2021-12-11, 08:12
Medlem
Jag är så förbannat jävla less på allt inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män NU.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera in outbildade, inkompetenta och jävligt korkade män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.
Senast redigerad av Koule 2021-12-11 kl. 08:52.
Citera
2021-12-11, 08:19
Medlem
sommarlovs avatar
Vi sopåkare längtar efter kvinnliga kollegor, ni är mer än välkomna!
Citera
2021-12-11, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag är så förbannat less på allt jävla inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50 kanske?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män som inte vet vad fan de håller på med.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.

Män börjar inse att kvotering av kvinnor innebär psykisk misshandel mot mäns självkänsla vilket försämrar arbetet på arbetsplatsen.
Citera
2021-12-11, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vi sopåkare längtar efter kvinnliga kollegor, ni är mer än välkomna!
Du kanske ska bli undersköterska istället. Du är så välkommen så.
Citera
2021-12-11, 08:25
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Jag är så förbannat less på allt jävla inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50 kanske?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män som inte vet vad fan de håller på med.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Tack på förhand.

Det sker inkvotering av vaginabärare inom dom flesta branscher idag där det råder underskott. Vilket inte är bra då kompetens bör gå före vad du har mellan benen.
Citera
2021-12-11, 08:33
Medlem
Det finns massor att göra på området...vi i Sverige älskar att använda straffskatt det bör man kunna använda sig av också...staten får naturligtvis betala sitt straff till befolkningen i form av skatteminskningar. Tänker då på brandmän, poliskåren alltså samhällsjobb som domineras av dessa vidriga gubbar!

Alla företag ska ledas av en kvinna oavsett kompetens annars blir det straffbeskattning upp till 60% mer. Dessutom ska det vara kvotering 50/50 kvinnor på alla arbetsplatser.

Män har arbetet och slitit i över 70 år mer än kvinnan så nu är det faan vår tur att gå hemma och leva på kvinnorna ta ert jävla ansvar och börja jobba. Jag är så jävla trött på det här orättvisor som sker ni t.o.m lever längre mycket beroende av ojämn arbetsfördelning dessutom varför ska bara män vara soldater och dö? Nä det är faan kvinnornas tur att ta smällen om kriget kommer.
Citera
2021-12-11, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Det sker inkvotering av vaginabärare inom dom flesta branscher idag där det råder underskott. Vilket inte är bra då kompetens bör gå före vad du har mellan benen.
Män kvoteras in precis överallt. Till och med som superhjältar i filmer hahahhahahahhahaha

Eller är män mer kompetenta superhjältar än vad kvinnor är? Är det möjligtvis en biologisk könsskillnad som jag har missat?

Brukar män gå superhjälteutbildningar som kvinnor inte känner till? Du får gärna länka till en sådan utbildning så påbörjar jag den nu direkt.
Senast redigerad av Koule 2021-12-11 kl. 08:37.
Citera
2021-12-11, 08:38
Medlem
Jordgubbes avatar
Börjar rabiatfeminister sansa sig, kors i taket. Kvotering är sexism. Jag är för, att vara mot kvotering.
Citera
2021-12-11, 08:41
Medlem
Haha tror att TS har blivit ersatt på jobbet av en kompentent man med fin rang av akademisk examen som fick hennes examen att blåsa bort.
Citera
2021-12-11, 08:42
Medlem
Citat:
Män kvoteras in precis överallt. Till och med som superhjältar i filmer hahahhahahahhahaha

Eller är män mer kompetenta superhjältar än vad kvinnor är? Är det möjligtvis en biologisk könsskillnad som jag har missat?

Brukar män gå superhjälteutbildningar som kvinnor inte känner till? Du får gärna länka till en sådan utbildning så påbörjar jag den nu direkt.

Den "kvoteringen" bygger på kunskap och arbetsvilja. Märklig att man vill ha det så. Sista gången jag anställd en kvinna var...aldrig.
Citera
2021-12-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Det finns massor att göra på området...vi i Sverige älskar att använda straffskatt det bör man kunna använda sig av också...staten får naturligtvis betala sitt straff till befolkningen i form av skatteminskningar. Tänker då på brandmän, poliskåren alltså samhällsjobb som domineras av dessa vidriga gubbar!

Alla företag ska ledas av en kvinna oavsett kompetens annars blir det straffbeskattning upp till 60% mer. Dessutom ska det vara kvotering 50/50 kvinnor på alla arbetsplatser.

Män har arbetet och slitit i över 70 år mer än kvinnan så nu är det faan vår tur att gå hemma och leva på kvinnorna ta ert jävla ansvar och börja jobba. Jag är så jävla trött på det här orättvisor som sker ni t.o.m lever längre mycket beroende av ojämn arbetsfördelning dessutom varför ska bara män vara soldater och dö? Nä det är faan kvinnornas tur att ta smällen om kriget kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Haha tror att TS har blivit ersatt på jobbet av en kompentent man med fin rang av akademisk examen som fick hennes examen att blåsa bort.
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Den "kvoteringen" bygger på kunskap och arbetsvilja. Märklig att man vill ha det så. Sista gången jag anställd en kvinna var...aldrig.
Håll er till topic och svara på frågeställningen istället.

Ska vi sluta inkvotera män - ja eller nej?

Svara på frågan eller bli rapporterade för trams och OT.
Citera
2021-12-11, 08:51
Medlem
Citat:

Ja, det finns en biologisk könsskillnad mellan män och kvinnor. Superhjältar finns däremot inte på riktigt, ungefär som ditt sunda förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in