2021-12-08, 09:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Magnifik spelare,den klubb som får honom närmaste åren kan skatta sig lyckliga.
Hoppar in igår,gör 2 mål i CL.
Givetvis. Men killen kommer nog att kosta en €150m, och ser man på de senaste 100m+ övergångarna inom fotbollen under de sista 5-6 åren eller så (Coutinho, Neymar, Dembele, Hazard, Ronaldo, Grealish, Lukaku osv), så kan man ju lugnt säga att ingen av de har levt upp till förväntningarna.
Citera
2021-12-08, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Givetvis. Men killen kommer nog att kosta en €150m, och ser man på de senaste 100m+ övergångarna inom fotbollen under de sista 5-6 åren eller så (Coutinho, Neymar, Dembele, Hazard, Ronaldo, Grealish, Lukaku osv), så kan man ju lugnt säga att ingen av de har levt upp till förväntningarna.

När grabben säljs har jag känslan alla rekord kommer blåsas bort.
Högst lön,högst agentarvode,sign on bonus,mm
Nej absolut ingen garanti,men för säga en skillnad mellan alla dessa är att Erling verkar veta jobba varje dag belönar sig,likt Ronaldo är nog Erland en träningsnarkoman.
Men Ronaldo har ju levt upp och mer till än vad man förväntat sig av honom.Hans Realtid gör ej skämta eller förminska bort,brutalt levererat.
Citera
2021-12-08, 11:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
När grabben säljs har jag känslan alla rekord kommer blåsas bort.
Högst lön,högst agentarvode,sign on bonus,mm
Nej absolut ingen garanti,men för säga en skillnad mellan alla dessa är att Erling verkar veta jobba varje dag belönar sig,likt Ronaldo är nog Erland en träningsnarkoman.
Men Ronaldo har ju levt upp och mer till än vad man förväntat sig av honom.Hans Realtid gör ej skämta eller förminska bort,brutalt levererat.
Mkt möjligt att det blir så.

När det gäller Ronaldo, så syftade jag på hans tid i Juve.
Citera
2021-12-08, 11:53
Medlem
Citat:
Mkt möjligt att det blir så.

När det gäller Ronaldo, så syftade jag på hans tid i Juve.
Ska bli intressant se vart han hamnar, England känns givet,finns typ bara en klubb i EU , PSG,som kan ge vad det kommer kosta,

Vart tror du han hamnar?
Citera
2021-12-08, 12:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ska bli intressant se vart han hamnar, England känns givet,finns typ bara en klubb i EU , PSG,som kan ge vad det kommer kosta,

Vart tror du han hamnar?
Aning aning om vart Haaland hamnar efter Dortmund. Dock så tror jag nog att klubbar som tex Chelsea, Man City, Bayern och Madrid har lika goda chanser att signa honom som det PSG har.
Citera
2021-12-08, 12:18
Medlem
Citat:
Aning aning om vart Haaland hamnar efter Dortmund. Dock så tror jag nog att klubbar som tex Chelsea, Man City, Bayern och Madrid har lika goda chanser att signa honom som det PSG har.

Tror du Bayern kommer betala de han önskar sig?
Madrid kommer väl gå för Mbappe för allt de äger och har,inte ska de väl gå för Erland med,eller?,
Känns som City utan en klassanfallare kommer kunna presentera en plan samt betala vad som önskas
Citera
2021-12-10, 00:37
Medlem
City imo.

De har treneren, pengene, planen etc.
United kanskje "flinkere" på å betale stort til enkelte spillere, men de vinner jo ikke noe...
Citera
2021-12-10, 13:07
Medlem
Kun 4 aktuelle klubber: Bayern, Barcelona, Real Madrid og Manchester City.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/z7kPz4/haalands-agent-utelukker-united-overgang-nevner-fire-aktuelle-klubber

Men 3 milliarder? Galskap!!!
Senast redigerad av Nottet 2021-12-10 kl. 13:11.
Citera
2021-12-10, 17:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Om ytterligare en Dortmundprodukt hamnar i Bayern så överger jag Bundesliga för all framtid, då är måttet rågat. Måtte det inte gå så illa.
Citera
2021-12-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Om ytterligare en Dortmundprodukt hamnar i Bayern så överger jag Bundesliga för all framtid, då är måttet rågat. Måtte det inte gå så illa.
Kan inte se Bayern som klubb spränga alla sina ekonomiska gränser för värva Haaland,inte Bayern,de är sundare än så får man hoppas.
Citera
2021-12-10, 19:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Kan inte se Bayern som klubb spränga alla sina ekonomiska gränser för värva Haaland,inte Bayern,de är sundare än så får man hoppas.

Frågan är ju hur sanna ryktena är om prislappen. Men oavsett vilket så är det väl City, Real och PSG som kan satsa fantasisummor oavsett om det är rimligt och om de har täckning för det. Som du säger brukar Bayern agera på ett (för dem) betydligt sundare sätt och ägs ju inte heller av några oljeschejker. Men som Dortmundsupporter vill man inte gärna se ytterligare en stjärnspelare gå till värsta konkurrenten, det räcker gott och väl med Lewandowski m.fl.
Citera
2021-12-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Frågan är ju hur sanna ryktena är om prislappen. Men oavsett vilket så är det väl City, Real och PSG som kan satsa fantasisummor oavsett om det är rimligt och om de har täckning för det. Som du säger brukar Bayern agera på ett (för dem) betydligt sundare sätt och ägs ju inte heller av några oljeschejker. Men som Dortmundsupporter vill man inte gärna se ytterligare en stjärnspelare gå till värsta konkurrenten, det räcker gott och väl med Lewandowski m.fl.

Jo haha de va typ väl standard i varje fotbollsfan huvud efter säsongen att "vem ska Bayern hämta från Dortmund"
Under några år va det väl Lewa,hummels,sen han som avgör VM-finalen 2014 ,helt glömt namn...
Men vad Bayern gjorde mot Leipzig i sommar va brutal.tränare,back mittfältare på en o samma gång,och se vad som hänt med Leipzig i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in