2021-12-11, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Bygg något du anser inte är trams då, vad stoppar dig?

Nu kommer vi till poängen med tråden, för att kvinnor ska känna sig bekväma i ett traditionellt mansyke, snedkare eller elektriker, då måste det bli ett naturligt val, och inte något konstigt. Jag har sökt svetsare utbildning, men fick blankt nej från AF handläggaren, en kvinna, för att hon tänkte i traditionella tankebanor. Hon hade aldrig nekat mig, om jag hade varit man.
Citera
2021-12-11, 19:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Tack för att du fått mig att inse vilken värdelös skitsida flashback är. Verkligen 100% värdelösa diskussioner och 100% slöseri med tid

Bygg en egen version av flashback då där du kan styra upp hur det ska fungera, vad stoppar dig?
Citera
2021-12-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag är emot inkvoteringar av män i mansdominerande yrken.

Så du är bara emot när man kvoterar in män, men inte när man kvoterar in kvinnor?
Citera
2021-12-11, 19:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Nu kommer vi till poängen med tråden, för att kvinnor ska känna sig bekväma i ett traditionellt mansyke, snedkare eller elektriker, då måste det bli ett naturligt val, och inte något konstigt. Jag har sökt svetsare utbildning, men fick blankt nej från AF handläggaren, en kvinna, för att hon tänkte i traditionella tankebanor. Hon hade aldrig nekat mig, om jag hade varit man.

Män har skapat egna yrken som de är bekväma med, vad hindrar dig att göra det?
Män gör detta utan hjälp från AF, de klarar ju inte av det ändå, där finns bara misslyckade individer.
Citera
2021-12-11, 19:23
Medlem
Citat:
Igen, dessa tjänster är trams, jämfört med barn. Det som behövs är att värdesätta det traditionella kvinnoarbete; hemmet, barnen de äldre och sjuka. Vi ska ha lön för det, en bra lön, för att det arbetet är lika viktigt som och bygga ett hus.

Ja det vore väldigt bra om vi uppvärderade traditionella kvinnliga vårdande egenskaper. Tyvärr fungerar inte vårt samhälle så och hur det ska kunna ändras är svårt att förstå. Jag tycker vi är på väg åt andra hållet.
Citera
2021-12-11, 19:26
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Ja det vore väldigt bra om vi uppvärderade traditionella kvinnliga vårdande egenskaper. Tyvärr fungerar inte vårt samhälle så och hur det ska kunna ändras är svårt att förstå. Jag tycker vi är på väg åt andra hållet.

Det har väl det värde människor anser att det ska ha, varför ska det ändras?
Citera
2021-12-11, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Kvinnor börjar kvoteras in i superhjältefilmer. Sedan tänk dig det här, hur många kvinnor är det egentligen som tycker om superhjältefilmer?

Större chans att ni går och ser någon romantisk komedi.

Kan hända, nu James Bond är död, att en kvinna tar över den roll. Lashana Lynch, som till och med är svart, blir väl arvtagare. Jag gillar i övrigt action filmer, nog mer än romantiska filmer.
Citera
2021-12-11, 19:32
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Kan hända, nu James Bond är död, att en kvinna tar över den roll. Lashana Lynch, som till och med är svart, blir väl arvtagare. Jag gillar i övrigt action filmer, nog mer än romantiska filmer.

Ja det är typiskt, män bygger upp James Bond och sedan kvoteras kvinnor in. De klarar själva sällan av att skapa något eget från grunden.
Citera
2021-12-11, 19:36
Medlem
whoisducks avatar
Citat:

Varför ska James Bond bli en kvinna? James Bond är en karaktär som är en man. Förstår inte vilka som vill se denna karaktär som en kvinna, varför vill kvinnor det? Vad vill de bevisa? Gör en egen karaktär som är anses som en tuff spion.

Den bästa kvinnliga karaktären i en action film är nog Sigourney Weaver i den första Alien. Behöver vi män kompensera för något vis för att göra en manlig version av denna karaktär? Nej..
Citera
2021-12-11, 19:37
Medlem
Citat:

Forskning har visat att ju mer jämställda vi blir, ju större skillnad blir det mellan könens val. Både jobb och annat. Män väljer mer av STEM och kvinnor väljer mer vård/kommunalt.

Jag motsätter mig idén om att du hindras från att bli vad du vill bli. Då menar jag i det stora hela, inte att en korkad AF handläggare sätter stopp. Det finns inga hinder för kvinnor som vill jobba i industrin men det är mycket få kvinnor som vill det.
Citera
2021-12-11, 19:38
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Varför ska James Bond bli en kvinna? James Bond är en karaktär som är en man. Förstår inte vilka som vill se denna karaktär som en kvinna, varför vill kvinnor det? Vad vill de bevisa? Gör en egen karaktär som är anses som en tuff spion.

Den bästa kvinnliga karaktären i en action film är nog Sigourney Weaver i den första Alien. Behöver vi män kompensera för något vis för att göra en manlig version av denna karaktär? Nej..

Precis, män behöver inte åka snålskjuts på en kvinnas framgång, vi bygger något eget istället.
Där är skillnaden mellan män och kvinnor.
Citera
2021-12-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det har väl det värde människor anser att det ska ha, varför ska det ändras?

Jag tror inte att människor bestämt att det ska vara så. Om vi höll en folkomröstning om hur vi skulle värdera olika arbetsuppgifter tvivlar jag väldigt mycket på att omvårdnad av gamla, handikappade och sjuka skulle hamna i botten och att tjäna pengar på pengar skulle anses vara oerhört värdefullt.

Det är snarare vilken maktposition man har som avgör hur mycket man tjänar, en sak som verkar ha accelererat avsevärt det senaste decenniet, även om reallönerna ökar även för låginkomsttagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in