråden sto det noe om at han hadde ringt en mann og sagt at "nå har hun fått som fortjent". Mulig det var broren som fikk denne oppringningen. Husker ikke hvem som postet innlegget.
Det sto også noe om at hun hadde vært utro med broren.
Det sto også at TH hadde løpt etter en mann med kniv, på en fest.

Dette var ikke broren, men "eks-svogeren". Han som AE var utro med.
Han skal altså ha blitt jaget med kniv, oppsøkt og truet av TH selv (med pistol)
og visstnok attpåtil fått denne telefonen fra TH en gang i løpet av jula 2018.
TH skal ha vært sørpe dritings da han ringte, sies det.

Den samme "eks-svogeren" kontaktet politiet da forsvinningen ble kjent
i familien. Han har et barn med THs søster.

Han har også blitt forsøkt svertet ganske kraftig i tråden her av visse
brukere, og endog blitt beskyldt for å stå bak forsvinningen.

Enkelte av disse brukerne har også langet ut mot TEH, tildels på en temmelig ondskapsfull måte.

De som har fulgt denne tråden en stund, vet hvilke brukere jeg sikter til.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07

TF tok livet av seg 18.12.2018, altså lenge før de krypterte mailene ble sendt.
Men påfallende nok dagen etter TH flyttet tilbake til huset etter at krimteknikerne var ferdig
med første runde.
Citera
2021-12-11, 22:43
Medlem
Citat:

Om opplysningene jeg fikk var riktig var han vel død før nær sagt noe som helst sett bort fra drapet.
Citera
2021-12-11, 22:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Han døde før mail kom inn i bildet i det hele tatt, han døde i begynnelsen av desember 2018, selvmord, under 6 uker at AE forsvant og før saken ble kjent offentlig.
Citera
2021-12-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja det har jeg faktisk fått med meg. Men jeg har fortsatt mest tro på hypotesen om at sønnen og RU står bak en reell kidnapping. AE døde under bortføringen. Det er ingen strateg som står bak planleggingen, trusselbrevet, eller kommunikasjonen fra motparten.

Hvis AE var på vei ut av ekteskapet og TH var klar over dette, så kan vel dette vekke sinne og hat. Men den lange planleggingen i saken rimer kanskje ikke helt med dette motivet.

Ifølge VG er RU på vej ud af sagen.

Jeg tror efterhånden mere på, som en skrev den anden dag, at det først skete efter klokken 10.07, hvis TH står bag. Det kan være vildledning, hvad der skete indtil det tidspunkt på hendes telefon. Altså, at det skulle se ud som om, at det var der forbrydelsen skete.

Men det kræver selvfølgelig, at der har været en i huset til at tage hånd om telefonen. Men de må kunne se i telefonens rådata, hvad der er sket på den, og om den evt. er blevet sat på lydløs osv. De må også kunne se, om der den dag var en anden aktivitet, end der plejede at være på det tidspunkt af dagen.

Så gætter på at politiet har rykket tidspunktet frem, og det er derfor der er så stille fra dem. De holder kortene tæt denne gang. Og det giver også mening i forhold til løsladelsen, hvor TH har et klart alibi 9.14 og SH rokker sig ikke på, at han har det alibi, at han er på job da forbrydelsen sker. Og SH har trods alt adgang til materialet, og kan se, hvad deres teori var på det tidspunkt.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-11 kl. 23:30.
Citera
2021-12-11, 22:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja jeg tror kanskje hun ble vurdert til å kunne lekke ved en skilsmisse. Kanskje visste hun noe hun kunne benytte til å komme litt bedre ut ved en eventuell slik også. Noe som noen ikke ville skulle komme ut.

Legger merke til at TH håndterer spørsmål om penger glatt, litt vanskeligere når spørsmål om hvorvidt opptatt av status kommer opp. Da blir det mye vanskeligere med blikkontakt gitt.

Jeg tror dette handler om en kombinasjon av penger og status.

Blikkene i den videoen forteller mye. Men TH er dyktig, det skal han ha.
I boken skriver han at han frykter de økonomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse.
Han skriver om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018.
I intervjuet på NRK sier han at han ikke har noe problemer med å dele, og er ikke opptatt av status.
Vet ikke om status og sosiale konsekvenser menes med det samme.
Han sier at "jeg opplever, og a Lisbeth opplever at vi hadde et fint ekteskap".
Citera
2021-12-11, 22:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Han sier at "jeg opplever, og a Lisbeth opplever at vi hadde et fint ekteskap".

Hadde, ja. Men det var for lenge siden, tenker jeg.
Citera
2021-12-11, 22:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han skal altså ha blitt jaget med kniv, oppsøkt og truet av TH selv (med pistol)

Enkelte av disse brukerne har også langet ut mot TEH, tildels på en temmelig ondskapsfull måte.

TF tok livet av seg 18.12.2018, altså lenge før de krypterte mailene ble sendt.
Men påfallende nok dagen etter TH flyttet tilbake til huset etter at krimteknikerne var ferdig
med første runde.

Takk.

Jeg også mente å først ha lest at det var en bror han ringte til, for at han skulle ha ringt til eks-svogeren, "djevelen selv" i følge enkelte brukere her, virket på flere måter egentlig nesten for godt til å være sant.

Hvis dette er tilfellet så er jo politiet også godt kjent med dette, og det taler vel ikke særlig til TH's fordel...
Citera
2021-12-11, 22:51
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Ja, jeg har fått med meg den svartmalingen av svogeren, og at søkelyset rettes mot sønnen.
Okei, så mannen TH ringte, var altså svogeren.
Det er tydelig at det er et visst sinne mot svogeren.
Citera
2021-12-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Møtet med VE fant visst sted med en gang TH ankom Futurum den dagen, og før TH ringte MN 10:38.

Det spenstige her er jo at TH sier at det var MN som ringte han, og dermed forhindret han fra å ringte AE som planlagt, og sier at han syns det var "overraskende", og sier at han mistenker MN for å ha noe med forsvinnelsen å gjøre, siden MN ringte han.

Hallo....
th kunne fint rukket en tur til sv, kjørt bilen til avtalt sted, ringe mn 1038 der ve kjører bilen videre mot kvitfjell.
Citera
2021-12-11, 22:53
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hadde, ja. Men det var for lenge siden, tenker jeg.

Ja, kanskje fram til 1969, når de hadde giftet seg, og så startet helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in