2021-12-11, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Eller så kanske småbarnsföräldrarna inte borde separera hipp som happ, det är lättare att ha råd med hyran om man är två.

Vad är incitamentet för att styra upp sitt liv om låglönearbetare ska ha råd att bo flott och rymligt med låg hyra?

Vet du. Jag har inga problem alls med att skattepengarna gör så kvinnor slipper leva ihop med en värdelös man.
Alla vill styra upp sitt liv men samhället är inte byggd för det.
Det är mannen som äger företaget som inte anställer en ensamstående mamma. Så det är väldigt svårt att fixa saker.
Det märks att du aldrig behövt göra något själv. Mamsi och papsi betala och fixart!
Citera
2021-12-11, 07:03
Medlem
Tycker inte att Anna har rätt att stjäla andras pengar.

Vatten och bröd. Tältläger. Basal sjukvård. Hon måste också arbeta med något basalt för detta, enkel industriell syssla eller städning kanske även om det marknadsmässigt inte betalar hennes uppehälle tycker jag det är ok.
Citera
2021-12-11, 08:23
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Vet du. Jag har inga problem alls med att skattepengarna gör så kvinnor slipper leva ihop med en värdelös man.
Det är mannen som äger företaget som inte anställer en ensamstående mamma. Så det är väldigt svårt att fixa saker.
Det märks att du aldrig behövt göra något själv. Mamsi och papsi betala och fixart!
Jag tar det som en förolämpning att du har så sjukt låga tankar om oss kvinnor. För 5,5 år sedan flyttade jag till London och då söp jag rätt hårt (alkis) och var nära att hamna på gatan. Nu är det nästan 5 år sedan jag slutade dricka cold turkey utan hjälp av utomstående och jag har i dagsläget råd att hyra en egen lägenhet i zon 2 (ca 13 500kr/månad i hyra inklusive allt, dvs el, council tax, värme etc). Bor ensam, så allt betalas med min rätt blygsamma timlön som nattvakt. Rätt många timmar på jobbet blir det dock. Behöver inte snåla ett dugg heller, utan har råd att unna mig saker såsom regelbundna resor. Ja, jag har slitit röven av mig bitvis för att komma hit, men det går och är värt det. Du får väldigt gärna sluta blanda in mig i din oförmåga bara för att vi råkar vara födda med samma könsorgan (jag antar att du är kvinna).

Nu är jag inte så radikal att jag vill lägga ner bidragssystemet helt, men helt uppenbart behöver det reformeras. Och att kärringen inte klarar sig på drygt 20K är sjukt. Hon gör uppenbarligen grova felprioriteringar.
Senast redigerad av Zcapegoat 2021-12-11 kl. 08:37.
Citera
2021-12-11, 09:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Hon har ju aldrig betalat något själv och inte heller betalat in särskillt mycket till systemet.
Losers som hon kommer alltid finnas och problemet är att de blir lite väl många om man skulle stryka dem medhårs.

Och så är det klassikern att folk som inte har råd med mat alltid är gravt överviktiga men det är inte vad tråden handlar om.

Jag har inte heller i grunden något emot hennes livsstil men hon får finna sig i att ha lägsta tänkbara levnadsstandard, ger man mer så blir de fler dess värre.
Citera
2021-12-11, 09:59
Avslutad
"Anna Stjernberg i Kristianstad vet inte hur hon ska klara sig"
Så bara för man blir pank så tror hon att man dör plötsligt? Eller vad menas med "klara sig"

"Själv får hon hoppa över frukosten tills pengarna kommer."
Hon lider av fetma enligt bilderna (synd om dom som bor under henne, höra hennes tunga stamp), så det är väl för fan inget stort problem att hoppa en måltid, tusentals studenter gör det varje dag.
Hon har också enligt bilderna ett hoarding/shopping problem, fullt med whitetrash prylar: kylskåpsmagneter, dukar, ljusstakar osv. som kostar massa pengar.. Plus så pass empatilös att hon skaffat barn som nu får lida. Problemet är hon själv, inte försäkringskassan, kan dock tycka att dom ska räkna rätt, nått får dom väl göra för sin lön.
Senast redigerad av MENTgu 2021-12-11 kl. 10:09.
Citera
2021-12-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Det vore onekligen det bästa som kan hända den svenska befolkningen.

Jag brukar föreslå en kraftig skattesänkning; och att transfereringar ersätts med välgörenhet.
Vi kan börja med u-hjälpen.

