Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyEyes
Jag har aldrig ens hört talas om att en man någonsin har blivit in-kvoterad. Jag vet att lärare och andra försöker att få in fler män till tex sjuksköterska-yrket, men någon kvotering sker inte. Nu är detta visserligen en trams-tråd, så jag vet inte riktigt varför jag svarar. Tristess.
Citat:
Ursprungligen postat av
LKKINGEN
För att kunna argumentera för din sak samt att ge oss andra en möjlighet uttrycka vår åsikt hade det varit bra om du kunde ge åtminstone ett exempel på arbetsplatser där män kvoteras in.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maurelius
Män kvoteras aldrig in, de tar sig fram på egna meriter. Män bygger samhällen, feminister river dem!
Citat:
Ursprungligen postat av
Raggarslira
Västerländska män behöver inte kvoteras in någonstans, enbart kvinnor och invandrare behöver denna "hjälp" då det saknas både intelligens och kunskap 😁
Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Det låter allvarligt!
Dock har det gått mig förbi.
Kan du ge ett par exempel där inkvotering av män är en realitet?
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Det finns ett fåtal områden där män prioriteras/kvoteras in. T.ex. som vårdare på psyksjukhus. Det finns inte många män som söker arbetsplatserna och dom som gör det har nog lättare att bli valda än kvinnor. Det beror på att man på ett sånt ställe kan hamna att brotta ner en 150kg knarkare som löper amok och slänga in den i isoleringen. Då behöver man vårdare med lite muskler som inte är rädda att bryta naglarna.
Jag har blivit inkvoterad (positivt särbehandlad) in i vården. Jag kunde i princip välja och vraka bland arbetsplatser eftersom det var sån brist på män och att de flesta ville ha både kvinnor och män som jobbade där.
Det är inte bara i psykvården, och i egenskap av att vara stark fördelarna ligger. Man hanterar människor i väldigt utsatta positioner och vissa föredrar att någon av sitt eget kön hanterar vissa bitar. Andra föredrar att någon av det motsatta könet sköter det.
Vissa tenderar att försöka förgripa sig på personal. Är det en man som tallar eller försöker brotta ner och ge sig på kvinnlig personal så kan det vara bra om en man antingen är med eller helt enkelt går in själv. Samma gäller det motsatta.
Vissa har lättare att prata med män. Andra med kvinnor. Det är helt enkelt fördelaktigt för alla att det finns både män och kvinnor på såna arbetsplatser. Inga konstigheter.
Sen sket inte folk på sig av upprördhet pga det heller, till skillnad från när samma sak händer kvinnor.