2017-04-06, 17:39
Medlem
borgir82s avatar
Vem var det som misshandlade Joacim Cans? Nån som sitter på domen?
Citera
2017-04-08, 13:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
När jag var liten gillade jag Hammerfall, var det enda hårdrocken som spelades i tv Voxpop eller vad det nu hette på typ 90-talet. Men nu för tiden tycker jag inte om dem alls. Och den där Joacim Cans som är med i melodifestivalen usch, då har han sålt sin själ. Han var väl med i körslaget också har jag för mig.
Citera
2019-09-19, 21:18
Medlem
BloodRedMoons avatar
Anledningen är att Hammerfall blivit för mainstream. Många metalheads vill inte lyssna på samma band som sina föräldrar.

Det handlar alltså inte om att musiken är dålig (för vem kan med handen på hjärtat säga att Glory To The Brave är en dålig platta?) utan att "fel" grupper börjat lyssna på dem.
Citera
2019-09-20, 00:24
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
När jag var liten gillade jag Hammerfall, var det enda hårdrocken som spelades i tv Voxpop eller vad det nu hette på typ 90-talet. Men nu för tiden tycker jag inte om dem alls. Och den där Joacim Cans som är med i melodifestivalen usch, då har han sålt sin själ. Han var väl med i körslaget också har jag för mig.

Cans kan väl köra sina sidogrejor fullt ut, så kan bandet ta in en bättre sångare. Win-Win situation för båda parter liksom. Finns (fanns?) potential i bandet.
Citera
2019-09-20, 10:06
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Anledningen är att Hammerfall blivit för mainstream. Många metalheads vill inte lyssna på samma band som sina föräldrar.

Det handlar alltså inte om att musiken är dålig (för vem kan med handen på hjärtat säga att Glory To The Brave är en dålig platta?) utan att "fel" grupper börjat lyssna på dem.

Det går inte att revoltera genom musik längre det tåget har gått sedan länge
Citera
2019-09-20, 10:58
Medlem
KukKluxKlans avatar
Om de skulle dra ner lite på balladerna, maxa med långsammare tung gung och sångaren började röka ett par paket cigg om dan skulle nog Hammerfall bli ett favvoband, håller tummarna tills nästa cd 🍅
Citera
2019-09-22, 01:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Cans kan väl köra sina sidogrejor fullt ut, så kan bandet ta in en bättre sångare. Win-Win situation för båda parter liksom. Finns (fanns?) potential i bandet.

Javisst det kan de göra. Men jag tycker ändå bandet är rätt lame.
Citera
2021-12-11, 00:42
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Att HammerFall är hatade beror på att det (alltid?) har varit inne att se ned på power metal-band. Man påstår att det inte tuff musik och att det är mycket kliché i lyrik. Hallå säger jag, kolla på death metal-branschen. Hur mycket klichéer är det inte där i texter och omslag?

Det som är nytt med HammerFall är att det kommer ett nytt album snart. Jag personligen tappade intresset ganska mycket för bandet för många år sen men de har många fans kvar. Säkert skaffar man sig lite nya fans också.

Citat:
2022 Napalm Records
studio album
10 tracks
Release date: February 25, 2022

1. Brotherhood
2. Hammer Of Dawn
3. No Son Of Odin
4. Venerate Me
5. Reveries
6. Too Old To Die Young
7. Not Today
8. Live Free Or Die
9. State Of The W.I.L.D.
10. No Mercy
Citera
2023-03-09, 23:23
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Blev nostalgisk så läste en gammal intervju med Oscar Dronjak (gjord ungefär när "Renegade" släpptes). Där snackade han om att debuten sålde bra mycket bättre över förväntningarna, 150 000 exemplar. Andra plattan sålde än bättre, 250 000 kopior.

Kan vara lite roligt att ha siffrorna här, det brukar ju annars vara hemlighetsmakeri hur mycket kvantiteter artisterna säljer.
Citera
2023-03-19, 21:07
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Sisådär 21 år efter att den släpptes har nu Hammerfall/managementet/skivbolaget lanserat en lyric video till låten "Riders Of The Storm". Det här är då en remixad/remastrad version från "Crimson Thunder" (20 Year Anniversary Edition)-utgåvan.

- Länk (YT) till "Riders Of The Storm" (OFFICIAL LYRIC VIDEO)

Vad tycker vi om denna?
Citera
2024-04-24, 20:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Är gossarna i Hammerfall på väg ut med en ny platta? Jadå. "Avenge The Fallen" kommer ut 9 augusti, 2024.

Låtarna är:

1. "Avenge The Fallen"
2. "The End Justifies"
3. "Freedom"
4. "Hail To The King"
5. "Hero To All"
6. "Hope Springs Eternal"
7. "Burn It Down"
8. "Capture The Dream"
9. "Rise Of Evil"
10. "Time Immemorial"

Första singeln ut är "Hail To The King" som dyker upp väldigt snart.

Kan detta bli albumet som brädar "Glory To The Brave"? Säkert inte, men vi får hålla dörren öppen ändå. Rätt vad det är så sitter vi där och får en positiv överraskning.
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2024-04-24 kl. 20:31.
Citera
2024-04-28, 12:18
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewtality
För de spelar sån töntig power metal musik.. de har verkligen nått höjden av töntig musik som enligt mig saknar attityd totalt. Metal musik ska ha stake helt enkelt och jag tycker inte de har det, sitter bara flinar när jag hör deras musik, ännu mer när jag ser deras videos. Och hur många jävlar låtar har de med ordet "hammer" i? De värsta med deras låtar för mig är nog när de har med den den där "kören" som i "any means necessary"

Dom som är extremt hatande mot HF, vilken typ av musik lyssnar dessa på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in