Jag brukar då få höra att folk är minsann ”för snåla”; och att motsvarande summa ej skulle uppnås.
Fördelen med att överlåta bidragsfinansieringen till välgörenhetssektorn är att storleken på bidragen kommer att motsvara vad folk är villiga att bekosta (och till de som anses förtjäna det).

Det är således mycket mer demokratiskt än dagens system.

Bra sagt.
Citera
2021-12-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Jag tar det som en förolämpning att du har så sjukt låga tankar om oss kvinnor. För 5,5 år sedan flyttade jag till London och då söp jag rätt hårt (alkis) och var nära att hamna på gatan. Nu är det nästan 5 år sedan jag slutade dricka cold turkey utan hjälp av utomstående och jag har i dagsläget råd att hyra en egen lägenhet i zon 2 (ca 13 500kr/månad i hyra inklusive allt, dvs el, council tax, värme etc). Bor ensam, så allt betalas med min rätt blygsamma timlön som nattvakt. Rätt många timmar på jobbet blir det dock. Behöver inte snåla ett dugg heller, utan har råd att unna mig saker såsom regelbundna resor. Ja, jag har slitit röven av mig bitvis för att komma hit, men det går och är värt det. Du får väldigt gärna sluta blanda in mig i din oförmåga bara för att vi råkar vara födda med samma könsorgan (jag antar att du är kvinna).

Nu är jag inte så radikal att jag vill lägga ner bidragssystemet helt, men helt uppenbart behöver det reformeras. Och att kärringen inte klarar sig på drygt 20K är sjukt. Hon gör uppenbarligen grova felprioriteringar.

Du har inga barn. Testa livet när du har en unge att ta hand om oxå.
Citera
2021-12-11, 10:47
Medlem
Citat:
Hon har ju aldrig betalat något själv och inte heller betalat in särskillt mycket till systemet.
Losers som hon kommer alltid finnas och problemet är att de blir lite väl många om man skulle stryka dem medhårs.

Och så är det klassikern att folk som inte har råd med mat alltid är gravt överviktiga men det är inte vad tråden handlar om.

Jag har inte heller i grunden något emot hennes livsstil men hon får finna sig i att ha lägsta tänkbara levnadsstandard, ger man mer så blir de fler dess värre.

Du hade oxå varit en loser utan ditt privilegium.
Din attityd visar att du aldrig gjort något själv.
Citera
2021-12-11, 11:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Du hade oxå varit en loser utan ditt privilegium.
Din attityd visar att du aldrig gjort något själv.

Knegar på och har betalat i snitt 300k om året i skatt de senaste åren och aldrig fått några bidrag utöver studiebidraget på gymnasiet.

Detta gör mig till vänsterns hatobjekt nummer ett så hata på du!

Det finns en massa kvinnor som reser sig ur skiten och styr upp sina liv trots dåliga förutsättningar men dem skrivs det förstås inga snyftreportage om i Hem & Hyra.
Senast redigerad av Ringhals3 2021-12-11 kl. 11:47.
Citera
2021-12-11, 11:58
Medlem
Citat:
Knegar på och har betalat i snitt 300k om året i skatt de senaste åren och aldrig fått några bidrag utöver studiebidraget på gymnasiet.

Detta gör mig till vänsterns hatobjekt nummer ett så hata på du!

Det finns en massa kvinnor som reser sig ur skiten och styr upp sina liv trots dåliga förutsättningar men dem skrivs det förstås inga snyftreportage om i Hem & Hyra.

Och det är för att du fått en normal uppväxt och aldrig behövt tänka på andra. Någon annan har tagit hand om dig så du sluppit söka bidrag.
Citera
2021-12-11, 12:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Och det är för att du fått en normal uppväxt och aldrig behövt tänka på andra. Någon annan har tagit hand om dig så du sluppit söka bidrag.

Jäpp! Gud vet vad jag missat för sköna bidragskronor! Hur blev det såhär?
Citera
2021-12-11, 12:15
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Tycker inte att Anna har rätt att stjäla andras pengar.

Vatten och bröd. Tältläger. Basal sjukvård. Hon måste också arbeta med något basalt för detta, enkel industriell syssla eller städning kanske även om det marknadsmässigt inte betalar hennes uppehälle tycker jag det är ok.

Gäller det hennes funktionshindrade barn också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in