2022-01-06, 06:37
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Sparat till eftervärlden.
https://web.archive.org/web/20220105...b-90bdbb040f45

Bra, kikar man på länken är det inte enbart hävdad utbildning som bör granskas utan även hur S lyckas styra svenska skattemedel till sina partikollegor - hon har fått en nice tjänst på Länsstyrelsen som ”strateg” där hon sannolikt inte behövt anstränga sig men om så, lika sannolikt arbetat för sitt partis räkning - betald med skattemedel.

Hon har även ett antal ”fötroendeuppdrag” som ex Röda Korset, är dessa verkligen ideella eller har hon även där fått ersättningar (från folks gåvor eller skattemedel) och nallat ur kakburken som skulle gått till behövande eller någon förenings faktiska verksamhet?

S brukar ta hand om de sina - med andras pengar.
Citera
2022-01-06, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kan så vara, men lägger man till sydstatsflaggor, lyssna på musik med extrema politiska budskap, umgås med person som dessutom spelar sådan musik så tror jag det inte är något som gemene ungdom har sysslat med.

Socialdemokraterna gör som du och viftar bort detta, men tror du att sossarna hade viftat bort detta som en liten bagatell om det handlat om en politiker från M, KD eller SD varit i samma situation?

Den pejorativa nidbilden av en outbildad "bonnig" snusläpp till lantis och Sverigedemokrat ...
=> Karkiainen
Citera
2022-01-06, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är väl dags att hela vänstermobben nu går ut och säger att jag har också ljugit om min utbildning.

Arnstad: Jag har egentligen ingen vettig utbildning alls...

Jo, kontrollerat även denne "historiker" och "pansargeneral". Arnstad har faktiskt numera en examen! Men detta EFTER lång lång tid EFTER det att han påstått att han haft det !
Citera
2022-01-06, 18:14
Medlem
252lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren

Sedan är sydstatsflaggan bara en allmänt häftig symbol för att vara en rebell och raggare.

Flaggan är en tydlig vit-makt symbol, en "light variant" av en hakkors flagga. Alla personer jag vet som gillar sydstatsflaggan är verkligen inte förespråkare av mångkultur och invandring.
Citera
2022-01-06, 18:23
Medlem
252lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch

Klart IK är brun innerst inne.

Ja, det är som på bilden lite på fyllan som den verkliga personligheten kommer fram. Borde vara en total dealbraker att göra Hitler hälsningar. Alla försök att förminska problemet blir bara löjligt. Visar bara vilken dubbelmoral som politikerna har.
Citera
2022-01-06, 20:14
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 252life
Flaggan är en tydlig vit-makt symbol, en "light variant" av en hakkors flagga. Alla personer jag vet som gillar sydstatsflaggan är verkligen inte förespråkare av mångkultur och invandring.

Vem är det?
Citera
2022-01-06, 23:48
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 252life

Gillandet av the confederate flag är väl då ett sundhetstecken.
Citera
2022-01-09, 19:52
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag kan hålla med om att sydstatsflaggan på den svenska landsbygden är en raggarsymbol, där kanske flera som använder den kanske knappt ens vet vad det är för flagga.

Så tar man varje enskildhet för sig så kanske det är ett vanligt tonårsbeteende, men lägger man samman det hela så tycker jag nog att det är för mycket saker kring detta för att benämna detta som ett rebelliskt tonårsbeteende.

Helt enig.

Sydstatsflaggan är "jobbig". Heilandet har en kontext. Ministerns sambo är tydligen inte nationalist, hon har inga synpunkter på låttexterna samtidigt som hon inte tycks hålla med om låttexterna (?). Och så fortsätter det. Bortförklaringarna tar aldrig slut.

Om Magdalena Andersson hade varit klok så hade hon bytt ut civilministern men jag hade i och för sig inte speciellt höga förhoppningar.
Citera
2022-01-17, 19:49
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Helt enig.

Sydstatsflaggan är "jobbig". Heilandet har en kontext. Ministerns sambo är tydligen inte nationalist, hon har inga synpunkter på låttexterna samtidigt som hon inte tycks hålla med om låttexterna (?). Och så fortsätter det. Bortförklaringarna tar aldrig slut.

Om Magdalena Andersson hade varit klok så hade hon bytt ut civilministern men jag hade i och för sig inte speciellt höga förhoppningar.
-
Helt vanligt Sosseri med andra ord.
Hyckleri och lögner blandat med att skylla på andra.
Citera
2022-01-20, 16:51
Medlem
Manajungs avatar
https://sverigesradio.se/artikel/hei...ll-konsthallen

Citera
2022-01-20, 20:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manajung
https://sverigesradio.se/artikel/hei...ll-konsthallen

Ganska fin, bra att de fick tillbaka den.
Citera
2022-01-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Civilministern, Ida Karkiainen, gör Hitlerhälsning och fastnar på bild.

https://nyheteridag.se/har-heilar-ci...it-makt-musik/

Bör hon avgå?

1. Det där är ingen lydnads eller trohetsplikt till fuhrern "härifrån till slutet så att säga". På den breddgraden betyder Hitlerhälsningen "vi ska bränna ned era hus" ungefär.

2. Det behöver hon knappast. Lite skämmigt, men det krävs mera moget och nutida bejakande av gesten för mer än skandal-light effekt "Sveriges civilminister svär trohetsed till fuhrern istället för Konungen och Statsminister och Riksdagen eller Staten - Skandal".

3. Zzzzzz färdigflashbackat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in