Citat:
Ursprungligen postat av
Ljus2000
Jag förstår inte, om denna ministern verkligen sympatiserade med Hitler - så utvecklas en människa. Jag har inte samma värderingar som jag hade för tio år sedan. Om hon nu var nazism så skall man förlåta människan (dock inte glömma det). Livet är inte statiskt, livet är formbart. Man är inte mer än människa. Det är ju positivt om hon kan visa att:
"Ja jag var nazism- men kolla vad livet har lärt mig. Livet har fått mig att ändra åsikt".
Huvudsaken är ju att hon inte är nazism nu. Men det skall vara samma måttstock mot alla politiker, så skall man även tänka om det var en SDare som i sin ungdom höll på med nazismen. Det är där skon klämmer, det är det som är provocerande. För hade det varit en SDare så hade den politikern fått avgå, Jimmy hade fått stå till svars och en KU anmälan hade gjorts. Vad tar meningen: "Allas lika värde" vägen? Är inte alla politiker oavsett kulör lika värda? Nej uppenbarligen inte och nu skall vi se på den positiva sidan: Mainstreammedia och sju klövern kan nu aldrig mera hacka på en SDare till politiker som tidigare sympatiserat med nazismen. På detta vis har Ida gjort självmål.
OBS vill tillägga att jag själv aldrig har sympatiserat med nazismen - men jag är villig att förlåta. Vi kan alla göra fel. Vi kan alla förändras.
Vadå? Hon är ju fortfarande med i nazistpartiet Socialdemokraterna?
One people, One Party – The history about the Swedish Social Democratic Party
https://www.youtube.com/watch?v=W56ZKUVECWs
Sossarna har djupt samarbete med Muslimska brödraskapet:
ANALYSIS: The Nazi roots of Muslim Brotherhood
https://english.alarabiya.net/features/2018/06/27/ANALYSIS-The-Nazi-roots-of-Muslim-Brotherhood
det har man inte om man inte själv är nazist. Sossarna har bara varit på senare tid varit duktiga på att dölja sin nazism, precis som Ida Karkiainen, att hon är nazist är självklart, alla sossar är nazister.
Det är när man inte har totalmakt som man saboterar så mycket man kan av Sverige, därav massinvandring och babbevurmande (dessutom är ju de flesta utlänningarna judehatare precis som sossarna själva, där förenas man i sitt hat av tredje part).