2021-12-11, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Håll er till topic och svara på frågeställningen istället.

Ska vi sluta inkvotera män - ja eller nej?

Svara på frågan eller bli rapporterade för trams och OT.

Vi har aldrig börjat. Tyvärr. Ett land som håller kvinnor borta från beslutande positioner är ett land man kan kalla för framgångsrikt. Är det svar nog? Eller ska vi fortsätta? Om vi hade gjort det hade Sverige fungerat och inte som nu krälat i skiten pga att det är kvoterade kärringar som förstört landet. Kvinnors självbild är sjuklig och deras arbetskapacitet och logik ett skämt.
Citera
2021-12-11, 09:00
Medlem
Cbreezes avatar
Citat:
Män kvoteras in precis överallt. Till och med som superhjältar i filmer hahahhahahahhahaha

Eller är män mer kompetenta superhjältar än vad kvinnor är? Är det möjligtvis en biologisk könsskillnad som jag har missat?

Brukar män gå superhjälteutbildningar som kvinnor inte känner till? Du får gärna länka till en sådan utbildning så påbörjar jag den nu direkt.

Kan du ge något exempel på superhjältar där män har kvoterats in?
Citera
2021-12-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cbreeze
Kan du ge något exempel på superhjältar där män har kvoterats in?
Har du missat att 99,9999999% av alla superhjältar i filmer är män (vita män)?

Har du missat att det tar hus i helvetet så fort som en kvinna föreställer en actionhjälte/superhjälte i en film, bl.a. här på flashback där vita svenska män blir så jävla förbannade och kränkta att de inte vet vad tusan de ska ta sig till längre pga all feministisk indoktrinering för aaaaaaaallaaaa vet ju att det bara är män som kan vara superhjältar och actionhjältar på riktigt - JU!!!!
Senast redigerad av Koule 2021-12-11 kl. 09:14.
Citera
2021-12-11, 09:17
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Du kanske ska bli undersköterska istället. Du är så välkommen så.
Spännande tanke.
Vet dock inte om min fysik och sinne fungerar för det.
Risken finns att min fysiska styrka tar över och försöker lösa problemen med kraft.
Kanske är det så att vi alla är olika och lämpade för olika saker?
Citera
2021-12-11, 09:18
Medlem
Citat:
Håll er till topic och svara på frågeställningen istället.

Ska vi sluta inkvotera män - ja eller nej?

Svara på frågan eller bli rapporterade för trams och OT.

Jag svarade ju! är du möjligtvis efterbliven?
Citera
2021-12-11, 09:22
Medlem
Till skillnad mot kvinnor så måste män faktiskt prestera och bevisa att de är rätt man för jobbet. Män har inget medfött värde, det värdet måste ackumuleras genom en livstid. Män kan inte bara sära på benen och klättra, ingen bryr sig om en kuk. Det finns ingen gnällig kärring i världen som kan ersätta en kompetent man i svåra tider. Njut av pappa staten medan ni kan men kom ihåg att det är en temporär lösning innan korthuset faller.
Citera
2021-12-11, 09:27
Medlem
Att ersätta en värdelös skrikande kvinna med en man är ej kvotering. Det kallas för sunt förnuft.

Så platta till dina tår så du kommer närmare spisen.
Citera
2021-12-11, 09:30
Medlem
Citat:
Jag är så förbannat jävla less på allt inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män NU.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera in outbildade, inkompetenta och jävligt korkade män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.
Vi kvoterar redan odugliga kvinnor, på köpet får man en person som är sjukskriven på grund av utbrändhet 2ggr i månaden.
Och alla män undrar- var fan är denna vägg kvinnor går in i.
Citera
2021-12-11, 09:31
Medlem
Cbreezes avatar
Citat:
Har du missat att 99,9999999% av alla superhjältar i filmer är män (vita män)?

Har du missat att det tar hus i helvetet så fort som en kvinna föreställer en actionhjälte/superhjälte i en film, bl.a. här på flashback där vita svenska män blir så jävla förbannade och kränkta att de inte vet vad tusan de ska ta sig till längre pga all feministisk indoktrinering för aaaaaaaallaaaa vet ju att det bara är män som kan vara superhjältar och actionhjältar på riktigt - JU!!!!

Oftast bygger superhjältar på tidigare serietidningar. Vem tror du har skrivit majoriteten av dessa? Män eller kvinnor? Och där har du även svaret.
Citera
2021-12-11, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Det sker inkvotering av vaginabärare inom dom flesta branscher idag där det råder underskott. Vilket inte är bra då kompetens bör gå före vad du har mellan benen.
I Sverige sitter kompetensen mellan benen på kvinnor, fråga vilken man du vill runt Medelhavets semesterparadis och dom svarar - Svenska flicka vara bra på nulla.
Citera
2021-12-11, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Spännande tanke.
Vet dock inte om min fysik och sinne fungerar för det.
Risken finns att min fysiska styrka tar över och försöker lösa problemen med kraft.
Kanske är det så att vi alla är olika och lämpade för olika saker?
Du är så välkommen att prova!

Jag garanterar dig att det finns hur många kvinnliga undersköterskor som helst som hade betalat för att få byta jobb med dig. Tänk vad skönt att få betalt för att bara lata sig hela dagarna och slippa arbeta med världens stressigaste, tyngsta och mest slitsamma jobb för världens mest pissigaste lön.

Ååhhh, tänk om män också kunde börja jobba som undersköterskor istället för att bara välja att "jobba" med totalt meningslösa skitsaker som inte fyller någon viktig samhällsfunktion över huvud taget, och tänk om män kunde sluta lägga över allt ansvar för människors överlevnad på kvinnor (om inte kvinnor jobbar som undersköterskor, vem ska då göra det? Ska vi låta alla sjuka människor och gamlingar ruttna och dö på deras boenden tycker du?).

Erbjud dig att byta jobb med nästa undersköterska du stöter på så ska du se att hon blir väldigt lycklig och tacksam.
Senast redigerad av Koule 2021-12-11 kl. 09:43.
Citera
2021-12-11, 09:36
Medlem
Den enda kvinnliga superhjältinnan på film som är värd att kalla det är Linda lovelance från 'långt ner i halsen.
Hon är ett föredöme för andra kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in