2021-12-11, 11:24
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag pratar om det uppenbara faktum att odugliga män kvoteras in i mansdominerande yrken och ingenting annat.

Män kvoteras inte in i kvinnodominerande yrken som de inte vill ha och har aldrig gjort, det var det dummaste jag hört. Du får nog läsa på lite om vad en kvot är för något och innebörden av ordet "kvotera".

Att inkvotera någon innebär att man vill uppnå en jämnare kvot, i detta fall en kvot på så nära 50/50 som möjligt. Om män enklare får jobb i mansdominerande yrken så beror det per definition inte på kvotering...
Citera
2021-12-11, 11:30
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Att inkvotera någon innebär att man vill uppnå en jämnare kvot, i detta fall en kvot på så nära 50/50 som möjligt. Om män enklare får jobb i mansdominerande yrken så beror det per definition inte på kvotering...

För att uppnå 50/50 måste man tvinga folk att arbeta med det de inte vill arbeta med.
Kvinnor vill inte jobba i gruvan, som sopåkare eller ens programmerare. Det är få kvinnor som har sådana intressen.
Citera
2021-12-11, 11:34
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
För att uppnå 50/50 måste man tvinga folk att arbeta med det de inte vill arbeta med.
Kvinnor vill inte jobba i gruvan, som sopåkare eller ens programmerare. Det är få kvinnor som har sådana intressen.

Ja alltså jag stöder inte på något sätt kvoteringar. Jag förespråkar lika förutsättningar snarare än lika utfall, det jag skrev är att "kvotering" inte ens är korrekt ord för vad TS vill gnälla om.
Citera
2021-12-11, 11:34
Medlem
Citat:
I alla tider så har män bortkvoterat kvinnor och inkvoterat män inom mansdominerande yrken.

Det begriper nog även du att när man medvetet väljer bort kvinnor som söker jobb inom mansdominerande yrken enbart pga deras kön så blir påföljden automatiskt att endast män anställs inom de mansdominerande yrkena.

Det är inte svårare än så och bra jävla komiskt med allt gnäll om kvinnlig könskvotering när man kvoterar in kvinnor enbart för att få ett slut på den manliga könskvoteringen. Vad ni alltså grinar över hela dagarna är att själva inte få bli könskvoterande och daltade med tack vare att ni är män.
Senast redigerad av Koule 2021-12-11 kl. 11:42.
Citera
2021-12-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Jag har aldrig ens hört talas om att en man någonsin har blivit in-kvoterad. Jag vet att lärare och andra försöker att få in fler män till tex sjuksköterska-yrket, men någon kvotering sker inte. Nu är detta visserligen en trams-tråd, så jag vet inte riktigt varför jag svarar. Tristess.

Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
För att kunna argumentera för din sak samt att ge oss andra en möjlighet uttrycka vår åsikt hade det varit bra om du kunde ge åtminstone ett exempel på arbetsplatser där män kvoteras in.

Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Män kvoteras aldrig in, de tar sig fram på egna meriter. Män bygger samhällen, feminister river dem!

Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Västerländska män behöver inte kvoteras in någonstans, enbart kvinnor och invandrare behöver denna "hjälp" då det saknas både intelligens och kunskap 😁

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det låter allvarligt!

Dock har det gått mig förbi.

Kan du ge ett par exempel där inkvotering av män är en realitet?

Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det finns ett fåtal områden där män prioriteras/kvoteras in. T.ex. som vårdare på psyksjukhus. Det finns inte många män som söker arbetsplatserna och dom som gör det har nog lättare att bli valda än kvinnor. Det beror på att man på ett sånt ställe kan hamna att brotta ner en 150kg knarkare som löper amok och slänga in den i isoleringen. Då behöver man vårdare med lite muskler som inte är rädda att bryta naglarna.

Jag har blivit inkvoterad (positivt särbehandlad) in i vården. Jag kunde i princip välja och vraka bland arbetsplatser eftersom det var sån brist på män och att de flesta ville ha både kvinnor och män som jobbade där.

Det är inte bara i psykvården, och i egenskap av att vara stark fördelarna ligger. Man hanterar människor i väldigt utsatta positioner och vissa föredrar att någon av sitt eget kön hanterar vissa bitar. Andra föredrar att någon av det motsatta könet sköter det.

Vissa tenderar att försöka förgripa sig på personal. Är det en man som tallar eller försöker brotta ner och ge sig på kvinnlig personal så kan det vara bra om en man antingen är med eller helt enkelt går in själv. Samma gäller det motsatta.

