Citat:
Ursprungligen postat av
GODisTrolling
Väldigt snarlikt namn på filmen men det är skönheten Claudia Jennings som har huvudrollen.
Men du driver med mig!

Två 70tals-filmer i Floridas träskmarker med båtjakter och korrupta sheriffer(får man anta) som båda har
Gator i namnet! Den måste jag ju se bara för det.
Claudia Jennings har jag för övrigt också sett nyligen i två filmer, dels håller jag på med en röd tråd-plöjning av Mark L. Lester's filmer, som jag kände för att ta tag i innan jag såg om dennes "Commando" med Arnold på Disney+, och Claudia var med i "Truck Stop Women". Sen av något helt annat skäl, vilket man iofs inte behöver något, så var hon även med i "The man who fell to earth" med Bowie som jag såg om för nåt halvår sen. Kan varit komiska geniet Rip Torn som gjorde att jag ville se om den senast.
Ska tilläggas att Mark L Lester-tråden kommer korsa en annan röd tråd jag håller på med, i form av Bruce Lee/Chuck Norris/Brandon Lee, där Lester regisserat "Firestarter" och "Showdown in Little Tokyo". En röd tråd som jag funderar på att backa lite och ta med Sonny Chiba i också, då jag nyligen äntligen fick sett The Streetfighter med Chiba tack vare en godhjärtad fellow cineastisk forummedlem. Man skulle kunna bredda den ännu mer och även ta med Dolphan, och kanske Van Damme också.
Dolphan kommer även dyka upp i en annan röd tråd-plöjning jag håller på med pga Highlander-tråden som var aktiv här på forumet nyligen, med Russel Mulcahy's filmer och då i "Silent Trigger" som jag inte sett om sen jag hyrde den när den kom runt 1997. I den tråden har jag fastnat på Razorback, innan det är dags för Highlander 1 & 2, följt av Ricochet.
Som om det inte räcker med alla tusentals filmer man vill se eller se om så skapar ju den här tråden och kanske hälften av alla gissnings-bilder sug efter att se ännu mer filmer! En cineasts liv är aldrig långt nog.