2021-12-05, 01:47
Medlem
GODisTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
7. A Streetcar Named Desire
Rätt
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Vild chansning! Det ser ju ut som gamle Adde H bakom kameran!
1. Jojo Rabbit?
Tyvärr fel, men är en film om WW2.

Kommer med nya bilder till de återstående filmerna.

1.
2.
3.
4. Secrets & Lies (Klafs)
5.
6.
7. A Streetcar Named Desire (serotonin)
8. 8½ (Velouria)
9.
10.

Bilder
Nya Bilder
Citera
2021-12-05, 11:13
Medlem
Aiwasss avatar
10. Extremities
Citera
2021-12-05, 11:44
Medlem
Cinns avatar
1. Come and See
Citera
2021-12-05, 13:21
Medlem
EulersIdentitets avatar
6. Berserk The Golden Age Arc I?
Citera
2021-12-05, 13:42
Medlem
5. Les maîtres du temps.
Citera
2021-12-05, 19:50
Medlem
GODisTrollings avatar
Fyra svar fyra rätt.

1. Idi i smotri (Cinn)
2. Ledtråd: Banjon går på högvarv, revengefilm, 70-talet
3. Ledtråd: Brittisk, 90-talet
5. Les maîtres du temps (Darknorsk)
6. Berserk: Ougon Jidai-hen I - Haou no Tamago (EulersIdentitet)
8. 8½ (Velouria)
9. Ledtråd: Amicus, 70-talet
10. Extremities (Aiwass)

Bilder
Nya Bilder
Citera
2021-12-05, 20:57
Medlem
2. I spit on your grave ?
Citera
2021-12-05, 21:09
Medlem
Fiskmånglarens avatar
2. Death Weekend
Senast redigerad av Fiskmånglaren 2021-12-05 kl. 21:19.
Citera
2021-12-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GODisTrolling
2. Ledtråd: Banjon går på högvarv, revengefilm, 70-talet
Är det White Lightning-uppföljaren "Gator" med Burt och Lauren Hutton? Såg den för bara tre månader sen, båda bilderna känns som den filmen, men jag minns inte om Lauren Hutton körde nån båt i den klädseln..

Off Topic: För den som vill se mera båtjakter från 70-talet, utöver kända "Live and Let Die", kolla in Alistair MacLean-filmatiseringen "Puppet on a chain" från 1970 med svenske Sven-Bertil Taube i huvudrollen, båtjakten i den var inspirationen till den i "Live and let die".
Citera
2021-12-05, 23:24
Medlem
GODisTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Är det White Lightning-uppföljaren "Gator" med Burt och Lauren Hutton? Såg den för bara tre månader sen, båda bilderna känns som den filmen, men jag minns inte om Lauren Hutton körde nån båt i den klädseln..

Väldigt snarlikt namn på filmen men det är skönheten Claudia Jennings som har huvudrollen.

Tar och avslöjar de tre kvarvarande filmerna, de är ju inte direkt kända.

1. Idi i smotri (Cinn)
2. 'Gator Bait
3. The Secret Adventures of Tom Thumb
5. Les maîtres du temps (Darknorsk)
6. Berserk: Ougon Jidai-hen I - Haou no Tamago (EulersIdentitet)
8. 8½ (Velouria)
9. And Now the Screaming Starts!
10. Extremities (Aiwass)

Bilder
Nya Bilder
Citera
2021-12-07, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GODisTrolling
Väldigt snarlikt namn på filmen men det är skönheten Claudia Jennings som har huvudrollen.
Men du driver med mig! Två 70tals-filmer i Floridas träskmarker med båtjakter och korrupta sheriffer(får man anta) som båda har Gator i namnet! Den måste jag ju se bara för det.

Claudia Jennings har jag för övrigt också sett nyligen i två filmer, dels håller jag på med en röd tråd-plöjning av Mark L. Lester's filmer, som jag kände för att ta tag i innan jag såg om dennes "Commando" med Arnold på Disney+, och Claudia var med i "Truck Stop Women". Sen av något helt annat skäl, vilket man iofs inte behöver något, så var hon även med i "The man who fell to earth" med Bowie som jag såg om för nåt halvår sen. Kan varit komiska geniet Rip Torn som gjorde att jag ville se om den senast.

Ska tilläggas att Mark L Lester-tråden kommer korsa en annan röd tråd jag håller på med, i form av Bruce Lee/Chuck Norris/Brandon Lee, där Lester regisserat "Firestarter" och "Showdown in Little Tokyo". En röd tråd som jag funderar på att backa lite och ta med Sonny Chiba i också, då jag nyligen äntligen fick sett The Streetfighter med Chiba tack vare en godhjärtad fellow cineastisk forummedlem. Man skulle kunna bredda den ännu mer och även ta med Dolphan, och kanske Van Damme också.

Dolphan kommer även dyka upp i en annan röd tråd-plöjning jag håller på med pga Highlander-tråden som var aktiv här på forumet nyligen, med Russel Mulcahy's filmer och då i "Silent Trigger" som jag inte sett om sen jag hyrde den när den kom runt 1997. I den tråden har jag fastnat på Razorback, innan det är dags för Highlander 1 & 2, följt av Ricochet.

Som om det inte räcker med alla tusentals filmer man vill se eller se om så skapar ju den här tråden och kanske hälften av alla gissnings-bilder sug efter att se ännu mer filmer! En cineasts liv är aldrig långt nog.
Citera
2021-12-10, 21:46
Medlem
GODisTrollings avatar
Ingen vidare aktivitet så jag går för ett hattrick. Bilder

Gissa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem