Citat:
Ursprungligen postat av
nagellack
Då får du fanken börja vilja att de blir kvar i Riksdagen, så att de åker ut. Jag pallar inte fyra år till med dessa två överflödiga partier.
L borde ryka, tycker man. De fick 2% i Demoskop, de bör inte kunna få tillräckligt många stödröster. Miljöpartiet är jag tyvärr inte så säker på att vi kommer slippa. Usch.
Nej precis. MP blir nog kvar.
Tror denna uppsving för Maggan är bara tillfällig. MP kommer att öka i kommande mätningar och ligga runt spärren fram till valet där media kommer att hjälpa dem klamra sig kvar.
L å andra sidan är det intressanta. De har 2% och om uppgifterna som jag läste hos Nyheter Idag stämmer så kan de sjunka ännu mer under vintern.
Citat:
Liberalernas kräftgång fortsätter och nu är man nere på 2 procent enligt den färska opinionsmätningen. Men situationen kan vara värre än så.
– Bland de här som säger att de skulle rösta på Liberalerna så finns det fortfarande en inte helt obetydlig grupp som är stödröstare. Och när man går ner på 2 procent är risken att man tappar stödrösterna eftersom det inte uppfattas som meningsfullt att lägga rösten i den riktningen, säger Anders Lindholm.
– Nu måste de återta något sakpolitiskt område. Tidigare brukade det ju vara skolfrågan men den har man ju tappat ganska drastiskt. Lyckas man inte med det blir det svårt för Liberalerna.
https://nyheteridag.se/lagsta-siffran-nagonsin/
L får alltså 2%
MED STÖDRÖSTER. Skulle stödröstarna ge upp så kommer L att sjunka ännu mer.
Det är alltså dessa stödröstare som vi måste nå ut till och övertyga dem om att inte kasta bort sina röster på detta skitparti.