2021-12-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag frågade som sagt vad din poäng är eftersom det var oklart.

Är det oklart så får det stå för dig. Läs igenom det jag skrivit igen. Jag har varit tydlig.
Citera
2021-12-11, 16:32
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Är det oklart så får det stå för dig. Läs igenom det jag skrivit igen. Jag har varit tydlig.

Så du vägrar att berätta vad poängen var med att de gör andra uppgifter som är lättare också? På vilket sätt anser du att det är relevant? En anställd måste klara alla uppgifter.
Citera
2021-12-11, 16:33
Medlem
Citat:
Så du vägrar att berätta vad poängen var med att de gör andra uppgifter som är lättare också? På vilket sätt anser du att det är relevant? En anställd måste klara alla uppgifter.

Vad är det för uppgift du anser att ingen kvinna skulle kunna klara?
Citera
2021-12-11, 16:34
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Vad är det för uppgift du anser att en kvinna inte skulle kunna klara?

Haha du fick konkreta frågor av mig, varför är du så rädd att svara på det?
Citera
2021-12-11, 16:39
Medlem
Citat:
Tror du på allvar att teknisk utveckling inte har gjort jobbet lättare genom åren?

Sen sysslar de, som sagt, med mer än rökdykning.

Jag tror inte att den utvecklingen gjort jobbet lättare utan att man istället kan använda den utvecklingen till att rädda flera liv, eller låta sämre lämpade låta den tekniska utvecklingen vara till ingen nytta.
Citera
2021-12-11, 16:43
Medlem
Citat:
Haha du fick konkreta frågor av mig, varför är du så rädd att svara på det?

För att det är en dum fråga. Rök- och kemdykare, som jag antar att du syftar på, kräver vidareutbildning. Det är inget som alla brandmän utbildas till. Alltså är det så att alla brandmän (med eller utan kvinnor iblandade), inte har alla kompetenser och kan utföra alla uppgifter.

Inre så konstigt att man inom yrken där man arbetar i team, skaffar sig olika spetskompetenser. Vid en brandinsats har olika människor olika funktioner och de utbildas därefter. Sen har de många fler sorters olyckor att fokusera på utöver bränder.

Jag har skrivit detta flera gånger nu. Förstår inte hur du kan tycka att jag är otydlig eller att vägrar svara saker. Du kanske ska läsa svaren?
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Världsmästerskapen i schack avgjordes igår och Magnus Karlsson vann igen.
Ingen kvinna fanns med bland utmanarna eftersom de är för dåliga, borde de voteras in?
Kanske borde få några pjäser i handikapp?
Vad är feministernas lösning på detta?
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag är så förbannat jävla less på allt inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män NU.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera in outbildade, inkompetenta och jävligt korkade män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.
Tunn trådstart. Kan du ge ett exempel på en inkvoterad man? kan du ge exempel utöver "less" på nackdelarna?

På vilket sätt löser man ett problem med kvotering genom att kvotera in någon annan? Helt klart kvinnligt tänkande.

All kvotering är av ondo, det enda som gäller för kvalitet är att bäste man väljs. Allt som styrs av inkvoteringar t.ex kommunistiska länders ledare eller numera hälften av Sveriges politiska partier, är dömda att gå under.
Senast redigerad av Paris24 2021-12-11 kl. 16:46.
Citera
2021-12-11, 16:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
För att det är en dum fråga. Rök- och kemdykare, som jag antar att du syftar på, kräver vidareutbildning. Det är inget som alla brandmän utbildas till. Alltså är det så att alla brandmän (med eller utan kvinnor iblandade), inte har alla kompetenser och kan utföra alla uppgifter.

Inre så konstigt att man inom yrken där man arbetar i team, skaffar sig olika spetskompetenser. Vid en brandinsats har olika människor olika funktioner och de utbildas därefter. Sen har de många fler sorters olyckor att fokusera på utöver bränder.

Jag har skrivit detta flera gånger nu. Förstår inte hur du kan tycka att jag är otydlig eller att vägrar svara saker. Du kanske ska läsa svaren?

Det är färre kvinnor än män som klarar det och som ens vill försöka.
Vad är lösningen, ska de tvingas mot sin vilja trots att de inte klarar kraven?
Ska vi knuffa in dem?
Citera
2021-12-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Jag tror inte att den utvecklingen gjort jobbet lättare utan att man istället kan använda den utvecklingen till att rädda flera liv, eller låta sämre lämpade låta den tekniska utvecklingen vara till ingen nytta.

Jag tror att du helt enkel5 stör dig på att det finns kvinnor i yrket och nu greppar du efter halmstrån till bortförklaringar för varför de inte borde få anställas.

Vi har haft kvinnor inom den branschen i många år nu. Vart är alla fall där folk dött eller blivit skadade pga det?
Citera
2021-12-11, 16:48
Medlem
Citat:
Det är färre kvinnor än män som klarar det och som ens vill försöka.
Vad är lösningen, ska de tvingas mot sin vilja trots att de inte klarar kraven?
Ska vi knuffa in dem?

Nej. Hur i hela fridens namn fick du för dig det?

De som är intresserade av yrket söker sig dit. Man tvingar inte folk som inte vill bli brandmän att bli brandmän.
Citera
2021-12-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Du har verkligen en intressant ingång i den här tråden. Först vill du ha andras input och sedan när de talar om vad de tycker så beter du dig som en omogen unge och börjar kasta otrevligheter kring dig.

För övrigt håller jag med om att rätt person på rätt plats skall anställas. Har man fysiska krav för att få ett jobb så skall det inte anpassas för att få in kvinnor på posten.

En annan sak kan jag också tillägga och det är att kvinnor kvoterar in kvinnor i lika stor utsträcking som män. Jag har många kunder där företagets drivs av en kvinna. I dessa företag är det mycket mer kvinnor än män. Lika anställer lika. Jag tror inte det är så konstigt egentligen. Det är snarare människans natur.
Inlägget som jag citerade och speglade, bemödade du dig med att läsa det?
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Tunn trådstart. Kan du ge ett exempel på en inkvoterad man? kan du ge exempel utöver "less" på nackdelarna?

På vilket sätt löser man ett problem med kvotering genom att kvotera in någon annan? Helt klart kvinnligt tänkande.

All kvotering är av ondo, det enda som gäller för kvalitet är att bäste man väljs. Allt som styrs av inkvoteringar t.ex kommunistiska länders ledare eller numera hälften av Sveriges politiska partier, är dömda att gå under.
Ja, precis. All kvotering är av ondo men ändå så ska vi bortkvotera kvinnor för att inkvotera män istället.

Gå och lägg dig.

Ja, jag har redan gett 1000 exempel i tråden. Läs.
Senast redigerad av Koule 2021-12-11 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in