Vissa har lättare att prata med män. Andra med kvinnor. Det är helt enkelt fördelaktigt för alla att det finns både män och kvinnor på såna arbetsplatser. Inga konstigheter.

Sen sket inte folk på sig av upprördhet pga det heller, till skillnad från när samma sak händer kvinnor.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-12-11 kl. 11:38.
Citera
2021-12-11, 11:37
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja alltså jag stöder inte på något sätt kvoteringar. Jag förespråkar lika förutsättningar snarare än lika utfall, det jag skrev är att "kvotering" inte ens är korrekt ord för vad TS vill gnälla om.

Jo jag förstod det och TS är en idiot som eftersträvar lika utfall trots att kvinnor och män har olika preferenser och förmågor. TS själv är ett exempel på en låg-IQ person som alla feminister är och sådana passar t.ex. inte som utvecklare.
Citera
2021-12-11, 11:39
Avslutad
Bästa lösningen; kvinnor skapar sina egna företag. När kvinnor litar på kvinnor, då blir det bra!
Citera
2021-12-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag har blivit inkvoterad (positivt särbehandlad) in i vården. Jag kunde i princip välja och vraka bland arbetsplatser eftersom det var sån brist på män och att de flesta ville ha både kvinnor och män som jobbade där.

Det är inte bara i psykvården, och i egenskap av att vara stark fördelarna ligger. Man hanterar människor i väldigt utsatta positioner och vissa föredrar att någon av sitt eget kön hanterar vissa bitar. Andra föredrar att någon av det motsatta könet sköter det.

Vissa tenderar att försöka förgripa sig på personal. Är det en man som tallar eller försöker brotta ner och ge sig på kvinnlig personal så kan det vara bra om en man antingen är med eller helt enkelt går in själv. Samma gäller det motsatta.

Vissa har lättare att prata med män. Andra med kvinnor. Det är helt enkelt fördelaktigt flr alla att det finns både män och kvinnor på såna arbetsplatser. Inga konstkgheter.

Sen sker inte folk på sig av upprördhet pga det heller, till skillnad från när samma sak händer kvinnor.

Psykvård, socialtjänst, behandlingshem är exempel på där det finns alldeles för många ofta olämpliga kvinnor.
Framförallt kan kvinnor vara cyniska mot de yngre "klienterna" av samma kön. Där är ofta män mkt bättre för flickorna.
Citera
2021-12-11, 11:41
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
I alla tider så har män bortkvoterat kvinnor och inkvoterat män inom mansdominerande yrken.

Det begriper nog även du att när män medvetet väljer bort alla kvinnor som söker jobb inom mansdominerande yrken enbart pga deras kön så blir påföljden automatiskt att enbart män blir anställda inom de mansdominerande yrkena.

Det är inte svårare än så och bra jävla komiskt med allt gnäll om kvinnlig könskvotering när man kvoterar in kvinnor enbart för att få ett slut på den manliga könskvoteringen. Vad ni alltså grinar över hela dagarna är att själva inte få bli inkvoterande och daltade med tack vare era egna kön.

Kvinnor kan bara bli bortkvoterade från kvinnodominerade yrken och inkvoterade i mansdominerade yrken, tvärtom för män. Orden du söker istället för kvotering är förmodligen "positivt särbehandlad" eller någon form av "norm"
Citera
2021-12-11, 11:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Bästa lösningen; kvinnor skapar sina egna företag. När kvinnor litar på kvinnor, då blir det bra!

Vi har nu ett helt vänsterblock med bara kvinnliga partiledare och vi ser redan hur bra det går
Citera
2021-12-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Psykvård, socialtjänst, behandlingshem är exempel på där det finns alldeles för många ofta olämpliga kvinnor.
Framförallt kan kvinnor vara cyniska mot de yngre "klienterna" av samma kön. Där är ofta män mkt bättre för flickorna.

Som läkaryrket och män, traditionellt sett. Eller poliser och män. Finns det en stor överrepresentation av det ena könet inom ett yrke så kommer det finnas många olämpliga personer av det könet i samma yrke.

Det finns riktiga stolpskott inom vården och det finns helt fantastiska eldsjälar. Både bland män och kvinnor.
Citera
2021-12-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jo jag förstod det och TS är en idiot som eftersträvar lika utfall trots att kvinnor och män har olika preferenser och förmågor. TS själv är ett exempel på en låg-IQ person som alla feminister är och sådana passar t.ex. inte som utvecklare.

TS står upp för allas lika värde. Rånare,pedofiler,åldringsvåldtäktsmän och sotsvarta negrer ska ha samma rättigheter som en svensk manlig skattebetalare.
Snacka om hur cp dagens kids är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in